Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Har du en oppskrift med crepes og nøye beskrivelse av hvordan du lager det? Ikke "litt smør", men antall gram osv, steketid på hver side, hvor mange posjoner det blir... Alt! Tips til hva slags kjeks som kan brukes til crepes med sjokolade og kjeksbiter? Hvor mye kokos hvis man vil ha crepes med det og sjokolade? Og hva slags sjokolade? Tips til gode ting man kan ha inni til middags er også velkomne! Og hvordan er oppskriften da, i forhold til når det er dessert?
Belima Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Fant en film på YouTube som vise hvordan du gjør det. Siden målene i den oppskriften går på cup, får du en link til en side med diverse "oversettinger" til våre mål. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...kere&st=100 Her kommer YouTube filmen: Det spm med kjeks og sjokolade kan jeg ikke hjelpe deg med. Det er samme oppskriften på crepes du bruker hvis du vil fylle de til middag.
Gjest Gjest_Tori_* Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Jeg vil også ha en norsk oppskrift på Crepe! Ikke lett og finne gitt!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Jeg har fransk kjæreste og har bodd mange år i Paris og har aldri opplevd en oppskrift på crêpes som er noe annerledes en en vanlig pannekakeoppskrift. Det er rett og slett en tynn pannekake, men det er vanligvis ikke sukker i røren. Om du lager crêps salés(mer en lunsj/middag pannekake) brukes ofte en grov meltype og ost og annet fyll legges i pannekaken mens den ennå ligger i pannen(til osten smelter).
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #6 Skrevet 3. februar 2010 Er gjesten over igjen.. Mente selvfølgelig "Crêpes salées". Skrev litt fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå