Gå til innhold

Sur gutt = love ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Love_*
Skrevet

Jeg har tenkt litt i forhold til hvordan man ser om en mann eller gutt liker meg. Hvis gutten er spesielt oppmerksom mot meg tolker jeg det som om han liker meg. Men jeg tror måten å finne ut om noen liker deg på ikke bare er om han er snill og grei mot deg. Men hvordan han oppfører seg mot deg I FORHOLD til andre. Hvis han er grei mot alle, betyr grei ingenting. Hvis han er mye hyggligere mot deg, så betyr det sannsynligvis at han liker deg.

Det jeg har tenkt litt på er at det også kan virke motsatt. Hvis gutten oppfører seg dårligere mot deg enn alle andre kan det hende han liker deg. Hva tenker dere om denne konklusjonen? Hvis jeg ikke har gjort noe som burde gjøre han sur, tvert om, men han alikevel behandler meg kjøligere enn andre?

Som dere kansje gjetter: jeg har møtt en gutt jeg liker som oppfører seg kjølig mot meg, men han har virkelig ingen grunn til det. Jeg er grei mot ham og vi har masse felles interesser. Bare jeg kommer i nærheten blir han mer alvorlig og ler mindre. Høres jo litt trist ut, håper han ikke ikke-liker meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ååå...kjenner det kribler litt i magen ved å lese slike historier - husker så godt hvordan det var - og savner det litt også...

Det er jo selvsagt umulig for meg å si om gutten liker eller ikke liker deg, men jeg kan jo fortelle om hvordan det var med meg og min kjære...

Jeg var kjempeforelska - og ville være der han var! Men jeg opplevde at han ofte gikk da jeg kom, og virket avvisende mot meg - og det føltes selvsagt kjempefælt. Da jeg i ettertid har spurt ham om hvorfor han gjorde dette - svarte han at han ikke ville at jeg eller noen skulle vite at han var interessert - fordi han var redd jeg ikke var interessert, og at han derfor gav meg disse signalene... Var redd for å bli såret...

MEN, vi ble sammen etterhvert! :) Og har nå vært sammen i 9 år! :)

Nå skal det være sagt at vi var 18 år da vi møtte hverandre - om gutten du snakker om er eldre, så er det jo ikke sikkert han oppfører seg likt.. Og gutter oppfører seg mest sannsynlig veldig individuelt i slike situasjoner...

Men, det kan jo tenke seg at om han har blitt såret før, så ønsker han ikke å bli det igjen...?

Eller at han bare ikke liker deg :fnise:

Neida, vi håper på det første!! :duskedame:

Endret av Bee
Skrevet

Takk for svar!

Han er noe eldre, men virker veldig umoden. Han går ikke når jeg kommer, men blir absolutt mer tilbaketrokket. Hvordan kom dere i kontakt da?

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg er akkurat likedan. Om jeg liker en fyr så kan jeg late som om jeg ikke ser ham når han kommer inn i rommet, jeg kan smile kjapt eller ikke i det hele tatt, og late som jeg er veldig opptatt med noe annet.

Er bare jeg som er keitete og småteit, og jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg er sånn.

Skrevet (endret)

Det er jo nokså lenge siden, så jeg husker ikke så godt! :) Men, jeg tror kanskje jeg begynte å flørte litt mer "tydelig" - at han forstod at det ikke bare var vanlig tøys...at han var spesiell liksom... Da begynte han å bli i stedet for, da jeg var tilstede :)

Endret av Bee
Skrevet

Hvordan fløret du da? Jeg har prøvd med å smile og se på ham (muligens også løfte øyebrynene noe). Enten "ser han det ikke" ellers pleier han å stirre litt intenst tilbake (muligens avslutte med et lusrt smil eller løfte øyebrynene). Veit ikke om jeg skal tolke det som flørt eller som om han ikke helt veit hva han skal gjøre eller om han gjør narr av meg :/

Skrevet

Uff ja, sånnt er skikkelig vanskelig å tolke!! Men spennende!!

Husker ærlig talt veldig lite...spesielt om hvordan jeg flørta...hmmm...skikkelig vanskelig det der... Skal en være "på" å risikere å dumme seg ut...eller å ikke være "på" og risikere at det aldri blir noe..?

Tror bare at jeg prøvde å holde meg mye i nærheten (men prøvde å ikke virke pågående) - og brukte enhver unnskyldning for å sende en sms..:fnise:

Spurte min kjære nå om han huske noe - men han husker enda mindre enn meg, dessverre...:fnise:

En ting vi begge er enige om: Om det blir noe med dere to, så skriv ned hva dere tenkte, følte, gjorde sammen...vi angrer sånn på at vi ikke har gjort det..!

Gjest Spinell
Skrevet
Det jeg har tenkt litt på er at det også kan virke motsatt. Hvis gutten oppfører seg dårligere mot deg enn alle andre kan det hende han liker deg. Hva tenker dere om denne konklusjonen? Hvis jeg ikke har gjort noe som burde gjøre han sur, tvert om, men han alikevel behandler meg kjøligere enn andre?

Sorry, men nå må jeg ta på meg den rollen Brutal Mann ofte gjør, siden han ikke har svar ennå:

Jeg tror du har tenkt litt for mye og lagt altfor mye energi i å tolke hans oppførsel overfor deg. Han er mann. Menn legger sjelden opp til innfløkt overtolkning når de er ute etter noen. Særlig ikke hvis de er umodne. (som du antyder).

På grunnlag av dette kan det trekkes to alternative konklusjoner:

1. Han er ikke interessert i deg.

eller

2. Du overtolker hans oppførsel overfor deg.

Skrevet
Sorry, men nå må jeg ta på meg den rollen Brutal Mann ofte gjør, siden han ikke har svar ennå:

Jeg tror du har tenkt litt for mye og lagt altfor mye energi i å tolke hans oppførsel overfor deg. Han er mann. Menn legger sjelden opp til innfløkt overtolkning når de er ute etter noen. Særlig ikke hvis de er umodne. (som du antyder).

På grunnlag av dette kan det trekkes to alternative konklusjoner:

1. Han er ikke interessert i deg.

eller

2. Du overtolker hans oppførsel overfor deg.

Det er faktisk forskjell på mannfolk...

Ikke alle er uten hjerne - noen tenker faktisk på slike ting - uten å være mindre mannfolk av den grunn...:)

Litt rart å trekke de to slutningene ut fra et lite innlegg.

Skrevet

Jeg veit virkelig ikke om han liker meg eller missliker meg. Og ok, jeg tolker for mye :) Men jeg vil si at menn kan oppføre seg ganske rart og gjør mye for å holde image. Denne guttern veit jeg er av denne typen. Han er veldig kul utad, men jeg har sett ham (når han trodde han var helt alene). Da virka han forvirra. Så førsteinntrykket, eller til og med intrykket du får etter lang tid, er ikke nødvendigvis rikitg

Skrevet

Faren og moren min ble sammen i begynnelsen av 20åra. De var vissnok forelsket i nesten to år, før de ble sammen. Moren min trodde at faren min hatet henne. Han sa stygge ting til henne og var gerelt sur og kritisk. Jeg syntes det alltid hørtes veldig rart ut. At han oppførte seg sånn hvis han var forelsket. Men det virker som det kansje er noe som er halvvanelig?

Gjest Hvordan
Skrevet

Hvordan kan vi vite hva han føler for deg?

Mulighetene (som jeg ser dem):

Han liker deg

Han missliker deg

Du har overtolket og han er helt nøytral

Gjest LoveGirl
Skrevet

Jeg er en jente som er helt LOST i dette mannebeinet :rødme:

Men han er mindre hyggelig mot meg enn andre :(

Jeg prøver også å tenke at det kan jo hende han er interssert.

Har hørt om menn som spiller bad boy og uinteressert fordi de tror jenta faller for det.

Kanskje det er det det er?

Men den letteste måten å finne det ut på er vel be ham med på date eller si rett ut hva du føler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...