393 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg står mellom to hunder for omplassering, jeg vil gjerne ha begge, men har bare hatt en hund før og ellers nytt venners og naboer hunder i ca 10 år. Så erfaren og tilrettelagt liv og sånn, så står IKKE på det. Det jeg luer så forferdelig på er om jeg kan ta til meg begge, da dette ser meget mulig ut, MEN er det noen som vet hva jeg må regne med det vil gå i hundemat i mnd. for to middels store hunder? Begge Labrador rettrive og labrador. Hjertens takk for hyggelige svar, trenger ikke noe diskusjon her om jeg er i stand til og ha hund eller ikke pgs penger, jeg vil BARE VITE, noe CA!!! Så jeg vet hva jeg kommer til og kjenne i pengepungen, hehe. Ca, ca, alle er jo forskjellige!!!
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Spørs hvilket fòr du vil kjøpe det. Vi bruker ca 300kr i mnd til våre to hunder (35-50kg tunge), da er det billig fòr egentlig pga at begge får veldig løs og ekkel avføring og den eine flasser når det er dyrere kvalitetsfòr fra dyrlege eller dyrebutikk.
Fluffe Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 spørs åssen for du bruker. og hva hunden tåler. er noen hunder som ikke tåler billigfor.
Gjest Marlo Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Da jeg brukte Norwegian Polar, så brukte jeg vel ca 150 kr pr mnd - 300kr pr sekk (20 kg) og den varte nesten to mnd. Nå bruker jeg Royal Canine og bruker ca 300kr pr mnd
Gjest Gjest* Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Du vil vel kanskje ikke høre dette, men om du er i tvil om du har råd til å ha begge når det kun kommer til fòr - hva skal du gjøre når det kommer til vaksiner, forsikring, diverse utstyr, transportbur, veterinærutgifter og diverse leker og tygg (som er viktig for hundens tenner)? Vil forresten anbefale deg å moderere deg litt når det kommer til hvordan du stiller spørsmål, det høres enkelte ganger lite gjennomtenkt ut og masete. Hastehjelp høres nesten alvorlig ut, også trenger du bare råd om hvor mye fòret koster i mnd.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Jeg har en nesten 30 kg tung hund, og bruker Specific fra dyrlegen. En sekk på 15kg skal vare i ca 50 dager for oss, og koster 500 kr. Så det er ikke store utgiftene i måneden med kvalitetsfôr, i forhold til hva folk tror.
Cayenne Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Vår hund på 30 kg (som vel er ca det samme som en middels labtispe?) spiser for ca 360kr mnden av det fôret vi bruker (10kr kg, han spiser ca 600gr dagen). I tillegg får han olje, godbiter og tyggebein. Vi har tre middels store/store hunder, så kjøper både fôr, godbiter, olje og tyggebein i store pakker, noe som gjør det billigere. En del tørkede godbiter og tyggebein kjøper vi rett fra produsent, og får det dermed veldig billig (men da må man kjøpe type 4-5 kg sekker). Ellers får de kjøtt og fisk når det er på tilbud, f.eks frosne, ukrydrete kyllinglår, frosne lakse- og svinekoteletter osv., og kraftbein/rå bein, avskjær og andre ting som selges veldig billig på kjøttbutikk/i kjøttdisk. Når de får sånt, får de gjerne litt mindre fôr.
Gjest Illiya Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Vi bruker Hills + fiskeolje, og hundene er ca 40 og 55 kg. Vi bruker vel ca 1100 pr mnd på kun for, utenom kommer tyggebein og annet. Cayenne, kan du ikke legge ut link til produsenten du kjøper fra?
Cayenne Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Vi bruker Hills + fiskeolje, og hundene er ca 40 og 55 kg. Vi bruker vel ca 1100 pr mnd på kun for, utenom kommer tyggebein og annet. Cayenne, kan du ikke legge ut link til produsenten du kjøper fra? Vi fôrer på Vom og Hundemat, kjøper store blokker siden vi har tre hunder + kjøper kanner med olje der. Godbiter og tyggebein får vi kjøpe gjennom klubben, er ikke helt sikker på hvor de får det fra.. Kan sjekke?
Gjest Illiya Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Vi fôrer på Vom og Hundemat, kjøper store blokker siden vi har tre hunder + kjøper kanner med olje der. Godbiter og tyggebein får vi kjøpe gjennom klubben, er ikke helt sikker på hvor de får det fra.. Kan sjekke? Ja, vær så snill:) Høres forresten ut som jeg forer veldig dyrt i forhold til andre..
Cayenne Skrevet 9. februar 2010 #13 Skrevet 9. februar 2010 Ja, vær så snill:) Høres forresten ut som jeg forer veldig dyrt i forhold til andre.. Ups, har glemt dette sorry.. Skal på trening på søndag, skal spørre da Mine tre hunder veier forresten ikke så veldig mye mer til sammen enn det dine to gjør, og jeg fôrer for en del mer enn 1100kr i mnd'en, selv om jeg får det billig ved å kjøpe store blokker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå