Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Hei. Jeg er 20 år, tar opp igjen fag og jobber i klesbutikk. Jeg har en i privatistklassen min som jobber i samme butikk som meg. Jeg liker henne og vi prater og tuller og ler en gang i blandt på skolen, men ikke hle tiden. Møtes vi på jobben prater vi selvsagt, slår ofte av en lang og blid prat. I går så sluttet vi samtidig, og begge skulle jobbe. Folk gikk på forskjellig tidspunkt ettersom det ble avholdt en liten faglig test og folk fikk gå når de var ferdige. Jeg og hun ble ferdig på nøyaktig samme tidspunkt. Hun kjører bil til jobben, jeg tar trikken. Tror du hun spurte meg? Nei. Hun smilte avvisende når vi gikk ut og forsvant inn bilen. Så kjørte hun forbi meg (som gikk ute i kulden) 3 minutter senere. Hun bare smilte og vinket. Er ikke dette frekt? Hun må jo ha lyst til å avskjære meg fra livet hennes? Jeg ble skikkelig fornærmet. Men vet dere hva? Nå skal jeg ignorere henne! Ha! Det skal jeg, jeg skal bare overse henne og avblåse hun, gidder ikke koseprate med en slik jente. Er tydelig at det ikke nytter å få i gang et vennsap med dette mennesket.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Hei. Jeg er 20 år, tar opp igjen fag og jobber i klesbutikk. Jeg har en i privatistklassen min som jobber i samme butikk som meg. Jeg liker henne og vi prater og tuller og ler en gang i blandt på skolen, men ikke hle tiden. Møtes vi på jobben prater vi selvsagt, slår ofte av en lang og blid prat. I går så sluttet vi samtidig, og begge skulle jobbe. Folk gikk på forskjellig tidspunkt ettersom det ble avholdt en liten faglig test og folk fikk gå når de var ferdige. Jeg og hun ble ferdig på nøyaktig samme tidspunkt. Hun kjører bil til jobben, jeg tar trikken. Tror du hun spurte meg? Nei. Hun smilte avvisende når vi gikk ut og forsvant inn bilen. Så kjørte hun forbi meg (som gikk ute i kulden) 3 minutter senere. Hun bare smilte og vinket. Er ikke dette frekt? Hun må jo ha lyst til å avskjære meg fra livet hennes? Jeg ble skikkelig fornærmet. Men vet dere hva? Nå skal jeg ignorere henne! Ha! Det skal jeg, jeg skal bare overse henne og avblåse hun, gidder ikke koseprate med en slik jente. Er tydelig at det ikke nytter å få i gang et vennsap med dette mennesket. Vil forøvrig oppfordre alle dere andre som blir behandlet slik av eklinger å avvise dem tilbake. Det er det beste du kan gjøre ut av situasjonen!
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Det er fordi at når man gjør noen en tjeneste slik, fordi "vi skal jo samme vei". Så ender man opp som privatsjåfør for en snyltegjest som tar for gitt at hun alltid får sitte på. Gratis!
Gjest Spinell Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Dette kan da ha flere årsaker: Du visste at dere begge skulle jobbe, men visste hun det samme? ...og hadde det kostet deg mye å si noe sånt som "Skal du på jobb nå? Kan jeg få sitte på?" Eller kanskje hun hadde et ærend mellom skolen og jobben, som medførte at hun måtte forte seg og kjøre? ...og kanskje ærendet var av så privat karakter at hun ville gjøre det alene? Du må endelig avvise og ignorere henne hvis du føler deg bedre av det. Men vær klar over at denne avvisningen din gjøres på tynt grunnlag, kanskje til og med en misforståelse. (Jeg vet i alle fall ikke hva et "avvisende smil" er.) I så fall går oppførselen din bare ut over deg selv.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Dette kan da ha flere årsaker: Du visste at dere begge skulle jobbe, men visste hun det samme? ...og hadde det kostet deg mye å si noe sånt som "Skal du på jobb nå? Kan jeg få sitte på?" Eller kanskje hun hadde et ærend mellom skolen og jobben, som medførte at hun måtte forte seg og kjøre? ...og kanskje ærendet var av så privat karakter at hun ville gjøre det alene? Du må endelig avvise og ignorere henne hvis du føler deg bedre av det. Men vær klar over at denne avvisningen din gjøres på tynt grunnlag, kanskje til og med en misforståelse. (Jeg vet i alle fall ikke hva et "avvisende smil" er.) I så fall går oppførselen din bare ut over deg selv. Litt mer info om denne jenta: For en uke siden satt hun og snakket hyggelig og blidt med en annen jente i to timer, hun sjarmerte den andre i senk og lo høyt og de virkelig hadde det koselig. Dagen etter var denne jenta glemt. Hun sa ikke hei engang. Hun har også kjæreste, men likevel sitter hun og koser, styker og holder rundt en annen gutt i klassen dagen lang. En gang prøvde en jente i klassen som er mye utenfor og sliter med livet og vekten å komme i kontakt med denne kollegaen min. Da avviste hun henne kaldt og frekt. Begynner tvile på om hun er en hyggelig person. Jeg tror hun leker med folk, at ingen egentlig betyr noe. Tviler på at det var en misforståelse... jeg tror at det å fortsette å prøve å være litt venn med henne er den handlingen som vil gå mest ut over meg selv...
Gjest Spinell Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Tviler på at det var en misforståelse... jeg tror at det å fortsette å prøve å være litt venn med henne er den handlingen som vil gå mest ut over meg selv... Feel free. Det er sikkert best for dere begge.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Hadde jeg vært henne, hadde jeg satt pris på om du lot være å prøve å bli venn med meg.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Mn viste hun at dere skulle jobbe samtidig da? Er ikke sikkert hun viste det. Viste hun det og bare kjørte forbi deg må jeg si at det var veldig frekt!
Troyamin Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Litt mer info om denne jenta: For en uke siden satt hun og snakket hyggelig og blidt med en annen jente i to timer, hun sjarmerte den andre i senk og lo høyt og de virkelig hadde det koselig. Dagen etter var denne jenta glemt. Hun sa ikke hei engang. Hun har også kjæreste, men likevel sitter hun og koser, styker og holder rundt en annen gutt i klassen dagen lang. En gang prøvde en jente i klassen som er mye utenfor og sliter med livet og vekten å komme i kontakt med denne kollegaen min. Da avviste hun henne kaldt og frekt. Begynner tvile på om hun er en hyggelig person. Jeg tror hun leker med folk, at ingen egentlig betyr noe. Tviler på at det var en misforståelse... jeg tror at det å fortsette å prøve å være litt venn med henne er den handlingen som vil gå mest ut over meg selv... Sikker på at du ikke er sjalu da og vil ha henne for deg selv?
The Kitten Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Hun har ingen forpliktelse til å tilby deg å sitte på. Hvorfor tok du det som en selvfølge at hun ville gjøre det?
Gjest y Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Kanskje hun trengte denne tiden for seg selv? Jeg kunne godt ha gjort det samme, og har sikkert gjort det og. Fordi jeg elsker denne lille turen i bilen, helt alene. Uten anstrengende prat, før jeg har ny avt, hjem til mann og barn etc
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 Hun har ingen forpliktelse til å tilby deg å sitte på. Hvorfor tok du det som en selvfølge at hun ville gjøre det? Høflighet
The Kitten Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Høflighet Det er ikke høflig å bli sur og oppføre seg barnslig fordi man ikke fikk tilbud om en gratistur.
Harlekin Skrevet 3. februar 2010 #15 Skrevet 3. februar 2010 (endret) Ja, det var da også noe å hisse seg opp over. Jeg tror livet blir tøffere enn nødvendig for deg hvis du ikke lærer deg å velge kampene du vil ta. Endret 3. februar 2010 av Harlekin
Gjest millemaria Skrevet 3. februar 2010 #16 Skrevet 3. februar 2010 Hei. Jeg er 20 år, tar opp igjen fag og jobber i klesbutikk. Jeg har en i privatistklassen min som jobber i samme butikk som meg. Jeg liker henne og vi prater og tuller og ler en gang i blandt på skolen, men ikke hle tiden. Møtes vi på jobben prater vi selvsagt, slår ofte av en lang og blid prat. I går så sluttet vi samtidig, og begge skulle jobbe. Folk gikk på forskjellig tidspunkt ettersom det ble avholdt en liten faglig test og folk fikk gå når de var ferdige. Jeg og hun ble ferdig på nøyaktig samme tidspunkt. Hun kjører bil til jobben, jeg tar trikken. Tror du hun spurte meg? Nei. Hun smilte avvisende når vi gikk ut og forsvant inn bilen. Så kjørte hun forbi meg (som gikk ute i kulden) 3 minutter senere. Hun bare smilte og vinket. Er ikke dette frekt? Hun må jo ha lyst til å avskjære meg fra livet hennes? Jeg ble skikkelig fornærmet. Men vet dere hva? Nå skal jeg ignorere henne! Ha! Det skal jeg, jeg skal bare overse henne og avblåse hun, gidder ikke koseprate med en slik jente. Er tydelig at det ikke nytter å få i gang et vennsap med dette mennesket. Ikke tenk mer på det. Ikke sikkert hun visste at du også skulle på jobb, og kanskje hadde hun et privat ærende. Glem det og lat som ingenting. Man trenger ikke å lage problemer og uvennskap ut ifra synsing og bagateller, husk at du skal jobbe sammen med henne og omgåes henne i fortsettelsen og da er det best å oppføre seg voksent.
aline Skrevet 3. februar 2010 #17 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har venninder og bekjente som har gjort akkurat det samme, helt uten at det var stygt ment. Jeg har bekjente som jeg av og til sitter på med hjem fra kurs, og som jeg VET skal samme vei som meg. Noen ganger tilbyr de meg å få sitte på, andre ganger tilbyr de ikke, og de kan da fint kjøre rett forbi meg, tute og vinke hadet. Har aldri tenkt tanken på å ta det personlig engang jeg, regner rett og slett med at de gangene de kjører uten å tilby seg, og kjører rett forbi meg uten å stoppe, så har de en eller annen grunn som gjør at det passer dårlig for dem å ta med meg. Hva det er aner jeg ikke, og synes egentlig ikke det er min sak heller, så jeg spør aldri. Andre venninder jeg har, kan fint prate med noen, ha en hyggelig stund, for senere å ikke gjøre det. Det har heller ikke noe med å vær ekkel å gjøre, noen er sjenerte selv om de blir tatt for å være arrogante, noen er distré, og blir tatt for å være uhøflige. Noen ER arrogante og ekle, selvsagt er det mulig denne jenta er det, men slik du legger det frem her, både i første og andre innlegget, så gir du altfor lite å dømme etter, for det kan være så mange grunner til at det som har skjedd har skjedd. Det betyr IKKE at du MÅ være venner med henne, man liker ikke alle, det trenger man heller ikke gjøre. Men kutt henne da ut, ikke tråkk på henne for å føle deg selv bedre. Som det KAN virke som du gjør her, selv om det overhode ikke er sikkert det er det du mener.
Havbris Skrevet 3. februar 2010 #18 Skrevet 3. februar 2010 Hvorfor legger du så mye energi i å analysere, tolke og vurdere denne jenta? Hun har vel strengt tatt ikke noe ansvar for deg? Kanskje du heller skulle snu litt på flisa og tenke at det er flott at du får sitte på med henne de gangene det passer for henne og at hun selv må bestemme dette. Hva hun ellers gjør i livet sitt er vel heller ikke ditt anliggende? Jeg er også sånn at jeg synes det er deilig å kunne få tid i bilen alene - særlig mellom jobb og hjemme - det gir meg litt alene tid som jeg trenger til å samle "dagens tråder". Jeg ville undret meg hvis noen betraktet meg som uhøflig hvis jeg ikke tilbys gratis skyss siden jeg selv synes jeg er høflig de gangene jeg gjør det.
Elensire Skrevet 3. februar 2010 #19 Skrevet 3. februar 2010 syns du er litt smålig nå jeg...Du vet jo ikke om hun skulle et ærend før jobb, eller for den del at hun viste at dere skulle jobbe begge to. Er mye som spiller inn. Hvis du absolutt ville sitte på så kunne du jo spurt henne selv, kunne du ikke? Er ingen som av høflighet må tilby kollegaer, venner, bekjente, etc å sitte på. Det er alt for mange som etter en slik tur tar det som en selvfølge å få sitte på siden og, så jeg forstår godt de som ikke spør om folk vil sitte på i tide og utide. Den dagen du selv får deg bil, og kanskje et litt mer hektisk sjema, så kanskje du og endrer mening om henne. For øyeblikket tror jeg nok dere begge er tjent med at du bryter vennskapet. La folk få ha den tiden de selv ønsker for seg selv, uten at andre skal begynne å overtolke sier nå jeg
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #20 Skrevet 3. februar 2010 Det er ikke høflig å bli sur og oppføre seg barnslig fordi man ikke fikk tilbud om en gratistur. Det er ikke høflig å bare kjøre forbi noen når de skal samme vei og er venniner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå