Bente Skrevet 3. september 2003 #1 Skrevet 3. september 2003 Nå har jeg funnet kjolen jeg vil ha: http://www.salonnicole.sk/collection/prono...s/honduras.html Jeg slal ha den i ivory og ikke i gull som vist på bildet.. Men jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å bestille fra utlandet og om det lønner seg?? Dette er en Provinovas 2003 (honduras) kjole... Går visstnok ut i septemder/oktober her i Norge... Er det noen som har kjøpt provinovaskjoler fra utlandet over nettet? Fra hvilket land lønner det seg å handle fra?? Noen som har erfaring med å kjøpe brukte kjoler da?? Hvordan har kjolene sett ut da? I bra stand?? Er bare så takknemelig for svar :D :D
Gjest LindaP Skrevet 3. september 2003 #2 Skrevet 3. september 2003 har pussigt nok vært i endel brylluper i sommer ( venter fremdeles på frieri selv... ), og to av brudene hadde valgt samme kjole. Ene hadde vært i England og kjøpt og andre hadde kjøpt fra Evitabrud. Hun som hadde kjøpt fra evitabrud, var strålende fornøyd og skrøt dem opp i skyene, men hun som hadde kjøpt i England var litt lei fordi hun egentlig hadde stresset for å spare 800 kroner for kjolen. Om Du ikke kjøper nar du likevel er i utlandet, kan det kanskje bli litt risiko?? Også er det jo tollen da......man har visst bare lov til å ta med seg for kr. 3000 i landet per person, er det ikke?
Gjest Tex Skrevet 3. september 2003 #3 Skrevet 3. september 2003 Hvis du er ute av landet i mer enn 24 timer er grensen 6000 kroner. Men da kan du ikke ha med deg noe som helst utenom, ikke røyk engang.... Kjolen var dritlekker, men etter å ha hørt mange bruders erfaringer her inne ville jeg aldri tatt sjansen på å kjøpe på nett for å spare penger, hvis kjolen var tilgjengelig i butikk. På samme måte ville jeg heller aldri kjøpt kjole fra noe som helst sted uten å få prøvd den først. Og sett at den går i stykker, revner i en søm eller noe. Hvem skal du klage til, ekspeditrisen i England pr telefon...?? Hadde helt klart funnet andre steder å skjære ned, du vet aldri hva du kan ende opp med..... Men kjolen var som sagt dritlekker......
Bente Skrevet 3. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2003 Har skrevet endel mailer rundt om ...fått svar fra en salong i usa.. De skal ha 12500 kr for kjolen + å sende den....da kommer nok toll å avgifter også i tillegg ja... Tex, har vært å prøvd den, både i går og i dag. På Kristing og Brudekjolen i Oslo..ja, har prøvd flere, men på begge salongene har de sagt at denne kjolen er penest til meg :D :D :D :D :D Skal ta meg en ringerunde til Provinovas butikkene i Norge i mårra
Bente Skrevet 3. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2003 Ja.....for ivrig igjen :oops: :oops: :oops:
Gjest Tex Skrevet 4. september 2003 #6 Skrevet 4. september 2003 Men du vet jo aldri hva slags tilstand kjolen er i når du bestiller over nett. Tenk om den er ødelagt, eller litt stygg et sted. Skal du da holde på å shippe kjolen frem oig tilbake over atlanteren til du er fornøyd?? Mye lettere å ta t-banen ned til Christiane eller sette seg i bilen og fise ut til Kristins.....
Bente Skrevet 4. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2003 Har hatt kontakt med bryllupscompagniet og de mener de skal ha noen str. av denne kjolen, så det er bare å løpe å kjøpe. Må jo selvfølgelig se hvordan kjolen ser ut først
September Skrevet 7. september 2003 #8 Skrevet 7. september 2003 Jeg har vært og prøvd kjoler i inn og utland.. Endte tilslutt opp med å kjøpe Pronovias kjolen min i en liten by her til lands! Det du skal tenke på hvis du kjøper kjolen din et annet sted enn "rett i nærheten", er at kjolen sannsynligvis må sys litt opp/ ned i lengden og kanskje også andre steder. Lengden på kjolen kan jo ikke bestemmes før skoene er kjøpt, fordi da har de jo høyden på hælene. Jeg måtte flere ganger til brudesalongen, og så ville jeg jo at enten mamma eller forloveren min skulle se kjolen før jeg endelig bestemte meg.. Vi tok fly vi, og det ble den kjolen! Har jeg spart noe på å ikke kjøpe den i Oslo? NEI Men kjolen er fantastisk, og jeg ville ikke hatt noen andre!! Lykke til med kjole-leting!
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2003 #9 Skrevet 7. september 2003 Da er det vel bare å løpe å finne sko aller først da..... Det er syersker osv på messa altså....
Bente Skrevet 7. september 2003 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2003 Da er det vel bare å løpe å finne sko aller først da..... Det er syersker osv på messa altså.... Grrr glemte å logge inn....igjen...!!! Meg som skrev dette...
Snurre Skrevet 7. september 2003 #11 Skrevet 7. september 2003 Hva med disse norske jentene som driver kjolesalg over internett er de trygge? Hadde egentlig tenkt dette selv, men blir litt nervøs av å lese alt som kan gå feil :o :o :o :o Noen som har noen erfaringer ? Har vært i kontakt med Lise. net og .... Evita eller noe sånt :cry:
ringblomst Skrevet 7. september 2003 #12 Skrevet 7. september 2003 Nå vet jeg ikke om Brudekjolen på Egeertorget har denne inne, men de selger Pronovias og begynner salget mandag 13. oktober.
liv-b Skrevet 7. september 2003 #13 Skrevet 7. september 2003 Heisann igjen :D Jeg har handlet en del fra USA,og har stort sett vært heldig. Kjøper du brukte kjoler, feks på Ebay, har du ingen garanti for hva du kan få. Dessuten er shippingen såpass dyr, at det skal mye til før det lønner seg å returnere, hvis selger skulle gå med på det. I tillegg kommer toll (11% av summen inkludert shipping) og 24 % i moms. Likevel kandet være en del penger å spare,men det kommer veldig an på hvilket merke det er. Pronovias er et europeisk merke (spansk) og min erfaring er at det er vanskelig å få tak i det så mye billigere at det er verdt usikkerheten.Hvis det er snakk om litt eldre modeller, dukker de opp,men de er jo billigere her også, ikke sant? Andre merker som Maggie Sottero, Sincerity, Marys osv kan man gjøre veldig gode dealer på i USA. Kanskje andre har forskjellige erfaringer enn meg, men dette er iallefall mitt inntrykk. Mvh Liv
Miracl3 Skrevet 7. september 2003 #14 Skrevet 7. september 2003 Hva med disse norske jentene som driver kjolesalg over internett er de trygge? Hadde egentlig tenkt dette selv, men blir litt nervøs av å lese alt som kan gå feil :o :o :o :o Noen som har noen erfaringer ? Har vært i kontakt med Lise. net og .... Evita eller noe sånt :cry: Jeg fikk høre fra bryllupscompaniet at www.snartgift.no var velldig seriøse. Fordi hun har returrett på kjolene og kjolene leveres med ektehetsbevis. Bryllupscompaniet ville ikke utale seg om de andre pga noe med markedsføringen. Men det kan godt være at de er veldig flinke. Har lest her inne et sted at Tex fikk et dårlig slør av evitabrud
Miracl3 Skrevet 7. september 2003 #15 Skrevet 7. september 2003 Jeg vil også skrive et svar på selve tråden. Selv hadde jeg tenkt å kjøpe kjolen min i utlandet. Men jeg tar ikke sjansen fordi jeg vil ikke ha en kjole jeg ikke har prøvd . Selv er jeg på utkikk etter en demetrios kjole , og etter å ha snakket med Christiane i Oslo fant jeg ut str varriere litt etter modell. Jeg tar heller sjansen på å kjøpe en kjole her hjemme i butikk , som jeg kjanske kan selge igjen senere.Stoler mer på servicen i Norge og gir da heller mer penger for den gode servicen.
Tyren Skrevet 8. september 2003 #16 Skrevet 8. september 2003 En venninde av meg prøvde sin Pronovias her i Norge og dro til København og kjøpte den. Her i Norge kostet kjolen litt i overkant av 11.000,- og i Danmark kostet den 6.500,- så her er det mye penger å spare! En annen venninde av meg har falt for Maggie Sottero og den hun skal ha kostet 12.500,- her, jeg var inne på ebay og fant en som solgte akkurat samme kjolen ubrukt for 7.500 inkl alt.... Så hun kommer til å bestille den via nettet. Det lønner seg som regel å kjøpe i utlandet. De skal også selge Pronovias kjoler på salget på Oslo Militære Samfunn den 27.9, hvis du kan vente litt, så hadde jeg tatt meg en tur dit for å se om du kunne ende med ett skikkelig varp.... :D :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå