Gjest Gjest_jea_* Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Synes rosendahl er fint men kanskje noe med litt farge på hadde vært fint.
lilleGrethe Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Jeg sliter med samme greia! Vi har servise fra IKEA nå, men tror ikke vi skal samle på det akkurat. Jeg tittet litt på Zeleste fra Porsgrunn, men har bare sett det på nettet, så vet ikke hvordan det ser ut i virkeligheten. Syntes egentlig ikke det var så mye interessant på Glasmagasinet, så følger gjerne med på tips fra andre.
Anglofil Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Rosendahl, helt klart. Synes det fra Grand Cru er veldig fint og stilig. Mvh Yvonne
Sola^ Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Synes "alle" har Grand Cru. Fint servise, men ikkje noko eg har valgt. Me har Porsgrunn Porselen Cusine. Synes også at Maxi Strå er fint.
Anglofil Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Vel, jeg synes det er fint som hverdagsservise. Vi sparer på et Porsgrund-servise som er vårt "finservise", og synes rett og slett det ville blitt for dyrt å ha et annet servise fra Porsgrund i tillegg som hverdagsservise. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Trudde dei var ca. like i pris eg...? Kommer vel an på hva slags servise man velger, men vårt fra Porsgrund koster ihvertfall dobbelt så mye per tallerken etc. Mvh Yvonne
Møffi Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Vi har komplett fra IKEA og kommer til å fortsette med det. Ikke ser jeg behovet for å finne noe dyrere og dessuten vil jeg ha mye bedre samvittighet hvis/når vi bytter ut det billige med et annet billig og kanskje litt mer moderne om et par år (farger og stil forandrer seg jo ganske, også når det gjelder servise)
Sola^ Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Kommer vel an på hva slags servise man velger, men vårt fra Porsgrund koster ihvertfall dobbelt så mye per tallerken etc. Mvh Yvonne Vårt koster ca. 100kr +/- per fat på Coop Obs. Grand Cru ser ut til å vere litt dyrare. Me har kvite(lyse grå) utan mønster.
Anglofil Skrevet 3. februar 2010 #10 Skrevet 3. februar 2010 Vårt koster ca. 100kr +/- per fat på Coop Obs. Grand Cru ser ut til å vere litt dyrare. Me har kvite(lyse grå) utan mønster. Joa, vi har billigservise vi også som kostet et par hundre kroner, men når vi først har muligheten til å ønske oss det, så benytter jeg meg av sjansen rett og slett. Mvh Yvonne
lilleGrethe Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 Vi vil gjerne ha noe enkelt og stilfullt, uten blomster og dilldall. Det er greit å bruke IKEA-servise til hverdags, men jeg vil gjerne ha et servise som man kan dekke til middag både til hverdags og fest, og som det er litt å velge i, så man kan ha fullt sett til både frokost og middag, med kopper og serveringsfat osv. Tar gjerne imot tips!
hegejenta30 Skrevet 4. februar 2010 #12 Skrevet 4. februar 2010 Du kan jo ta en titt på mittgavetips.no og se om du finner noen fine her. Jeg kan vel anbefale og velge et servise som du føler deg trygg på at du kommer til å bruke uten å tenke "dette serviset er så dyrt og fint - tenk om jeg knuser et fat når jeg rydder inn etter maten..." eller lignende. Det er viktig å vite at du kommer til å bruke serviset. Har nemlig erfaring med å ha et (i mine øyne) alt for dyrt servise som aldri ble brukt.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #13 Skrevet 4. februar 2010 Jeg samler på Sophie Conran. Robust, hvitt og veldig fint. Jeg ville ha et sevise som kunne brukes hver dag, men fortsatt være fint til et festbord. http://www.mittgavetips.no/display.aspx?menuid=100665
Sola^ Skrevet 5. februar 2010 #14 Skrevet 5. februar 2010 Sjå side 11 - Porsgrunn cuisine. Pynt bordet etter behov, og det kan bli kult. Er min plan iallfall
lilleGrethe Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Sjå side 11 - Porsgrunn cuisine. Pynt bordet etter behov, og det kan bli kult. Er min plan iallfall Det var fint, ja! Skal ta en titt på det neste gang vi er hjemme. Noen som vet hvilke butikker i Oslo som fører det?
Sola^ Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 Det var fint, ja! Skal ta en titt på det neste gang vi er hjemme. Noen som vet hvilke butikker i Oslo som fører det? Coop Obs fører mange av delene, men ikkje alle. Fruktskål/suppe skåla fører dei blant anna ikkje, men både middagstallerken, eit par serveringsfat, krus ++ fører dei. Har også funnet dei på fleire glassmagasin. Finner ofte enkeltdeler på tilbod. Eineste som eg synes eg litt sånn småkjedelig er at det ikkje passer så fint til heilt kvitt sidan det er lett lyse grått. Så duker/servietter bør gjerne ha ein litt anna farge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå