Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Noen som har den eller har hørt noe om hvordan den er? God å sitte i? Greit med plass? Lurer på å kjøpe ny sofa, ser bare litt på nettet først, må vel ta en tur til ikea etter hvert for å se nærmere på de aktuelle jeg finner på nettet. Vil ha hjørnesofa, 3+2 i grå farge. Helst så rimelig som mulig. Ikke sjeselong på. Har småbarn, så kjekt at trekket kan tas av og renses! Tar gjerne i mot andre forslag også hvis noen vet om noen lignende som denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S19840417
Momseguri Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Vi holdt på å kjøpe denne, men den ble litt stor for vår lille stue. Syntes den er god å sitte i, og veldig fin Men når du skal på ikea er det jo bare å prøvesitte?
Grønt blad Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Liker den, men synes den er veldig dyp/går langt bakover...
Møffi Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Vi er fornøyd med vår i brunt, hatt den i et år nå og er fortsatt like "stram". Har dog ei venninne som har den i blått og putene der er veldig myke, så kommer nok også an på hva slags trekk man velger
mariab Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Vi har hatt vår i snart to år og er veldig fornøyd. Hatt mange overnattingsgjester som liker den godt også Har 3+2 (ikke hjørnesofa). Vi har det mørk blå/grå trekket, og merker at ryggputene har begynt å "sagge" litt nå.
tineline Skrevet 4. februar 2010 #6 Skrevet 4. februar 2010 Jeg har en annen hjørnesofa fra IKEA som etter 4 år har begynt å sige voldsomt i setet; sofaen har en dump der hvor jeg sitter mest. Ikke noe særlig, verken komformessig eller estetisk. Heretter skal jeg ikke kjøpe IKEA-sofaer, man får hva man betaler for.
Gjest Lea Skrevet 4. februar 2010 #7 Skrevet 4. februar 2010 Vi har hatt Karlstad 3-seter sofa, men var ikke fornøyd med den. Den var pen og se på og god å sitte i, men putene mistet fullstendig formen etterhvert, både i sittepute og i rygg. Fikk faktisk byttet putene ut også, men det hjalp ikke, etter en stund så de like ille ut. Byttet til slutt sofaen fordi den ble så stygg. Skal aldri kjøpe sofa på Ikea igjen.
Lyra Skrevet 5. februar 2010 #8 Skrevet 5. februar 2010 Vi har Karlstad sofa med naturtrekk. Den er jo helt lys, så den er ikke kjempepen lenger, men det er jo ikke sofaen sin feil. Ryggputene har mista litt fasongen ja, men ikke så mye at det gjør noe, og snur litt på dem en gang i blandt, og det hjelper. Sitteputene har ikke mistet noe fasong, har hatt den i to år. Det er en helt fantaskisk behagelig sofa!! God plass, kjempegod å sove på, kan nesten ligge to i bredden hvis man fjerner ryggputene. Så vi er godt fornøyde med sofaen vi. Men man må ha stor stue, for det er et stort møbel.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har en annen hjørnesofa fra IKEA som etter 4 år har begynt å sige voldsomt i setet; sofaen har en dump der hvor jeg sitter mest. Ikke noe særlig, verken komformessig eller estetisk. Heretter skal jeg ikke kjøpe IKEA-sofaer, man får hva man betaler for. Jeg har ikke selv hatt noen sofa fra IKEA og har selv sett det samme som du sier hos andre jeg kjenner som har hatt IKEA sofa. Ved å ta en titt gjennom FINN.no ser man det samme der. En sofa er et møbel som må tåle mye bruk og slitasje og man skal jo ha den i mange år. Det er ikke så lett å få fikset på den heller. Jeg synes forøvrig at IKEA sine sofaer er dyre i forhold til kvaliteten. Jeg tror de håver inn lassevis med penger på sofaene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå