Dolly-Betty Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 Hvilke butikker har brudekjoler i store størrelser (46-48) på Sørlandet (eller mellom Stavanger-Arendal)? Jeg tenker med skrekk og gru på hva jeg skal ha på meg når jeg en gang skal gifte meg (sannsynligvis innen det neste året som kommer)... Jeg har ikke bestemt noe type, men har litt ulike tanker. Har ikke lyst til å være så "naken" siden jeg veier noen kilo for mye... Tanke 1: Litt keltiskinspirert som f.eks denne http://www.lisenett.no/Bilder4/norskprodus...10_detaljer.jpg Tanke 2: En som ligner Mira Craig GP-kjole http://www.seher.no/833690/mira-craig-steg...ter-opp-i-lufta Tanke 3: En pen kjole med tyllskjørt og kanskje bolero over...* http://www.divax.no/Graphics/Custom/Image/...0_White_L_0.jpg
Gjest megvel Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 De fleste brudekjolebutikker har disse størrelsene, eller kan bestille. Jeg vet at Agape i Kristiansand har, og går ut fra andre også har. Den første kjolen du linka til var nydelig! :rødme:
Dolly-Betty Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg føler meg litt stor og vil ikke ha en kjole som viser det så godt. Meste rumpe og lår som er svært på meg... Liker heller ikke overarmene og kan ikke si at jeg ville følt meg vel i noe stroppeløst uten bolero eller noe utenpå... Er det rart med bolero over hvis det er på sommeren? Jeg falt også for den kjole fra Lisenett. Skulle ønske jeg bodde i Trondheim Litt langt å reise dit for en kjole da... Kan jo like godt gå til "Kjøben" da, eller hvor i Danmark er det de har så mange fine kjoler?
krem Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Agape i Kristiansand har størrelsene ja. Og de var veldig flinke til å finne noe som passet, i alle fall til meg! jeg er strålende fornøyd med kjolen Ville gått innom der og bedt om hjelp til å finne drømmekjolen, det er jobben deres å hjelpe, så da kan man bare spør! Lykke til med kjolejakten
Nerdemamma Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Snefrids hus tror jeg det heter i Kristiansand var der jeg fant og kjøpte min. Hun hadde også i alle størrelser, og de syr inn og ut etter behov. Hun er også utrolig flink til å hjelpe med kjolevalg, og mye rimeligere enn Agape. Ihvertfall var hun det når jeg handlet etter kjole. Jeg har bare gode ord å si om Snefrids hus, og hadde en mindre god opplevelse med Agape. Men det er jo smak og behag. Jeg tror egentlig de fleste brudesalonger har i alle størrelser. Snefrids hus Der er hjemmesiden de sin. Er bare bittelitt av utvalget de har der da. Men gir kanskje en liten følelse av hva slags kjoler de har.
Dolly-Betty Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2010 Takker for gode tips til dere begge to. Jeg har hørt om begge forretningene, men vet ikke hva slags utvalg de har... Det er jo så utrolig dyrt også med brudekjole Litt for galt å bruke kr 10 000 på en kjole man skal bruke 1 dag, og som en ikke har hjerte til å selge
mooia Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har vært på Evig Din i øyslebø, hun skal slutte forretningen sin og selger derfor ut kjolene til halv pris og vel så det. noen kjoler til bare tusenlappen. Hun hadde varierende størrelser. så hvis du vil ha nummeret hennes, så send meg en meld Jeg kjøpte min kjole på Agape i Kr.sand og er drit fornøyd, de hadde også varierende størrelser.
Gjest Gjestemor Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Tanke 1: Litt keltiskinspirert som f.eks denne http://www.lisenett.no/Bilder4/norskprodus...10_detaljer.jpg Tusen takk for flott tips! Har også vært på jakt etter noe keltisk-inspirert. Er fryktelig lei den agape kjolen som alle har.. kunne virkelig tenke meg noe annet. Så nå har jeg reservert meg time for prøving! (bor i tr.heim) Ønsker deg lykke til i jakten Dolly
Concertina Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Bare en liten kommentar, man bør ha åpent sinn når man prøver brudekjoler. Det kan godt hende en kjole du ALDRI ville trodd passet deg faktisk er den du er finest i! Jeg er en str 44/46 og jeg endte faktisk opp med en ganske smal kjole (Triana fra Novia d'Art) som jeg aldri ville trodd satt pent på før jeg faktisk prøvde den! Så still med et åpent sinn!
Dolly-Betty Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2010 Tusen takk for flott tips! Har også vært på jakt etter noe keltisk-inspirert. Er fryktelig lei den agape kjolen som alle har.. kunne virkelig tenke meg noe annet. Så nå har jeg reservert meg time for prøving! (bor i tr.heim) Ønsker deg lykke til i jakten Dolly Så bra at jeg kunne hjelpe noen i via min drømmeverden. Kanskje jeg burde tatt en ferietur til Trondheim i løpet av våren eller sommeren... Kan du legge ut bilde når du har fått den. Lettere å se live enn på arrangerte butikkbilder. Det var utrolig fin!!!
Dolly-Betty Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2010 Bare en liten kommentar, man bør ha åpent sinn når man prøver brudekjoler. Det kan godt hende en kjole du ALDRI ville trodd passet deg faktisk er den du er finest i! Jeg er en str 44/46 og jeg endte faktisk opp med en ganske smal kjole (Triana fra Novia d'Art) som jeg aldri ville trodd satt pent på før jeg faktisk prøvde den! Så still med et åpent sinn! Det er kanskje sant som du sier. Bedre å prøve litt forskjellig. Det skader jo ikke å prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå