Gå til innhold

Kan Facebook sende venneforespørsler uten at profil-eieren ved om det?

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynner
Skrevet

Opplever innimellom at jeg får venneforespørsler fra vilt fremmede mennesker, gjerne fra Asia og USA. Regner med at dette er ganske vanlig, MEN: kan det ha noe med å gjøre at jeg bare har 49 venner og at Facebook derfor sender meg venneforespørsler uten at vedkommende personer vet om det, (for å sosialisere folk liksom)?

Dette høres ikke så sannsynlig ut men jeg begynner å lure..

Fikk en venneforespørsel igår ,og da jeg kikket på profilen til denne personen kom det som vanlig opp at h*n bare delte litt informasjon med alle og at jeg måtte legge vedkommende til som venn for å få vite mer.

Men: det var jo den personen som hadde sendt meg venneforespørsel? Hmm... Er det noe galt her, eller er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet
Opplever innimellom at jeg får venneforespørsler fra vilt fremmede mennesker, gjerne fra Asia og USA. Regner med at dette er ganske vanlig, MEN: kan det ha noe med å gjøre at jeg bare har 49 venner og at Facebook derfor sender meg venneforespørsler uten at vedkommende personer vet om det, (for å sosialisere folk liksom)?

Fikk en venneforespørsel igår ,og da jeg kikket på profilen til denne personen kom det som vanlig opp at h*n bare delte litt informasjon med alle og at jeg måtte legge vedkommende til som venn for å få vite mer.

Men: det var jo den personen som hadde sendt meg venneforespørsel? Hmm... Er det noe galt her, eller er dette normalt?

Gjest lykkelitn
Skrevet

du må som regel ha personen på vennelisten for og kunne se profilen til vedkommende. det hjelper ikke om har fått en vennefårespørsel, du må godta den først.

har du blitt tilhenger av en side eller ett spill? kan være derfor du får vennefårespørsler fra fremmede folk i utlandet:)

men har aldri opplevd att facebook selv sender fårespørsler, det må profileieren selv gjøre.

Gjest Gjest_Susanne_*
Skrevet

Jeg fikk et venneførespørsel av en vilt fremmende person. En tysk rockgitarist! Han har øver 2000 venner, så da begynner jeg å lure litt. Hvorfør vil han hvere venn med meg liksom??? :lur:

Skrevet
du må som regel ha personen på vennelisten for og kunne se profilen til vedkommende. det hjelper ikke om har fått en vennefårespørsel, du må godta den først.

har du blitt tilhenger av en side eller ett spill? kan være derfor du får vennefårespørsler fra fremmede folk i utlandet:)

men har aldri opplevd att facebook selv sender fårespørsler, det må profileieren selv gjøre.

Takk for svar :-)

Er tilhenger av noen sider, så kanskje det er derfor ja...det har jeg ikke tenkt på, men det høres logisk ut.

Har vært så redd for virus og hacking så jeg har ikke lagt til hverken applikasjoner, spill, eller venneforespørsler fra folk jeg ikke kjenner.

Gjest lykkelitn
Skrevet
Takk for svar :-)

Er tilhenger av noen sider, så kanskje det er derfor ja...det har jeg ikke tenkt på, men det høres logisk ut.

Har vært så redd for virus og hacking så jeg har ikke lagt til hverken applikasjoner, spill, eller venneforespørsler fra folk jeg ikke kjenner.

ja det lønner seg og være skeptisk! har selv fått virus via facebook tidligere:/

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Facebook gjør ikkje slikt nei. Her er det folk som sender ut venneforespørsler til folk som de ikkje kjenner, fordi dere har felles venn, dere er med i samme gruppen eller tilhenger av samme tingen. Folk som vil promotere seg selv som artist (innen musikk f.eks) prøver gjerne få så mange venner som mulig og få dem til å sjekke ut musikken sin og da blir det ofte til at de sender ut venneforespørsler til alle og einhver (alà Myspace).

Skrevet
Facebook gjør ikkje slikt nei. Her er det folk som sender ut venneforespørsler til folk som de ikkje kjenner, fordi dere har felles venn, dere er med i samme gruppen eller tilhenger av samme tingen. Folk som vil promotere seg selv som artist (innen musikk f.eks) prøver gjerne få så mange venner som mulig og få dem til å sjekke ut musikken sin og da blir det ofte til at de sender ut venneforespørsler til alle og einhver (alà Myspace).

jeg får stadig forslag om venner,tror det er fb som legger ut de til forslag. Alle forslagene som kommer,så er ale av de venn med en eller annen venn av meg.

i går kom det forslag til venn. Personen er ikke venn med noen av mine venner. Jeg er heller ikke medlem på noen sider.

jeg er heller ikke synlig på fb om du søker på meg

Skrevet
jeg får stadig forslag om venner,tror det er fb som legger ut de til forslag. Alle forslagene som kommer,så er ale av de venn med en eller annen venn av meg.

i går kom det forslag til venn. Personen er ikke venn med noen av mine venner. Jeg er heller ikke medlem på noen sider.

jeg er heller ikke synlig på fb om du søker på meg

Ja,slike venneforlag dukker ofte opp. Men venneforespørsleer kommer bare hvis personen selv har lagt deg til som venn.Det kan ikke Facebook gjøre på eget initativ.

Skrevet
Ja,slike venneforlag dukker ofte opp. Men venneforespørsleer kommer bare hvis personen selv har lagt deg til som venn.Det kan ikke Facebook gjøre på eget initativ.

hordan kan han det da? Han er ikke venn av noen av mine venner,jeg har sjekket alle. Ikke er min profil åpen,du finner meg ikke om du søker. Bare venner har tilgang.

Siden spørsmålet kom opp her,så ble jeg nysgjerrig,og har sendt forespørsel til alle mine venner om de kjenner eller har hørt om denne personen.

Mailadr jeg bruker på fb, er kun til bruk der.

Så nå er jeg virkelig nysgjerrig. Personen er intr nok,så jeg lurer da.

Skrevet
hordan kan han det da? Han er ikke venn av noen av mine venner,jeg har sjekket alle. Ikke er min profil åpen,du finner meg ikke om du søker. Bare venner har tilgang.Siden spørsmålet kom opp her,så ble jeg nysgjerrig,og har sendt forespørsel til alle mine venner om de kjenner eller har hørt om denne personen.

Mailadr jeg bruker på fb, er kun til bruk der.

Så nå er jeg virkelig nysgjerrig. Personen er intr nok,så jeg lurer da.

Hvis du ikke er søkbar for andre enn de du har som venner blir det rart ja. Men kanskje noen av vennene dine har en profil som viser vennelisten utad, og f.eks.er tilhenger av en gruppe, så har han sett deg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...