Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært i konflikt med tidligere arb.giver, og fortsatt ikke fått lønn for januar+februar 2009.

noen som har vært i liknende situasjon? hvordan løste du det? begynner å tvile på at jeg noen gang kommer til å se noe til de pengene... :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har vært i konflikt med tidligere arb.giver, og fortsatt ikke fått lønn for januar+februar 2009.

noen som har vært i liknende situasjon? hvordan løste du det? begynner å tvile på at jeg noen gang kommer til å se noe til de pengene... :kjefte:

Vi hyrte inn advokat , men tror NAV i det minste kan gi råd til hvordan du skal gå frem for å få lønnen din utbetalt .

Skrevet

Jusformidlingen kan gi gratis hjelp. Hvis det er en tvistsak, kan det hende den må gå til Forliksrådet. Forøvrig kan firmaet slåes konkurs dersom det ikke utbetaler rettmessig lønn.

Skrevet
Jusformidlingen kan gi gratis hjelp. Hvis det er en tvistsak, kan det hende den må gå til Forliksrådet. Forøvrig kan firmaet slåes konkurs dersom det ikke utbetaler rettmessig lønn.

har hatt advokat på saken i et år, men det kommer ingen vei.. bare en masse brev som sendes frem og tilbake mellom advokatene.

Og jeg kan visst ikke slå henne konkurs eller bruke lønnsgarantifondet så lenge det er manglende vilje og ikke manglende evne..

Skrevet
hva mener du?

Har dere (eller advokaten) sendt namsmannen krav om utlegg?

Skrevet
Og jeg kan visst ikke slå henne konkurs eller bruke lønnsgarantifondet så lenge det er manglende vilje og ikke manglende evne..

Hvor fikk du vite dette? Høres merkelig ut.

Skrevet

Jeg skrev en sak til Forliksrådet og truet med konkurs. Vips fikk jeg penga.

Skrevet
Hvor fikk du vite dette? Høres merkelig ut.

Det syntes jeg og. Hva slags bedrift er det snakk om?

Skrevet
Det syntes jeg og. Hva slags bedrift er det snakk om?

det står på nav sine sider under "manglende utbetaling av lønn og feriepenger"

og dette er også samme svaret jeg har fått fra namsmannen, nho, advokat og nav.

problemet er at arb.giver (som er selvstendig næringsdrivende) mener jeg ikke har krav på lønn for en periode jeg jobbet.

Skrevet

problemet er at arb.giver (som er selvstendig næringsdrivende) mener jeg ikke har krav på lønn for en periode jeg jobbet.

Hva sier advokatene om saken da? Og hvorfor mener hun du ikke har krav på lønn?

Skrevet

Ja, nå ser jeg det. Men det står at du kan tvangsinndrive pengene, og da er Forliksrådet stedet.

Skrevet

tror kanskje jeg trenger en ny advokat ja.. advokaten jeg har nå har brukt et år uten å få til noen ting...

Skrevet
tror kanskje jeg trenger en ny advokat ja.. advokaten jeg har nå har brukt et år uten å få til noen ting...

Med mindre det er noe relevant og meget spesielt du unnlater å skrive her så trenger du ikke advokat. Fyll ut skjemaet over, send inn og se at pengene kommer på konto fortere enn svint.

Skrevet
Hva sier advokatene om saken da? Og hvorfor mener hun du ikke har krav på lønn?

Hun mener at jeg ikke skal ha lønn fordi den andre ansatte var sykemeldt, og jeg da jobbet i stedet for han.. og siden arb.giver må betale sykepenger til han har jeg ikke krav på noe lønn (..sa aldri at arb.giver var helt normal, nei)

jeg jobbet som daglig leder i denne butikken, og denne i perioden det er snakk om var jeg alene på jobb fra 09.00 - 19.30 uten pauser i 2 mnd.. men dette nekter hun altså å betale lønn for.

ja, jeg vet at jeg burde bedt henne dra et visst sted, men følte at det var mitt ansvar som daglig leder å holde butikken åpen.. greit å være etterpåklok :tristbla:

Skrevet
Med mindre det er noe relevant og meget spesielt du unnlater å skrive her så trenger du ikke advokat. Fyll ut skjemaet over, send inn og se at pengene kommer på konto fortere enn svint.

det er verdt et forsøk.. takk!

Skrevet
Hun mener at jeg ikke skal ha lønn fordi den andre ansatte var sykemeldt, og jeg da jobbet i stedet for han.. og siden arb.giver må betale sykepenger til han har jeg ikke krav på noe lønn (..sa aldri at arb.giver var helt normal, nei)

jeg jobbet som daglig leder i denne butikken, og denne i perioden det er snakk om var jeg alene på jobb fra 09.00 - 19.30 uten pauser i 2 mnd.. men dette nekter hun altså å betale lønn for.

Det er jo åpenbart at du har en sak, skjønner ikke hvordan dette kan være et tema mellom advokatene en gang. Du kommer til å vinne dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...