Lilith Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Neste fredag er det karneval i barnehagen, og temaet er eventyr. Så - hva kan jeg enkelt kle ut ungen som, med ting man vanligvis har i hus? Jeg vil helst unngå å måtte oppsøke kostymesjapper, nemlig. Forslag?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Jeg vedder på det blir mange prinsessejenter og trollgutter i barnehagen den dagen
¤Pernille¤ Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Spøkelse? Hvitt laken, for eksempel. Ellers husker jeg at jeg kledde meg ut som sopp når jeg var liten :D Da hadde jeg hvite klær og en rød paraply som mamma malte hvite prikker på. Det var poppis!
¤Pernille¤ Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Thihi, så ikke før nå at temaet var eventyr Men hva med troll, ja? Buste til håret skikkelig, klippe hull i noen gamle klær og skitne litt til i ansiktet med øyenskygge eller noe?
Lilith Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2010 Troll går jo an Vi tenkte også på Espen Askeladd - det er jo veldig enkelt. Bare olabukse, bukseseler, skjorte, bustehår og aske i kinnene. Men kanskje litt kjedelig ...? Andre forslag?
Gjest Makka Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Hva med en lite pirat? Tørkle på hodet, en slitt bukse du kan rive opp midt på leggen, en vest eller skjorte du kan få til å se litt ekstra slitt ut? Ellers så er det nok flust med prinsesser og den slag der ja
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Var i praksis (førskolelærer) i en barnehage i fjor som hadde det temaet. Der var det mange prinsesser, sjørøvere, riddere, feer (og en og annen dinusaur og superman) men det var også noen som var askeladden med nikkers og selebukse. Var faktisk noen som hadde på seg bunad også (buksen og vesten til "billig" butikk bunad)
Lilith Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2010 Pirat, ja ... men er det "eventyr", da? Tenker litt på konge nå - hvit strømpebukse og body, krone av papp og rød kappe. Belte og pappsverd også, kanskje? Hm ... kom gjerne med flere forslag!
MellonCollie Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har ingen gode forslag, men henger meg på for å ta i mot tips fra andre Karneval i barnehagen vår også neste uke (eller noe). Konge var kanskje ikke så dumt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå