Gjest teen Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Hva er den idielle alderen til mulig partner? Eller hvilken alder tenner dere mest på? Er tenåringer turn off for gutter i 20-åra? Meg selv: 18 år, tenner på menn mellom 20-50
Gjest TS Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Forresten,selv om jeg seksuelt tenner på eldre menn så ønsker jeg meg en kjæreste som er sånn 16-24 år. Føler at det blir riktigst i et forhold
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 18-27 er vel ideele alderen mtp min egen alder, men samboeren min er 32.
Gjest Marlo Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er 30 og har ingen ideell alder på menn jeg har datet. Har datet flest gutter som er eldre enn meg da, men nå er jeg sammen med en som er yngre enn meg.
Gjest Mann34 Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Mann 34 år her. Ideell alder for en partner er vel mellom 26 og 38 vil jeg si. Ideell alder for en "date" eller hva jeg tenner på er vel den samme men jeg hadde glatt kost meg med en stram og yppig tøs på 18 uten skrupler.
Gjest M35 Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Mann 34 år her. Ideell alder for en partner er vel mellom 26 og 38 vil jeg si. Ideell alder for en "date" eller hva jeg tenner på er vel den samme men jeg hadde glatt kost meg med en stram og yppig tøs på 18 uten skrupler. 26 var nå i det yngste laget, synes jeg. Opp til deg selvsagt å velge, men åtte (!) år yngre er nå litt drøyt, eller hva?
Gjest M35 Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Hva er den idielle alderen til mulig partner? Eller hvilken alder tenner dere mest på? Er tenåringer turn off for gutter i 20-åra? Meg selv: 18 år, tenner på menn mellom 20-50 Du troller nå, hva? Tenner du virkelig på menn i førtiårsalderen når du er 18 selv? Skal si du er fleksibel på alder. Forresten, hva er det med kvinner og det å tenne på eldre menn??
Gjest Marlo Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 26 var nå i det yngste laget, synes jeg. Opp til deg selvsagt å velge, men åtte (!) år yngre er nå litt drøyt, eller hva? Nei ikke nødvendigvis - om man er på samme "alder" mentalt sett. 8 år yngre er ikke så grusomt mye syns jeg. Jeg var 8 år yngre enn min forrige samboer (han var yngre enn meg mentalt sett, mens min samboer nå er 2 år yngre enn meg og mye mer voksen mentalt)
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Nei ikke nødvendigvis - om man er på samme "alder" mentalt sett. 8 år yngre er ikke så grusomt mye syns jeg. Jeg var 8 år yngre enn min forrige samboer (han var yngre enn meg mentalt sett, mens min samboer nå er 2 år yngre enn meg og mye mer voksen mentalt) Ikke for å være den andriken i avataren din, men hvordan kan du egentlig fastslå den "mentale alderen" på typene dine? Har du en sikker og pålitelig fremgangsmåte for å kunne gjøre dette, eller tar du det sånn på fingerspizgefühl? Hva er hemmeligheten? Tilbake til tema synes jeg det er påfallende, svæært påfallende hvor mange kvinner som velger seg mye eldre menn? Hva er greia, søker de trygghet hos klanlederen/sjefsapen eller hva?
*Numi* Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Tilbake til tema synes jeg det er påfallende, svæært påfallende hvor mange kvinner som velger seg mye eldre menn? Hva er greia, søker de trygghet hos klanlederen/sjefsapen eller hva? Kanskje det ofte skjer tilfeldig? Tror du ikke det da? Jeg kunne i utgangspunktet sett større fordeler med å være sammen med en nærmere min egen alder, men samboer er 15 år eldre, og vi har det veldig bra sammen. Akter ikke kaste bort det bare fordi han tilfeldigvis ble født en del år tidligere enn meg.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 Kanskje det ofte skjer tilfeldig? Tror du ikke det da? Jeg kunne i utgangspunktet sett større fordeler med å være sammen med en nærmere min egen alder, men samboer er 15 år eldre, og vi har det veldig bra sammen. Akter ikke kaste bort det bare fordi han tilfeldigvis ble født en del år tidligere enn meg. Nei, tilfeldig er det nok ikke. Det er altfor mange kvinner som ubevisst eller bevisst velger seg en mann langt eldre enn seg selv. Vi snakker om en tydelig tendens her, men jeg forstår altså ikke hvorfor kvinner velger som de gjør.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Kvinne på 29 her. Foretrekker menn fra 18 - 25. Eldre menn tenner meg overhodet ikke.
*Numi* Skrevet 3. februar 2010 #13 Skrevet 3. februar 2010 Nei, tilfeldig er det nok ikke. Det er altfor mange kvinner som ubevisst eller bevisst velger seg en mann langt eldre enn seg selv. Vi snakker om en tydelig tendens her, men jeg forstår altså ikke hvorfor kvinner velger som de gjør. At det ikke er tilfeldig for noen, betyr ikke at det ikke kan være tilfeldig for andre. Men hvorfor plager det deg sånn, egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #14 Skrevet 3. februar 2010 At det ikke er tilfeldig for noen, betyr ikke at det ikke kan være tilfeldig for andre. Men hvorfor plager det deg sånn, egentlig? Svada, og det vet du selv. Godt mulig at det skyldes kvinners behov for trygghet, noe de forestiller seg eldre menn besitter mer enn yngre. Det plager meg da ikke, synes heller at det er latterlig. En klisje.
Gjest TS Skrevet 3. februar 2010 #15 Skrevet 3. februar 2010 Svada, og det vet du selv. Godt mulig at det skyldes kvinners behov for trygghet, noe de forestiller seg eldre menn besitter mer enn yngre. Det plager meg da ikke, synes heller at det er latterlig. En klisje. Kan ikke snakke for andre, men jeg tror at min grunn til at jeg tenner mer på menn som er eldre enn meg går på at de er sikkrere på seg selv, mer kunnskapsrike, "sterkere" (som du sier, føler at de kan beskytte meg) og litt mer satt, har liksom sitt eget ståsted. Jeg liker litt den lærerrollen eller sjefsrollen :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #16 Skrevet 3. februar 2010 Kan ikke snakke for andre, men jeg tror at min grunn til at jeg tenner mer på menn som er eldre enn meg går på at de er sikkrere på seg selv, mer kunnskapsrike, "sterkere" (som du sier, føler at de kan beskytte meg) og litt mer satt, har liksom sitt eget ståsted. Jeg liker litt den lærerrollen eller sjefsrollen :rødme: Et av de største barrierene mot full likestilling er kvinners trang til å kunne se opp til mannen, som du beskriver godt her. Hva med å finne en gutt på sitt eget nivå? Jeg mener jo selvsagt ikke å nekte noen å føle som de gjør, men det er komisk at kvinner ønsker seg en stor, sterk mann som sjef og læremester: oh hooo store hårete sjefsapen oh hooo
Gjest TS Skrevet 3. februar 2010 #17 Skrevet 3. februar 2010 Et av de største barrierene mot full likestilling er kvinners trang til å kunne se opp til mannen, som du beskriver godt her. Hva med å finne en gutt på sitt eget nivå? Jeg mener jo selvsagt ikke å nekte noen å føle som de gjør, men det er komisk at kvinner ønsker seg en stor, sterk mann som sjef og læremester: oh hooo store hårete sjefsapen oh hooo Joa, er jo ikke positivt i forhold til likestilling, men det er det jeg tenner mest på (når jeg sier mest, så mener jeg oftest, kan også tenne på uerfarne, viltre gutter, men det er sjeldnere). Akkurat som om man kan være passefist og drive med SM Jeg føler at det på en måte er to typer menn i forhold til likestilling. Det er du ville småguttene, som jeg føler kan så mye mindre enn meg, og det er de eldre mennene, som kan mye mer enn meg. Hadde vært kult å finne noen på mitt nivå, men har ikke møtt så mange av dem :/ Det er helt ok for meg å "lære opp" en gutt, men som jeg har opplevd det vil ikke de fleste guttene på min alder læres opp, men være "mannen i forholdet". Noe jeg synes blir påtatt imed at han ikke veit noe om noenting
Heritære Skrevet 3. februar 2010 #18 Skrevet 3. februar 2010 Et av de største barrierene mot full likestilling er kvinners trang til å kunne se opp til mannen, som du beskriver godt her. Hva med å finne en gutt på sitt eget nivå? Jeg mener jo selvsagt ikke å nekte noen å føle som de gjør, men det er komisk at kvinner ønsker seg en stor, sterk mann som sjef og læremester: oh hooo store hårete sjefsapen oh hooo Mange liker rollen som submissiv og da kan ofte en litt større aldersforskjell gi den virkningen av at mannen i forholdet er den dominante, en litt annen vinkling og se det på, men dog. Vica versa der hvor mannen er sub selvsagt ^^
*Numi* Skrevet 3. februar 2010 #19 Skrevet 3. februar 2010 Svada, og det vet du selv. Godt mulig at det skyldes kvinners behov for trygghet, noe de forestiller seg eldre menn besitter mer enn yngre. Det plager meg da ikke, synes heller at det er latterlig. En klisje. Svada? Jaha. Før min nåværende samboer har jeg bare vært sammen med jevnaldrende, så du kan slutte å være så påståelig når det kommer til min grunn (og andres) til å ha en noe eldre samboer.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #20 Skrevet 3. februar 2010 Svada, og det vet du selv. Godt mulig at det skyldes kvinners behov for trygghet, noe de forestiller seg eldre menn besitter mer enn yngre. Det plager meg da ikke, synes heller at det er latterlig. En klisje. Mange menn ønsker feminine, ofte litt yngre kvinner. Mange kvinner ønsker maskuline menn som utstråler trygghet. Verre er det ikke. Jenter som velger menn som er 5-10 år eldre, ønsker ofte en noe mer moden og reflektert mann enn de jevnaldrende gutta. Mange jenter føler seg mer voksne enn sine jevnaldrende gutter, og synes det er mer spennende med de litt eldre gutta. Disse mennene er også mer etablerte, de har gode jobber og sikker økonomi, og mer erfaring. Alle velger den partneren de synes passer best for dem selv, følelser er vanskelig å være herre over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå