Gå til innhold

Champagne Supernova

SuperNova

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir det bare vanskeligere og vanskeligere å la være å røyke?! Jeg sleit skikkelig i dag, altså. Skal det ikke være omvendt? Men har IKKE sprukket. Jeg har tatt hele 5 nikotintyggis i tillegg til røykeplasteret jeg bruker. Jeg må motivere meg:

I dag er det tirsdag, og det vil si at jeg har vært røykfri i 16 dager. Jeg har spart kroppen for 240 sigaretter, og kontoen min for 960 kroner. Det er slett ikke verst.

Jeg vil ha premie! Kanskje jeg skal stikke innom hudpleier i lunsjen på jobb i morgen og få nappet og farget øyebrynene? Hvis jeg har spart 960 kroner, kan jeg svi av noen kroner på det :)

Jeg har spist ganske ok i dag. Oppsummering tirsdag 16. februar:

Mat

Frokost: Havregrøt m/kruskakli, med rørte jordbær (m/sukker) og melk

Lunsj: Salat og en brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Mellom: 1 brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Middag: Pytt-i-panne av potet, løk, tomat og lettere wienerpølser, speilegg. Og litt frossen "grønnsaksblanding" med kikerter, linser, potet, koriander, etc.

Dessert: Litt appelsin

Kveldsmat: 1/2 eple og litt mager vaniljekesam, 1 glass Biola naturell

Diverse: Tran, kalsiumtablett, noen Läkerol-pastiller

Drikke

Vann (helt til det ble kjent at man må koke det!), 2 eller 3 kopper svart kaffe, 1 stor kopp kaffe med melk, 3 glass naturell Bris, 1 glass appelsinjuice

Bevegelse

Gå fra jobb og til barnehagen (30 minutter)

Yoga (1 time)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har det plutselig gått veldig greit ikke å røyke. Dermed har jeg erfart at det er sant det som sies om å ta en dag om gangen. Ikke tenke på at "jeg skal aldri mer røyke", men fokusere på at jeg ikke skal røyke i dag.

Jeg var hos hudpleier i dag og fikk fiksa på øyebrynene mine. Det gjør så mye for ansiktet å rammet inn øynene pent. I feel pretty! :sminkedokke:

Jeg aner fortsatt ikke hvor mye jeg veier, siden den gamle vekta mi er erklært ubrukelig. Hvis jeg kjøper en vekt gjennom Grete Roede, må jeg vel få en som er bra? Men jeg merker ikke noe til at buksa strammer, så da kan jeg umulig ha gått opp noe i vekt. Bra!

Oppsummering onsdag 17. februar

Frokost:

Havregrøt med kruskakli, 1/2 ts sukker, melk, en klatt mager vaniljekesam (for proteiner)

1 glass Bris Naturell (må fortsatt koke vannet der jeg bor...) og 1/2 glass appelsinjuice for å få C-vitaminer

Lunsj:

1 brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika. 1 appelsin. Imsdal-vann.

Mellom:

I brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika. Imsdal-vann

Middag:

Wok med svinekjøtt, gulrot, løk, tomat, paprika og ananas, woksaus fra pose. Fullkornsris. Soyasaus. Ananas til dessert. Imsdal-vann.

Kveldsmat:

1 brødskive med egg og kaviar

Øvrig drikke: 3 kopper svart kaffe, 1 stor kopp kaffe med melk, 2 glass pepsi max.

Diverse: Noen IFA-pastiller med frukt, noen Läkerol-pastiller, kalsiumtablett, tran

Bevegelse: Gå fra jobb til barnehage (30 minutter)

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke tenkt på røyk i det hele tatt. Jeg stod ute med "gjengen" og det gjorde meg absolutt ingenting at de røyka. Det går opp og ned, åpenbart.

I dag orket jeg ikke gå hjem fra jobb, for det snødde vannrett. Derfor har jeg tatt en tur på SATS. Det var mitt andre hjem for noen år siden, men nå er det lenge siden, gitt. Jeg trente veldig lett, her gjelder det å få kroppen i gang uten å miste motivasjon.

Jeg har en sang fra soundtracket fra Kill Bill på hjernen. Liker denne:

Oppsummering torsdag 18. februar

Frokost:

Ja-vaniljeyoghurt med litt 4-korn og granola, en bit appelsin og en bit kiwi. Imsdal-vann

Lunsj:

Salat. En brødskive med Brelett, lett gulost og kalkun

Mellom:

1 brødskive med Brelett, lett gulost og kalkun. Vann.

Middag:

Stekt laks med fullkornsris/grønnsaksblanding (sånn frossen pakke, jeg liker den :hjerte: ) Appelsin til dessert

Mellom: Litt Ja-vaniljeyoghurt og litt mager vaniljekesam

Kveldsmat:

1 appelsin med mager vaniljekesam. Bris naturell

Diverse: Noen Läkerol-halspastiller, tran og kalsiumtablett

Drikke ellers: 3 kopper svart kaffe, 1 stor kopp kaffe m/melk, vann

Bevegelse:

Lett tredemølle: 20 minutter

Lett styrke: 20 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! Det er som du sier, du må bare fokusere på en dag av gangen.

Takk for oppmuntringen :) Det er veldig hyggelig, altså!

I dag har også vært en ganske god dag. Bortsett fra at jeg holder på å kveles på jobb, jeg har så mye å gjøre, men får bare flere og flere oppgaver. Godt jeg har gått hos coach som har lært meg at "det er ikke min skyld hvis ikke alle oppgavene blir løst" - det hjelper meg til ikke å bli stressa.

Dagens oppsummering - Fredag 19. februar:

Frokost:

1 Rugsprø-knekkebrød m/lett brunost og Brelett. 1 glass eplejuice.

Lunsj:

Salat og 1 brødskive m/Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Mellom: 1 brødskive m/Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Middag: 2 1/2 pølse av kylling og kalkun, lompe, potetmos, sennep, ketchup og rå løk.

Kveldskos: 2 glass rødvin

Diverse: Läkerol-pastiller, tran og kalsium-tablett

Drikke ellers: 3 kopper svart kaffe, vann.

Bevegelse

Strengt tatt lite, men raidet leiligheten - det tok ca 40 minutter og jeg ble god og varm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det søndag, og jeg er veldig lei meg i dag. I går var det fest, jeg drakk nok litt mer enn jeg burde, og lang historie kort: Jeg tok noen trekk av en sigarett. Angrer selvsagt som en hund i dag.

Men det nytter jo ikke å deppe. Det eneste fornuftige er at jeg ikke bruker dette som en unnskyldning til å begyne igjen. Full fokus fremover!

Nå skal jeg forsøke å konstruere gårsdagen:

Lørdag 20. februar

Frokost: 1 bløtkokt egg, 1 skive grovt rugbrød med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika. 1/4 bolle med rørte jordbær. 1 glass ferskpresset juice av appelsin og grapefrukt. 1 kopp kaffe med melk.

Lunch: 1 skive grovt rugbrød med sennep, kalkun, lett gulost, paprika. Vann.

Mellom: 1 banan

Den fatale Taco-festen som endte med at jeg tok noen trekk av en sigarett:

2 tortillas og 1 tacoshell med masse gode grønnsaker, litt kjøtt, rømme, tacosaus, guacamole.

Kaffe m/likør, diverse drinker, noen biter Stratos-sjokolade

Drikke ellers: Kaffe og van

Bevegelse:

Veldig lite, bortsett fra heftig dansing til marriachi-musikk på taco-festen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen røyk i dag, i hvert fall :) Er det virkelig søndag allerede? Har ikke akkurat så veldig lyst til å dra på jobb i morgen.

Søndag 21. januar

Frokost: 1 skive grovt rugbrød med egg og kaviar, 1 brødskive med kalkun, brelett og lett gulost. 1 glass ferskpresset juice av grapefrukt, blodappelsin og vanlig appelsin. Kaffe m/melk. Vann.

Lunsj: Salat med stekt kalvefilet. Vann

Mellom: Kakao med krem etter aketur :)

Middag: Kjøttkaker (av karbonadedeig), broccoli og en potet. Mager saus. Vann.

Kvelds: 1 neve potetgull+1 glass Pepsi Max. Skikkelig sunt, ja.

