wok Skrevet 3. september 2003 #1 Skrevet 3. september 2003 Det virker som jeg produserer unormalt mye urin, selv om jeg ikke drikker mer enn normalt (heller mindre). Jeg flyr på do opptil 8 ganger i løpet av en arbeidsdag, og det er ikke bare snakk om skvetting... :oops: Må gjerne opp et par ganger i løpet av natta. Jeg har ikke vondt, men det føles nesten som jeg er tissetrengt hele tiden. Er det symptomer på at noe er galt? Jeg vet at jeg ikke er gravid.
Veronal Skrevet 3. september 2003 #2 Skrevet 3. september 2003 Hvor mye drikker du i løpet av en arbeidsdag, da? Hvis jeg drister meg til å drikke f.eks. en halvliter Cola light flyr jeg på do ofte, så derfor prøver jeg å begrense meg til ett glass vann i kantina til lunsj.
Gjest Kinga Skrevet 3. september 2003 #3 Skrevet 3. september 2003 Dette kan vaere et tidlig symptom paa en urinveisinfeksjon. Levèr en urinproeve til legen for aa faa den sjekket, enkelt og greit.
AUF Skrevet 4. september 2003 #4 Skrevet 4. september 2003 urinveisinfeksjon eller diabetes er det som faller meg inn... Mest sansynlig diabetes fordi du tisser så mye hver gang. gå til legen du hvis det ikke går over.
zala Skrevet 5. september 2003 #5 Skrevet 5. september 2003 Det er mange årsaker til hyppig vannlating, blant annet: -Urinveisinfeksjon -Cushing (for høy produksjon av binyrebarkhormonet kortisol i kroppen) -Diabetes -Hyperkalsemi (for mye kalsium i kroppen) -Hypokalemi (for lite kalium i kroppen) -Nyreproblemer Det er absolutt ikke sikkert at du har noen av disse lidelsene, men at du rett og slett har en sensibel blære, som reagerer raskere enn andres blære på at den fylles eller at den rett og slett er mindre elastisk. Du bør også tenke på at mange ting som vi drikker er vanndrivende, blant annet te, kaffe og alkohol. Når det gjelder de fire siste, så drikker man også ofte mer enn normalt, så siden du mener at du ikke gjør det, ville jeg tatt en tur til legen med en morgenurinprøve, for å sjekke om du har urinveisinfeksjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå