Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt inn litt ullklær fra Janus. Stillongs, strømpebukse, body, ulltrøye og en dress i krinkelull. Jeg prøver å vaske ull så sjeldent som mulig, og lurer på om dere vasker ullklær før dere tar de i bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandlede ullklær som janus og stillongs, ja. Så lenge det skal innerst mot huden.

Er redd det er kjemikalierester i stoffet, siden de er kjemisk behandlet.

Ubehandlet ull vasker jeg ikke. (Nøstebarn o.l.)

Skrevet

Ja som regel , men det har sikkert hendt unntaktsvis at vi har brukt det rett fra posen .

Skrevet

Bare det som skal innerst mot huden. Jeg hadde ikke vasket dressen før bruk, feks. Det andre hadde jeg vasket.

Gjest Gjest_Daim_*
Skrevet

Nei ikke ullkær, men bomullsklær er noe annet. Har alltid tenkt at ull er greit rett fra butikken, men nå ble jeg jo usikker :)

Skrevet

Ja, vaskar ullklær som body og stilongs, men ulldressen til å ha under utedressen vaska eg ikkje.

Skrevet

Ja, det gjør jeg!

Men jeg vasker ullklær like ofte som andre klær jeg da... ;) Har bare behandlet, maskinvaskbar ull... 4-åringen bruker bare ull i barnehagen nå (innerst mot kroppen, gjerne med bare kjole eller skjørt utenpå), og det brukes ikke igjen dagen etter, for å si det sånn...

Gjest gurimalla
Skrevet

Nei, men jeg har nesten bare ull fra nøstebarn til barna.

Skrevet
Ja, det gjør jeg!

Men jeg vasker ullklær like ofte som andre klær jeg da... ;) Har bare behandlet, maskinvaskbar ull... 4-åringen bruker bare ull i barnehagen nå (innerst mot kroppen, gjerne med bare kjole eller skjørt utenpå), og det brukes ikke igjen dagen etter, for å si det sånn...

Hvor kjøper du ullklær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...