Diverse: Tran og kalsiumtablett.

Bevegelse:

Aketur med gutten - var ute i en drøy halvtime, det var veldig kaldt!

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen røyk i dag heller! Jeg har nesten kommet over helgens skuffelse. I dag har jeg trappet ned til det aller mildeste røykeplasteret som finnes, og det går faktisk veldig bra. Har tatt meg en og annen nikotintyggis.

På jobben klarte jeg å motstå å bli fristet av kaker, chips, og diverse annet snacks. Det er jeg i grunn veldig fornøyd med. Jeg merker at det er lettere å motstå fristelser når jeg spiser to ganger i løpet av tiden jeg er på jobb.

Jeg tror nok ikke at jeg har gått opp i vekt. Buksa og beltet strammer ikke i det hele tatt, kanskje det til og med har blitt litt romsligere...? Tja - det er i grunn ikke så viktig.

Noen kvinner som røyker, har en tendens til å få mage - fordi mye av kroppsfettet legger seg rundt magen. Det er rart, men det siste året, har jeg følt at det er nettopp der fettet har lagt seg, og at jeg begynner å få litt mage. Jeg har alltid hatt en slank midje, selv etter at jeg fikk barn, og synes det er uvant og ubehagelig at jeg får så mye fett på magen. Så når jeg har sluttet å røyke, vil kanskje denne kjipe bi-effekten av å røyke gi seg? Det er lov å håpe! (NB: Selv om jeg har slank midje, betyr ikke det at jeg generelt er veldig slank! Det legger seg på hofter og pupper i stedet, men det er jeg liksom vant til :ler: )

Oppsummering mandag 22. februar

Frokost: Havregrøt m/kruskakli, rørte jordbær, mager vaniljekesam og melk. 1/2 glass appelsinjuice. Vann.

Lunsj: Salat. 1 brødskive med brelett, kalkun, lettere gulost og paprika.

Mellom: 1 brødskive med Brelett, kalkun, lettere gulost og paprika. 1 knaske-gulrot.

Middag: Kjøttkaker (av karbonadedeig), broccoli og potet. En liten skje tyttebærsyltetøy. Mager saus. (Oppvarmet fra i går. Elsker å varme opp søndagsmiddag, det sparer så masse tid!) Vann.

Dessert: Noen appelsinbiter

Kveldsmat: 1 skive grovt rugbrød med makrell i tomat (salsa-varianten, nam!)

Drikke ellers: Tre kopper svart kaffe, 1 stor kopp kaffe med melk. Vann. 1 stort glass pepsi max.

Bevegelse:

40 minutter på dansematte - moro!

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen røyk i dag heller, yeah-yeah-yeah!

Nå skal jeg dusje og da skal jeg også prøve ut en prøve på en rensegele fra Sisley. Den skal visstnok funke særlig bra om morgenen og få huden til å gløde. Alltid gøy å prøve produkter for første gang: http://www.sisley-cosmetics.com/?page=prod...ategorie=1_12_6

Tørre fakta tirsdag 23. februar:

Frokost: 1 1/2 rugsprø-knekkebrød med Brelett og lett brunost. 7 druer. Vann.

Lunsj: Salat. 1 brødskive med brelett, kalkun, lett gulost og paprika.

Mellom: 1 eple. 1 brødskive med Brelett og lett brunost

Middag: Fullkornspasta med tunfisk

Kveldsmat: 2 Rugsprø-knekkebrød med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika. Coca Cola Zero.

Diverse: kalsiumtablett og tran. Noen Dent pastiller. Sour - nam!

Drikke ellers: 3 kopper svart kaffe, 1 stor kaffe med melk. Vann.

Bevegelse: 1 time yoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelse: 1 time yoga

Aha! Det var derfor du også var for yoga :ler:

Yogaen min har vinterferie, så jeg er helt hjelpeløs denne uka og må fylle to treningsdager med noe helt annet :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Det var derfor du også var for yoga :ler:

Yogaen min har vinterferie, så jeg er helt hjelpeløs denne uka og må fylle to treningsdager med noe helt annet :bond:

Jeg er en stor tilhenger av yoga:) Treningssenterene skulle ikke fått lov til å ha ferie, det ødelegger opplegget til seriøse treningsfolk ;)

Jeg har ikke røyka i dag heller! Det går lettere og lettere. Hvor lang tid vil det ta før det er helt ute av kroppen? Jeg gleder meg!

