Gå til innhold

Champagne Supernova

SuperNova

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på jobb. Har vært her siden klokka 9, så det begynner forsåvidt å bli nok nå...

Dagens oversikt, torsdag 4. mars

Frokost: Havregrøt m/litt sukker, vaniljekesam og melk. 1/2 glass juice. Vann.

Lunsj: 1 skive grovt rugbrød m/Brelett, lett gulost og paprika

Mellom: 1 skive grovt rugbrød m/Brelett og lett brunost. 1 eple. Vann.

Middag: Pizza på Peppe's. Og litt nacho-chips. Sånn blir det når man er working-girl...

Diverse: Tran og kalsiumtablett, 1 pose store Dent Sour

Drikke ellers: Kaffe og vann.

Bevegelse: Planlegger å gå fra jobb snart. 25 minutter gange - så er jeg hjemme.

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbe-jobbe-jobbe- hente i barnehage - lage middag - legge gutten - gjøre rent til helgen - sløve på sofaen til en dokumentar om 2. verdenskrig - legge seg.

Mer tørre fakta, fredag 5. mars:

Frokost: Havregrøt m/litt sukker, melk og mager vaniljekesam. 1/2 glass appelsinjuice. Vann. Litt fersk ananas.

Lunsj: Salat. 1 brødskive m/Brelett, lett gulost og paprika

Mellom: 1 brødskive med Brelett og lett brunost

Middag: 2 hjemmelagde hamburgere m/ketsjup, dressing, avocado, jarlsberg-ost, løk og tomat. Og hamburger-brød. Dessert: Litt mango

Diverse: Noen Läkerol-pastiller. Tran og kalsium.

Drikke ellers: Kaffe, vann, to glass rødvin.

Bevegelse: Gå fra jobb til barnehagen. 30 minutter.

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart ut på ski i det fine været. Ju-hu! Jeg tar med meg 3-åringen og pappa'n hans, så det blir ikke langtur på fjellet, men jeg gleder meg uansett.

Fakta lørdag 6. mars:

Seeen frokost: 1 bløtkokt egg. 1/2 skive grovt rugbrød uten pålegg.

2 skiver grovt rugbrød m/rørte jordbær. 2 eplebåter. Vann, ferskpresset appelsinjuice og kaffe.

Kaffepause i sola: Enkel cortado m/lite melk

Lunsj: 1 skive grovt rugbrød m/omelett av ett egg. Tomat. Vann.

1/2 skive grovt rugbrød m/rørte jordbær

Middag: Jeg var på fest, og der spiste jeg tapas. Og et stykke sjokoladekake. Champagne og rødvin. Skål!

Bevegelse: Skitur på en time, men med en 3-åring blir man ikke veldig varm og svett... Koselig, da :)

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke sliten i dag, jeg kommer nok til å ta det litt med ro ;)

Oppdatert: Jeg tok med gutten og pappa'n på Astrup Fearnley. Bjarne Melgaard er i grunn ikke å anbefale dagen derpå. Ifølge mannen min så jeg skikkelig uvel ut en periode. Jeg tor det var i det rommet med mest hardcore homse-S&M. Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

Oppsummering søndag 7. mars

Seeen frokost: 1 skive grovt rugbrød m/egg, tomat og lettmajaones. 1/2 skive med lett gulost og tomat. 1/2 skive med rørte jordbær. 1 glass ferskpresset appelsinjuice. Vann.

Lunsj: Det ble macer'n. Skikkelig helsekost: 1 QP, litt cola light og noen pommes frittes med ketsjup.

Middag: Stekt Salma-laks med lettere creme fraiche-saus, broccoli og kokte poteter.

Dessert: Fersk ananas

Kvelds 1: 1/2 bolle med Brelett og lett brunost

Kvelds 2: 1/2 bolle med Brelett og lett brunost

Diverse: 2 halspastiller, tran og kalsium.

Drikke ellers: Kaffe og vann

Bevegelse: Kveldstur på 20 minutter

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må legge til en ekstra post. Jeg har nemlig gjort noe dumt.

Jeg har, med vitende og vilje, fullstendig edru, gått ut, kjøpt en pakke sigaretter og røyka tre stykker på rappen.

På søndagskvelden hadde jeg og mannen min en uoverensstemmelse. Jeg kan ikke kalle det krangel, for etter flere års samliv har vi utviklet evnen til å såre hverandre på en utspekulert måte. Han klarer å treffe meg på mitt mest sårbare uten å måtte heve stemmen eller ty til ukvemsord. Og jeg er nok ikke mye bedre. Jeg gråter av frustrasjon i skjul. Faen, så dumme vi er.

Og hvordan håndterer jeg det? Jo - går ut og røyker. Det er kjempelurt. Da blir alt mye bedre. Not.

Dette må jeg aldri gjøre igjen. Jeg kan ikke la det jeg har jobbet for i flere uker nå bli ødelagt på grunn av dette.

Det er også et varsko: Selv om det har gått bra, har jeg ennå ikke klart å slutte å røyke. I hodet mitt sitter det tydeligvis en liten røyker som prøver seg når sjansen byr seg: "Kom igjen, nå er du trist, en røyk vil muntre deg opp! Det skader jo ikke med én røyk, du har jo klart det så bra så lenge." Jeg må fortsatt jobbe mye mentalt, skjønner jeg. Ikke miste fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Oppmuntring til deg og vil bare si at du har helt rett i den derre lille røykeren som sitter der inne!

Jeg sluttet og holdt opp i to og et halvt år jeg - også opplevde jeg mittlivs største kjærlighetssorg og begynte igjen. Kan du tenke deg!

Trøsten er at det går an å sette en strek over det og gå videre.

Det greier du fint når du har kommet så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet og holdt opp i to og et halvt år jeg - også opplevde jeg mittlivs største kjærlighetssorg og begynte igjen. Kan du tenke deg!

Det sier litt om avhengighet og hvor lett det er å falle inn i gamle mønstre... Nok en gang takk for oppmuntring, Suzy - takk for at du gidder!

Dette er vel det lengste jeg har klart å holde opp - bortsett fra da jeg var gravid og fullammet. Men da sluttet jeg ikke fordi jeg selv ville det, men pga babyen i magen. Da var det lett å begynne igjen.

Huff - i dag har jeg begynt å forberede meg til den store bokmålstesten jeg skal ha på lørdag. Kommareglene sitter godt nok, men det er så mye jeg ikke mestrer bra nok, for eksempel forkortelser, aksenter og tro det eller ei: Rettskrivning! Shit asså, det spørs nok om jeg passerer Språkrådets nåløye. (Jeg bør kanskje unngå å innlede setningene mine med shit asså :fnise: ) Det får gå som det går, så får jeg heller forberede meg litt ekstra til neste gang hvis jeg på død og liv vil bli bestå denne testen.

Oppsummering mandag 8. mars:

Frokost: Havregrøt m/litt mager vaniljekesam, litt sukker, melk. Et glass appelsinjuice

Lunsj: To brødskiver m/Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Middag: Fullkornspasta m/tunfisk. Tomater.

Dessert: Litt mango

På kvelden: Masse kaffe m/melk og et glass pepsi max

Diverse: Tran og kalsiumtablett

Drikke ellers: Kaffe og vann

Bevegelse: Bare en kort spasertur (15 minutter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier litt om avhengighet og hvor lett det er å falle inn i gamle mønstre... Nok en gang takk for oppmuntring, Suzy - takk for at du gidder!

Det er klart jeg gidder!

Det er viktig at noen tror på en og jeg syns du er utrolig standhavtig og tøff, som går på en skikkelig livstilsendring på dette viset. Jeg heier på deg :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkadag. :tristbla:

Men i morgen skal bli en fin dag. :) Det må jo bli det når jeg bestemmer meg for det...?

Oppsummering tirsdag 9. mars:

Frokost: Havregrøt m/litt sukker, mager vaniljekesam, melk. 1/2 glass appelsinjuice.

Lunsj: 2 små brødskiver m/brelett, kalkun, lettere gulost og paprika.

Mellom: 1 liten brødskive m/brelett og lett brunost

Middag: 2 vårruller og sushi (9 biter, to av dem 2 tempuramaki)

Diverse: Noen halspastiller, tran og kalsium.

(Jøss, jeg har nesten ikke spist grønnsaker! Her ser jeg nytten av faktisk å notere hva jeg spiser.)

Drikke: Vann og kaffe

Bevegelse: Gå hjem fra jobb (25 minutter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si en ting: Hvis noen tror jeg har kollapset og bare røyker og propper i meg boller og brus, tar dere skammelig feil. Ifølge legen skyldes min vonde arm "myalgisk nakke", senebetennelse i skulder og tennis-albu!!! Slå den! Jeg jobber, men må begrense skrivingen. Kommer sterkere tilbake når armen virker igjen.

(Fikk ikke tatt språkprøven min heller, siden armen sluttet å virke. Så mye pugging til ingen nytte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig! :kose:

Hvil armen og stå på :nigo: (og nei - det trodde jeg jammen ikke at du gjorde altså!)

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau! Høres vondt ut! Trasig med den prøva da, men sjansen kommer kanskje igjen?

Kjedelig med en liten røykesprekk, men det er jo bare et lite tapt slag. Målet er jo å vinne krigen :lur:

(Og er det ikke idiotisk hvor flinke man blir til å treffe ømme punkt når man har bodd sammen en stund? :rolleyes: Helt unødvendig 90% av gangene også tror jeg ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Neimen, her er jeg igjen!

Status: Røykfri! Jeg klarte å ta meg selv i nakken etter den omtalte sprekken, og nyter nå livet som røykfri. Jeg tror jeg kan si at jeg har klart det, selv om jeg fortsatt har en pakke nikotintyggis i veska for sikkerhets skyld.

Men fy søren, jeg sliter med vekta. Jeg har nok gått opp totalt litt over 2 kilo, selv om jeg har vært flink. Nå skal det sies at sommerens Hellas-tur med gyros-dilla må ta litt av skylden for det... Men nå er det høst og jeg er inne i den daglige tralten igjen, så kanskje jeg klarer å gå ned litt. Bare litt. Gidder ikke slanke meg.

Nakke, skulder og arm er bra igjen:-) Så nå er livet godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...