Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt når jenter spør gutter med ut på date?

Rota med en fyr forrige helg ute på byen, og han sa neste morgen at vi måtte ha en filmkveld en gang. Jeg ser han daglig,men han har ikke sagt noe om filmkvelden etterpå liksom. Er det veldig dumt om jeg spør han eller minner han på det? Eller hadde han huska det hvis han likte meg liksom. Jeg vet ikke om jeg tør å spørre han - men det hadde vært veldig koselig om vi kunne ha møtes hos meg og sett film med litt rødvin. Jeg er så usikker...

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg ville bedt ham ut, men på en uformell måte.

Neste du kommer i snakk med ham, sving samtalen elegant inn på filmtemaet, f.eks med en film du så på kino som var kjempebra.

Da kan det godt hende at muligheten for å be ham ut byr seg av seg selv.

Eller til og med at han tar skrittet og sier "hmm, kanskje vi skal se en film til uka da?"

Siden du ser ham hver dag burde det jo ikke være så vanskelig å komme i prat med ham?

Skrevet

Det er ikke vanskelig å komme i prat med han, det vanskelige er å manne seg opp og spørre han. Jeg er ganske sjenert når det gjelder gutter jeg liker - ellers kan jeg si hva som helst liksom. Jeg har virkelig lyst å få til dette! Men om jeg ikke tør å spørre han face-to-face er det da dumt å sende han en melding over facebook eller sms?

Skrevet
Det er ikke vanskelig å komme i prat med han, det vanskelige er å manne seg opp og spørre han. Jeg er ganske sjenert når det gjelder gutter jeg liker - ellers kan jeg si hva som helst liksom. Jeg har virkelig lyst å få til dette! Men om jeg ikke tør å spørre han face-to-face er det da dumt å sende han en melding over facebook eller sms?

Ja, gjør det. Send en fb-melding 'Snurr film?' eller noe, ikke så forpliktende og formelt, men som en fleip. Men få med i løpet av konversasjonen at du vil ha ham hjem til deg en kveld.

Ikke farlig, det funker sikkert ;) Om det ikke gjør så er det ikke noe å satse på.

Skrevet
Er det dumt når jenter spør gutter med ut på date?

Rota med en fyr forrige helg ute på byen, og han sa neste morgen at vi måtte ha en filmkveld en gang. Jeg ser han daglig,men han har ikke sagt noe om filmkvelden etterpå liksom. Er det veldig dumt om jeg spør han eller minner han på det? Eller hadde han huska det hvis han likte meg liksom. Jeg vet ikke om jeg tør å spørre han - men det hadde vært veldig koselig om vi kunne ha møtes hos meg og sett film med litt rødvin. Jeg er så usikker...

Jeg er kanskje litt sær, men jeg inviterer ikke fyrer med ut. Det får være opp til ham.

I denne settingen synes jeg imidlertid du kan minne ham på det. Si at du har hørt om en eller annen random film, og spør om han kan være interessert i å se den. Eller kanskje han har andre ønsker?

Jeg tenker vel sånn i utgangspunktet at gutter husker at de har avtalt ting hvis de virkelig vil møte deg. Men, siden han nevnte det, og du tydeligvis har rotet med ham, hvorfor ikke "give it a try?" Han rotet med deg, så det må være noe der.

Skrevet

Som en gutt så kan jeg helt ærlig si at det er flott når jenter tar initiativ. Her er det jo uansett ikke snakk om å forklare dine dypeste følelser, det er bare en enkel filmkveld. Koselig blir det garantert hvis dere har en ellers god tone. :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er uenig med dem som sier at facebook er en grei måte å spørre noen ut på.

For meg gir det en sånn stusselighetsfølelse på samme måte som folk som ikke ser meg inn i øynene.

Det gjelder å lære seg å mestre ting man ikke helt kan (for eksempel å fysisk snakke med ham og be ham ut)

Men over telefonen synes jeg det er greit, forøvrig.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg er kanskje litt sær, men jeg inviterer ikke fyrer med ut. Det får være opp til ham.

Velkommen til 1950 tallet.

Skrevet
Velkommen til 1950 tallet.

He he, du kan så si. Men hun kommer nok på bedre tanker straks hun får av seg korsettet og kyskhetsbeltet slik at blodstrømmen kommer tilbake til toppetasjen.

Skrevet
He he, du kan så si. Men hun kommer nok på bedre tanker straks hun får av seg korsettet og kyskhetsbeltet slik at blodstrømmen kommer tilbake til toppetasjen.

Jeg tror faktisk ikke at jeg hadde invitert en fyr på date. Eller, det kommer an på settingen. Jeg hadde -aldri- gått bort til en vilt fremmed på byen, eller spurt en jeg tilfeldigvis møtte om han ville gjøre "noe mer". Hadde det derimot vært noen jeg hadde snakket med, og følte at jeg hadde et forhold til, hadde kanskje situasjonen vært annerledes. Det er ikke fordi jeg lever på 1950-tallet, men fordi det for meg blir helt feil å jakte på menn på den måten. ;)

Når det gjelder situasjonen TS beskriver, hadde jeg glatt sendt fyren en melding og spurt om han ville se en film. Hun har jo allerede rotet med ham...

Skrevet

Ekte menn ber ut kvinnen på date. De late mer passive pinglene overlater alt til dama.

En kvinne bør la mannen få ta initiativene. Men i Norge er det umulig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...