Breakeven Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Noen som har reist på work and travel gjennom X-PLORE? Jeg vurderer å gjøre det etter jeg er ferdig med bacheloren min, men vet at man ikke er garantert jobb om man reiser, og det er jo ganske essensielt. Så kom gjerne med negative og positive erfaringer dere som har:)
Oz- Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 Min hovedoppfatning av x-plore er at du betaler mye unødvendig. Du kan helt fint søke om visum på egenhånd, det gjør du over nett og du får svar innen en uke. De snakker høyt om at de ordner det nødvendige med medicare, bankkonto og telefon, men det er ikke helt riktig. De som reiser med x-plore må like frem innom medicare-kontoret, stå i kø og ordne papirene sine. Bankavtalen de setter opp er ikke veldig gunstig, og tar deg 10 minutter å ordne på egenhånd. Mobilabonnement likeså; det får du kjøpt på hver eneste 7 eleven rundt omkring. Jobbsøkertjenesten deres har jeg ikke hørt et eneste positivt ord om; Jeg organiserte turen min selv gjennom Kilroy, men møtte veldig mange nordmenn som reiste med x-plore. Ingen av dem fikk jobb gjennom work and travel company (som er det x-plore bruker), selv om de snakket med dem nesten hver dag. De fikk bare beskjed om at de skulle ringe når det dukket opp noe. Alt i alt, spar pengene dine og kjøp flybilletter i en pakketur gjennom Kilroy!
Breakeven Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2010 Min hovedoppfatning av x-plore er at du betaler mye unødvendig. Du kan helt fint søke om visum på egenhånd, det gjør du over nett og du får svar innen en uke. De snakker høyt om at de ordner det nødvendige med medicare, bankkonto og telefon, men det er ikke helt riktig. De som reiser med x-plore må like frem innom medicare-kontoret, stå i kø og ordne papirene sine. Bankavtalen de setter opp er ikke veldig gunstig, og tar deg 10 minutter å ordne på egenhånd. Mobilabonnement likeså; det får du kjøpt på hver eneste 7 eleven rundt omkring. Jobbsøkertjenesten deres har jeg ikke hørt et eneste positivt ord om; Jeg organiserte turen min selv gjennom Kilroy, men møtte veldig mange nordmenn som reiste med x-plore. Ingen av dem fikk jobb gjennom work and travel company (som er det x-plore bruker), selv om de snakket med dem nesten hver dag. De fikk bare beskjed om at de skulle ringe når det dukket opp noe. Alt i alt, spar pengene dine og kjøp flybilletter i en pakketur gjennom Kilroy! Stemmer det, Kilroy har jo også samme greia. Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå