Gå til innhold

Kjøttdeig

Gjest Starya

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer det gjerne. Jeg er et vanedyr. Et vanedyr av den typen som blir lett skeptisk til all mat som ikke er som jeg er vant til.

Denne gangen gjelder det kjøttdeig fra Gilde. jeg har inntrykk av at den jeg kjøpte i dag er noe mørkere (rødere?) på farge enn til vanlig. Konsistensen virker også litt anderledes, uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det er.

Det er sikkert ikke noe galt med den, for all del, men jeg blir likevel litt skeptisk. :oops:

Er det noen som vet hva som kan gi slike variasjoner i kjøttdeig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, den er nok på ingen måte dårlig, men altså ikke slik jeg vil ha den. Synes ikke den smakte like godt som ellers heller, men det kan skyldes konsistensen.

Kan det ha med andel av fett eller blod å gjøre tro? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha med andel av fett eller blod å gjøre tro? :-?

Det høres jo ganske sannsynlig ut. Tenk på at karbonadedeig, som inneholder mye mindre fett enn vanlig kjøttdeig, er mye mørkere/rødere enn kjøttdeigen er.

Håper du føler deg frisk og rask etter å ha spist den! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig/karbonadedeig mister raskt farge når det er i kontakt med luft. Den røde fargen er ofte et tegn på at kjøttdeigen er frisk!

Men endringer i forhold til konsistens/smak kan være innholdet av is (vann) og salt i kjøttdeigen. Mener å ha lest at det har blitt nye regler i forhold til godkjent verdi i løpet av det siste året, kanskje det er endringen der som gjør at du føler det annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv heller Karbonadedeigen neste gang :) Koster ikke mye mer, men smaker myye bdre, er sunnere og du vet alltid hva du får! kjøper aldri kjøttdeig lenger, jeg! Kun karbonadedeig! Kjøper inn litt ekstra når det er på tilbud og fryser ned. Brukes ia alt fra taco ,pizza,karbonader,kjøttkaker,lasagne.....U name it!! Aldri ekle klumper eller bruskbiter :wink: Kresen? Jada! Men også kvalitetsbevisst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...