Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste fredag er det karneval i barnehagen, og temaet er eventyr. Så - hva kan jeg enkelt kle ut ungen som, med ting man vanligvis har i hus? Jeg vil helst unngå å måtte oppsøke kostymesjapper, nemlig.

Forslag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vedder på det blir mange prinsessejenter og trollgutter i barnehagen den dagen :)

Skrevet

Spøkelse? :)

Hvitt laken, for eksempel.

Ellers husker jeg at jeg kledde meg ut som sopp når jeg var liten :D

Da hadde jeg hvite klær og en rød paraply som mamma malte hvite prikker på. Det var poppis!

Skrevet

Thihi, så ikke før nå at temaet var eventyr :)

Men hva med troll, ja?

Buste til håret skikkelig, klippe hull i noen gamle klær og skitne litt til i ansiktet med øyenskygge eller noe?

Skrevet

Troll går jo an :)

Vi tenkte også på Espen Askeladd - det er jo veldig enkelt. Bare olabukse, bukseseler, skjorte, bustehår og aske i kinnene. Men kanskje litt kjedelig ...?

Andre forslag?

Skrevet

Hva med en lite pirat? Tørkle på hodet, en slitt bukse du kan rive opp midt på leggen, en vest eller skjorte du kan få til å se litt ekstra slitt ut?

Ellers så er det nok flust med prinsesser og den slag der ja :)

Skrevet

Var i praksis (førskolelærer) i en barnehage i fjor som hadde det temaet. Der var det mange prinsesser, sjørøvere, riddere, feer (og en og annen dinusaur og superman) men det var også noen som var askeladden med nikkers og selebukse. Var faktisk noen som hadde på seg bunad også (buksen og vesten til "billig" butikk bunad)

Skrevet

Pirat, ja ... men er det "eventyr", da?

Tenker litt på konge nå - hvit strømpebukse og body, krone av papp og rød kappe. Belte og pappsverd også, kanskje?

Hm ... kom gjerne med flere forslag!

Skrevet

Jeg har ingen gode forslag, men henger meg på for å ta i mot tips fra andre ;) Karneval i barnehagen vår også neste uke (eller noe). Konge var kanskje ikke så dumt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...