Rime Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Har kjøpt inn litt ullklær fra Janus. Stillongs, strømpebukse, body, ulltrøye og en dress i krinkelull. Jeg prøver å vaske ull så sjeldent som mulig, og lurer på om dere vasker ullklær før dere tar de i bruk?
Susan Sto Helit Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Behandlede ullklær som janus og stillongs, ja. Så lenge det skal innerst mot huden. Er redd det er kjemikalierester i stoffet, siden de er kjemisk behandlet. Ubehandlet ull vasker jeg ikke. (Nøstebarn o.l.)
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Ja som regel , men det har sikkert hendt unntaktsvis at vi har brukt det rett fra posen .
Caramba Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Bare det som skal innerst mot huden. Jeg hadde ikke vasket dressen før bruk, feks. Det andre hadde jeg vasket.
Gjest Gjest_Daim_* Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Nei ikke ullkær, men bomullsklær er noe annet. Har alltid tenkt at ull er greit rett fra butikken, men nå ble jeg jo usikker
Gjest imli Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Ja, vaskar ullklær som body og stilongs, men ulldressen til å ha under utedressen vaska eg ikkje.
Ulrikke Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Ja, det gjør jeg! Men jeg vasker ullklær like ofte som andre klær jeg da... Har bare behandlet, maskinvaskbar ull... 4-åringen bruker bare ull i barnehagen nå (innerst mot kroppen, gjerne med bare kjole eller skjørt utenpå), og det brukes ikke igjen dagen etter, for å si det sånn...
Gjest gurimalla Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Nei, men jeg har nesten bare ull fra nøstebarn til barna.
Rime Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2010 Ja, det gjør jeg! Men jeg vasker ullklær like ofte som andre klær jeg da... Har bare behandlet, maskinvaskbar ull... 4-åringen bruker bare ull i barnehagen nå (innerst mot kroppen, gjerne med bare kjole eller skjørt utenpå), og det brukes ikke igjen dagen etter, for å si det sånn... Hvor kjøper du ullklær?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå