Gjest line Skrevet 27. april 2002 #1 Skrevet 27. april 2002 Kan man bruke otrivin nesespray når man er gravid? Jeg har ikke funnet noe svar på det. 12
Hestehoven Skrevet 27. april 2002 #2 Skrevet 27. april 2002 Hei Jeg mener å ha hørt at man ikke skal bruke det. Jeg fikk i alle fall beskjed om å bruke saltvannsnesespray når jeg lå rett ut før påske. Hør på apoteket eller hos legen for sikkerhetssykyld. Hestehoven 27+4
*nora* Skrevet 27. april 2002 #3 Skrevet 27. april 2002 Jeg er storforbruker av Otrivin, og da jeg var gravid med siste mann spurte jeg legene på DOL, og fikk dette svaret (håper jeg ikke bryter noen regler når jeg bare kopierer??) Otrivin ger inga skador på fostret/barnet vid bruk under gravidtet. Det rekomenderas dock att man endast använder Otrivin (liksom de flesta andra nässpray) i 10 dagar i följd. Efter detta bör man hålla upp under en period, då det annars kan ge en sk rebound effekt dvs motsattt effekt med mera svullna/hovne slemhinnor och därmed täthet i näsan. Jag anser att du har missbrukat detta medel allt för mycket, och måste bryta detta mönster för att inte skada din slemhinnor i näsan helt. Under graviditeten, är det vanligt att slemhinnorna blir mera svullna. Du bör pröva att använda salltvatten droppar/spray under en period. Jag tycker också att du kan ta upp detta med din doktor . Du behöver alltså inte vara rädd, för att du har skadat dina barn. Lycka till vidare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå