¤Pernille¤ Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #41 Skrevet 4. februar 2010 (endret) Endret 8. mars 2010 av ¤Pernille¤
Gjest salma Skrevet 5. februar 2010 #42 Skrevet 5. februar 2010 Han er selvsagt velkommen i vielsen, den skal være åpen for de som vil komme, vi antar til og med at ekskjæresten (som han ikke er venn med akkurat:fnise:) til min kjære kommer til å komme i kirka. Det gjør meg ingenting. Men feiringen etterpå vil jeg dele med de menneskene jeg er glad i, og vi vil ha det så intimt som mulig. Ikke en heidundrende fest med en haug av folk vi ikke har et nært forhold til. Akkurat sånn tenker jeg om feiringen etterpå også. Og da kunne det ikke falt meg inn å invitere noen som potensielt kunne skape dårlig stemning. Hadde det være nær familie er det en ting, men dette er jo "bare" kjæresten til ei venninne. Så jeg ville ikke invitert. Jeg syns faktisk du er alt for snill som overhode vurderer saken, ut fra hvordan du beskriver personen og din relasjon til vedkommende. Men det er nå bare min mening ;-)
Gjest kaprifolen utlogget Skrevet 5. februar 2010 #43 Skrevet 5. februar 2010 Jeg vil bare si at jeg har full forståelse for situasjonen din, og siden du spør hva vi andre ville gjort, kan jeg si at jeg hadde pratet med venninnen min og sagt det som det var. Du sier jo at dere er klar over dette begge to, selv om dere ikke "snakker" om det. Evt kan du prøve å sette et lite plaster på såret, og tilrettelegge litt med hvem hun vil sitte ved siden av ved middagen. I vårt bryllup ba vi alle med kjærester/samboere, selv de vi ikke hadde møtt. Bestevenninnen min som fikk seg kjæreste etter at invitasjonene ble sendt, fikk tilbud om å ta med seg sin kjæreste da noen andre måtte melde avbud pga sykdomsbehandling. Men hun sa selv at det var litt tidlig for de å dra på andre kanten av landet en hel helg for å feire bryllup sammen. Og hos oss var det faktisk veldig reelt at det ikke ble plass med 1 eller 2 til. Hvis det hadde vært to stoler til på kortsidene av utstikkerne fra honnørbordet, så hadde ikke servitørene kommet frem. De tilbød seg å gå ned i kjelleren, opp og inn en bakdør til spisesalen for å servere hvis vi trengte den plassen, men syntes det ble unødvendig tungvint!
¤Pernille¤ Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #44 Skrevet 5. februar 2010 Tusen takk for hyggelige kommentarer Jeg tror kanskje jeg blir å snakke med vennen, ja. Vedkommende bør virkelig forstå problemet, men jeg har likevel ikke lyst til at h*n skal føle at jeg ikke "godttar" forholdet, noe som jeg vet er en fryktelig ubehagelig følelse... Når du sa det sånn, salma, så satte det egentig saken litt mer i perspektiv For denne personen ville faktisk vært den eneste som ikke enten er nær familie eller veldig nær venn. Det eneste andre paret hvor det er bestemt at begge kommer, er begge to veldig gode venner av min forlovede. Saken hadde også vært litt anderledes om denne personen ikke hadde gjort meg og min kjære noe personlig, for da hadde jeg skjønt at jeg hadde virket veldig klagete... Haha, hørtes veldig slitsomt ut, Kaprifolen! Det ville faktisk blitt omtrendt sånn her i gården også, tror jeg... Da måtte vi gått ut den ene verandadøren og inn den andre for å komme rundt, trør jeg Det blir jo bare alt for dumt! Uansett, takk for forståelsen! Var litt godt å ikke bare bli kjefta på
Anglofil Skrevet 8. mars 2010 #45 Skrevet 8. mars 2010 Vi kommer til å be med kjærestene om de har vært sammen lenge eller er samboere. Om de nettopp har blitt sammen tror jeg nok ikke vi inviterer dem med. Mvh Yvonne
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #46 Skrevet 8. mars 2010 Jepp, det ville jeg også gjort, om det ikke hadde vært for det litte problemet. Men siden sist har jeg funnet ut at jeg tror faktisk han befinner seg i utlandet akkurat på datoen vår, så det er ikke sikkert det blir vanskelig :D
Mia2011 Skrevet 8. mars 2010 #47 Skrevet 8. mars 2010 Jeg syns det er helt tåpelig å si at man må invitere noen fordi de er kjærester/samboere e.l. Det er en stor dag, og om dere har et anstrengt forhold til en person, vil dette skape mer ubehag enn glede, både for dere og de rundt dere (kanskje også for venninnen din, som vil føle det er ubehagelig å ha med seg en person som virkelig ikke går overens med brudeparet?) . Men som du selv har skrevet også, ville jeg absolutt ha snakket med henne, og forklart henne hva du tenker - kanskje i god tid før invitasjonene sendes ut? Uansett, håper dere tar en avgjørelse som føles riktig for dere, ikke for alle dømmende personer på dette forumet(for det er overraskende mange negative personer her).
¤Pernille¤ Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #48 Skrevet 9. mars 2010 Jeg syns det er helt tåpelig å si at man må invitere noen fordi de er kjærester/samboere e.l. Det er en stor dag, og om dere har et anstrengt forhold til en person, vil dette skape mer ubehag enn glede, både for dere og de rundt dere (kanskje også for venninnen din, som vil føle det er ubehagelig å ha med seg en person som virkelig ikke går overens med brudeparet?). Ja, akkurat det siste har jeg tenkt på! Min venn virker alltid ubekvem når vi møtes med kjæresten, og det er aldri slik når det er min kjære og jeg som møter vennen alene. Så jeg tror rett og slett hun vil synes det er litt ubehagelig selv... Men som du selv har skrevet også, ville jeg absolutt ha snakket med henne, og forklart henne hva du tenker - kanskje i god tid før invitasjonene sendes ut? Veldig lurt Jeg skal manne meg opp til det! Tror jeg skal høre først om det stemmer at kjæresten er i utlandet den datoen først. Uansett, håper dere tar en avgjørelse som føles riktig for dere, ikke for alle dømmende personer på dette forumet(for det er overraskende mange negative personer her). Tusen takk Nei, kvinneguiden hadde nok ikke klart å ta avgjørelsen for meg, da jeg virkelig har skjønt hvor negative folk er, som om det er med vilje alltid Så en lignende tråd her, bare fra gjestens side, og da var det hun som fikk høre "det er absolutt forståelig, du kan ikke forvente at kjæresten din skal bli spandert en gratis fest" osv Jaja. Som jeg sa da: Kvinneguiden Med det sakt, så setter jeg veldig pris på alle svar, og jeg forstår veldig godt at folk er uenige med meg, det er helt greit Fint å få flere sider av saken!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå