Gå til innhold

Noen som vet hvordan livmorhalsen kjennes ut tidlig i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om jeg er gravid.. ikke hatt mens siden 11. des-09 (første dag).

Ingen fysiske tegn , annet enn at det murrer litt nederst i magen, "stram/hard" mage rett over skambeinet, oppblåst ,og hvit utflod.

Leste et sted at man kunne kjenne livmorhalsen ved EL. En liten tapp på str med tuppen på en lillefinger (???)

Tok en slik "innvendig sjekk" i går, og det jeg mener er livmoren kjentes stor ut. avlang, glatt, litt hard og på str med et hønseegg .:skratte: Kjente ikke hele klumpen, men inbiller meg atdet var noe i den størrelsen.

Dette fenomenet var også temmelig langt opp/inn og "bak"

(nei, jeg bomma ikke, og det var ingen tarm) :skratte:

Noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ellinor_*
Skrevet

Livmortappen er veldig individuell, for å si det sånn - men er man gravid, skal den i alle fall være lukket (rundt el kan den hos enkelte være så åpen at man kan få fingertuppen litt inn).

Du bør heller ta en test, hvis du har regelmessig mens kan det jo være du er nærmere 8 uker på vei nå. Men da burde kanskje livmoren vært større enn et hønseegg?

Uansett, du må teste - eneste sikre!

(livmoren kommer ikke opp over skambeinet før ca uke 12, forresten)

Skrevet
Livmortappen er veldig individuell, for å si det sånn - men er man gravid, skal den i alle fall være lukket (rundt el kan den hos enkelte være så åpen at man kan få fingertuppen litt inn).

Du bør heller ta en test, hvis du har regelmessig mens kan det jo være du er nærmere 8 uker på vei nå. Men da burde kanskje livmoren vært større enn et hønseegg?

Uansett, du må teste - eneste sikre!

(livmoren kommer ikke opp over skambeinet før ca uke 12, forresten)

ok...Jeg mener å ha kjent den annerledes før..ble litt overrasket over at den var så "fyldig" nå...

Tok en test forrige uke, og en i dag tidlig som begge var negative...

Har hatt lenge perioder mellom hver mens siden jeg sluttet på p-piller i juli-09, aldri sikkert jeg er gravid, men vi prøver å bli det, så er fullstendig opphengt i hvert minste symptom... :jepp:

Skrevet

For å sjekke hvordan livmortappen føles når du er gravid, så må du vite hvordan den føles når du ikke er gravid. (Altså hvordan den forandrer seg gjennom syklusen din.)

På den annen side, så kjennes min ca lik ut tidlig i graviditet, som det den føles rett før mens

Skrevet
For å sjekke hvordan livmortappen føles når du er gravid, så må du vite hvordan den føles når du ikke er gravid. (Altså hvordan den forandrer seg gjennom syklusen din.)

På den annen side, så kjennes min ca lik ut tidlig i graviditet, som det den føles rett før mens

...TROR jeg vet hvordan den kjennes ut når man ikke er gravid.., og det er ikke sånn som nå..

Skrevet

Livmortappen er forresten på størrelse med nesa di. ;) Og det er tuppen på denne du skal lære deg å kjenne om er åpen eller lukket, myk eller hard, og flat eller spiss...

Skrevet
...TROR jeg vet hvordan den kjennes ut når man ikke er gravid.., og det er ikke sånn som nå..

Den forandrer seg jo gjennom hele syklusen da, så om du synes den er annerledes nå enn den pleier å være på samme tid i syklusen, så KAN det jo være et tegn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...