Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig mørkeblondt/"askeblondt" hår, men har i mange år farget det med mørkebrun, permanent hjemmefarge. Nå har jeg lyst til å få tilbake min opprinelige hårfarge, og lurer på om det i dette hele tatt lar seg gjøre? Jeg har hår ned til korsryggen, og er livredd for å utsette det for enda mer mishandling enn det allerede har vært igjennom.. Er avfarging (hos frisøren) veldig belastende for håret?

Hvis jeg ikke får avfarget det på et vis er jeg nødt til å la det vokse ut av seg selv, og å gå rundt i flere år med en stadig lengre ettervekst i et veldig mørkt hår er ikke særlig fristende. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lar seg absolutt gjøre. Men du må gjøre det over tid. Det vil si at det lønner seg å ta striper i håret istedet for avfarging. Det er mindre skadelig for håret. Fortell frisøren at du vil tilbake til lyst hår, så vil hun/han kunne se hvor mye striper håret ditt tåler pr gang. Men du kan være forberedt på at det kan ta et år slik at du ikke utsetter håret for mer skade enn du trenger. Det er også viktig å ta masse hårkurer underveis. Når man tilsetter håret bleking er det først og fremst proteiner håret trenger. Og da anbefaler jeg deg kerastase resistanse serien. (Den mintgrønne)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Vil frisøren klare å lage stripene i nøyaktig samme farge som min opprinelige farge?

Jeg er veldig redd for å ende opp med for lyst hår (har masse rødpigment i håret og ved bleking blir det alltid veldig gulaktig - noe jeg overhodet ikke kler :fnise: ), siden min egentlige farge er ganske mørk blond/"kommunegrå".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...