FangeLiv Skrevet 2. februar 2010 #1 Del Skrevet 2. februar 2010 På ulike navnetråder (som oftest gravide som starter disse), ser jeg stadig at folk har kommentaren "koselig navn det.". Hva menes med koselige navn egentlig? Skjønner jo at f eks Adolf er et ukoselig navn. Men hvorfor sier ikke folk "fint navn"? Jeg har litt mistanke om at man egentlig ikke syns navnet er så fint, men tør ikke å si det og velger "koselig". Eller tar jeg helt feil? Hva mener du er forskjell på fine og koselige navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. februar 2010 #2 Del Skrevet 3. februar 2010 Eg syns "koseleg namn" er positivt eg. Koseleg namn er det same som fint namn, berre meir utdypa liksom. Koselege namn er for meg dei som gir litt "bestemor/bestefar-assosiasjonar". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 3. februar 2010 #3 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg synes koselige navn er litt søte navn med fine vokaler. Som feks Mia, Marius, Sofie osv. Navnet er lett å si og har ikke noe "hardt" trykk på noen bokstaver som kanskje jeg synes er hos Martin, Anette. Det er også pene navn med mer fylde, men ikke nødvendigvis koselige navn... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_koselig_* Skrevet 3. februar 2010 #4 Del Skrevet 3. februar 2010 Typisk koselige og hyggelige navn er vel: - Astrid/Astri - Rakel - Gry - Sissel - Diana - Veronica - Linda - Philippa/Filippa - Louisa - Dorthemor - Randi - Ragnhild - Turid - Gjertrud - Sandra - Laila - Sigrid - Elisabeth - Anja - Gina - Theresa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #5 Del Skrevet 4. februar 2010 Dorthe har jeg hørt før, men Dorthemor? Er dét et navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilljan Skrevet 4. februar 2010 #6 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg tror ikke Dorthemor er ett navn.Det er vel slik at mange setter ett -mor bak mange navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 4. februar 2010 #7 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg sier også at navn er koselige, og jeg mener det bare positivt. Et navn kan ikke være koselig uten at det er fint. Som nevnt av andre her, synes jeg det passer på litt tradisjonelle navn. For meg er Ida og Anders typisk koselige navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FangeLiv Skrevet 5. februar 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 5. februar 2010 Ok, takk for svar. Da er konklusjonen at koselig er ment positivt, men det er nokså individuelt hva man ellers legger i det. Den lista til gjest inneholdt jo veldig ulike typer navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå