Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

søker jobb som det fortiden, men aner ikke hva de tjener.

hvem vet det?

takk for svarene!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

En kjøkkenkonsulent, hva er det? En som selger kjøkken?

Skrevet

Mamma jobber som jobber som kjøkkenkonsulent(selger kjøkkeninnredninger) og hun har 10.000 kr/mnd i grunnlønn og provisjon av salgene sine. I fjor tjente hun ca 450.000 kr, det laveste på lenge p.g.a. finanskrisen, for tre år siden hadde hun nesten 800.000 kr årslønn. Dette er snakk om en dame sent i 40-årene som har jobbet i bransjen i nesten 20 år og virkelig kan sakene sine.

Jeg har inntrykk av at det ikke er uvanlig at man jobber på provisjon i den bransjen, men man får gjerne en fastlønn i opplæringsperioden og går over på provisjon etter endt prøvetid. Det er iallefall sånn de gjør det på mammas arbeidsplass.

Skrevet

Jeg hadde fastlønn på 285000 i året, pluss provisjon. Men det var en relativt lav provisjonsløsning, da.

Skrevet

Min søster jobber som kjøkkenkonsulent, hun sier at de er blant de aller best betalte konsulentene. 500-600 tusen og enda mer er vanlig, sier hun.

Skrevet
Jeg hadde fastlønn på 285000 i året, pluss provisjon. Men det var en relativt lav provisjonsløsning, da.

ok. hvordan kommer da ut i snitt?

Skrevet

wow!

dette hadde jeg ikke forventet meg!

så utrolig bra:))))

da har jeg enda mer motivasjon å søke og å gjøre en bra jobb!!!!!

tusen takk for svarene! :danse:

Skrevet
ok. hvordan kommer da ut i snitt?

I den butikken jeg jobbet var det ikke potensiale til mer enn kanskje 320-330 i året inkludert provisjonen.

Skrevet
Min søster jobber som kjøkkenkonsulent, hun sier at de er blant de aller best betalte konsulentene. 500-600 tusen og enda mer er vanlig, sier hun.

Når du sier "blant det aller best betalte konsulentene", hva inkluderer du da; kjøkken-, stue-, soverom- og garasjekonsulenter?

Jeg har yrkesbakgrunn fra teknologi og økonomi, hvor særdeles mange har en tittel med postfikset konsulent. I mine kretser er 500'-600' helt normalt, sågar på grensen til lavt.

La oss enkelt oppsummere med at generaliseringer rundt en så hetrogen gruppe som alle med yrkestittelen konsulent, det er totalt verdiløst.

Skrevet

Har jobbet som salgskonsulent kjøkken i Oslo i flere år. Har blending av fastlønn og provisjon. De siste årene har totallønn ligget rundt 700 tusen, dette tror jeg er relativt normalt for (flinke) selgere.

Skrevet
I den butikken jeg jobbet var det ikke potensiale til mer enn kanskje 320-330 i året inkludert provisjonen.

får jeg spørre om hvilket sted det handler? Kvik? Ikea?

Var du selger eller konsulent?

Takk for svaret!

Skrevet
får jeg spørre om hvilket sted det handler? Kvik? Ikea?

Var du selger eller konsulent?

Takk for svaret!

Hadde tittelen salgskonsulent på en uavhengig butikk i en mindre by.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...