Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal klage på et vedtak fra NAV og lurte på om noen har erfaring med hvor lang tid det kan ta for dem å behandle klager? Er dette også en type ting som fort kan ta månedsvis?

Skrevet

De fleste NAV-kotorerhar en behandlingstid på 4-6 måneder på klagesaker.

Gjest lykkelitn
Skrevet

det finnes vel ikke noen ting på nav som IKKE tar flere mnd...........

Skrevet

Jeg klagde på et vedtak i slutten av januar i fjor. Klagen min var ferdig behandlet i begynnelsen av mai.

Gjest peeachen
Skrevet

Jeg sendte en klage på et vedtak til NAV.

Ingen kunne si noe om behandlingstid.

Etter 12 telefoner med gjentatt spørsmål om behandlingstid fikk jeg etter 4 dager et brev i posten der det stod at behandlingstiden var 6-12 mnd!!!!

En annen klage jeg sendte fikk jeg avslag på, så ba jeg advokaten min se på det jeg hadde skrevet, han mente det var godt skrevet og argumentert, så han skjønte ikke hvorfor jeg hadde fått avslag, så han kopierte det jeg ahdde skrevet, skrev under med sin underskrift, og sendte til NAV- da fikk jeg godkjent det jeg klagde på og fikk avslag på. Fordi der var underskriften til en Advokat.

NAV burde skamme seg over manglende kompetanse og høg arroganse!

Skrevet

"Alt" går på skjønn hos NAV.

Treffer du en saksbehandler som er overarbeidet x10 med 200 forskjellige saker å behandle, så kan det ta veeeeeldig lang tid.

Du kan også risikere å få avslag av én saksbehandler der hvor en annen saksbehandler hadde innvilget.

Skrevet
Du kan også risikere å få avslag av én saksbehandler der hvor en annen saksbehandler hadde innvilget.

Det er jeg fullt klar over ;) Jeg har nemlig fått avslag på noe 2 venninner og 2 bekjente har fått innvilget av andre saksbehandlere, til tross for at jeg faktisk er den eneste av oss som oppfyller kravene og har masse dokumentasjon.

Latterlig og uforståelig. Jeg har ikke fått det skriftlige avslaget enda, men så snart jeg får det vil jeg prøve å gå en annen vei enn ordinær klage ettersom det tar så lang tid. Men jeg vet ikke hva. Advokat? Media?

Må jeg betale dyre dommer for en advokat?

Jeg har faktisk ikke tid til å vente på svar på en eventuelt klage i et halvt år :( Ikke at jeg regner med at noen har det, men jeg har virkelig ikke tid, hehe.

Skrevet
Jeg sendte en klage på et vedtak til NAV.

Ingen kunne si noe om behandlingstid.

Etter 12 telefoner med gjentatt spørsmål om behandlingstid fikk jeg etter 4 dager et brev i posten der det stod at behandlingstiden var 6-12 mnd!!!!

En annen klage jeg sendte fikk jeg avslag på, så ba jeg advokaten min se på det jeg hadde skrevet, han mente det var godt skrevet og argumentert, så han skjønte ikke hvorfor jeg hadde fått avslag, så han kopierte det jeg ahdde skrevet, skrev under med sin underskrift, og sendte til NAV- da fikk jeg godkjent det jeg klagde på og fikk avslag på. Fordi der var underskriften til en Advokat.

NAV burde skamme seg over manglende kompetanse og høg arroganse!

Ble det fortgang i svar fra dem også når advokaten var inne i bildet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...