Rensegeleen fra Sisley var kjempefin :hjerte: Den hadde små korn som ga en lett peeling, så jeg skjønner hvorfor man ikke skal bruke den både morgen og kveld. Fin lukt og konsistens. Jeg prøver fortsetter testingen i morgen.

Oppsummering onsdag 24. februar:

Frokost: 1 Rugsprø-knekkebrød m/Brelett og lett brunost. 1/2 glass appelsinjuice.

Lunsj: Salat (grønnsaker og litt cottage cheese, ikke dressing) 1 brødskive med Brelett, lett gulost, kalkun og paprika.

Mellom: 1 brødskive med Brelett, lett gulost, kalkun og paprika (ja - det er favoritten for tida!) Vann.

Middag: Stekt laks, cherrytomater og "Grønn deli" - frossen blanding m/fullkornsris, og grønnsaker med lime og kokos. Det er absolutt en favoritt for tiden: http://www.findus.no/kampanjer/gronn%20deli/popup_book.html

Dessert: Noen biter mango

Kveldsmat: 1 syltynn brødskive med Brelett og omelett av ett egg. Tomat og cherrytomater til.

Diverse: Tran, kalsiumtablett, resten av posen med Dent sour.

Drikke ellers: 3 kopper svart kaffe, 1 stor kopp kaffe med melk. Vann!

Bevegelse: Gå fra jobb til barnehage, 30 minutter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen røyk i dag heller. Må stramme inn beltet et ekstra hakk, så jeg legger definitiv ikke på meg. Bra, bra, bra.

Oppsummering torsdag 25. februar

Frokost: 1 Rugsprø-knekkebrød med Brelett og lett brunost. 1/2 glass appelsinjuice

Lunsj: Salat m/cottage cheese, 1 brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Mellom: 1 brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Middag: Sushi (12 biter)

Dessert: Fersk ananas

Kveldsmat: 1 brødskive med makrell i tomat (eller salsa, faktisk. Det er min foretrukne variant.)

Diverse: Tran og kalsiumtablett

Drikke: Vann, 2 kopper kaffe

Bevegelse: Hurtig gange fra jobb til barnehage (30 minutter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stor tilhenger av yoga:) Treningssenterene skulle ikke fått lov til å ha ferie, det ødelegger opplegget til seriøse treningsfolk ;)

Jeg har ikke røyka i dag heller! Det går lettere og lettere. Hvor lang tid vil det ta før det er helt ute av kroppen? Jeg gleder meg!

Du har helt rett! Skulle ikke vært lov med ferie - treningssentert har ikke hatt ferie da, så det har blitt spinning istedet for yoga :ler:

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar jeg gitt, men her er ei oppmuntrende liste om hva som skjer etter røyk:

20 minutter: Blodtrykket normaliseres.

8 timer: Mengden av nikotin og kullos er halvert. Du har normal surstoffmengde i blodet.

1 døgn: Kullosen er fjernet fra

kroppen. Risikoen for hjerteinfarkt er lavere.

2 døgn: Lukt- og smakssansen blir bedre. Nikotinen er ute av kroppen.

3 døgn: Pusten blir lettere fordi bronkiene slapper av.

1–12 uker: Blodsirkulasjonen har blitt bedre.

3–9 måneder: Lungekapasiteten øker betydelig.

5 år: Faren for å dø av hjerteinfarkt er like lav som for ikke-røykere.

10 år: Du har nesten like liten risiko for å dø av lungekreft som de som aldri har røykt.

Dagens oppmuntreing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snille Tiger'n, det var en veldig fin oppmuntring! Tenk så mye fint som allerede har skjedd med kroppen min :)

Tørre fakta fredag 26. februar:

Frokost: 1 Rugsprø-knekkebrød m/Brelett og lett brunost, 1/2 glass appelsinjuice

Lunsj: Salat med cottage cheese, 1 brødskive med Brelett, lett gulost, kalkun og agurk.

Mellom: 1 brødskive m/brelett og lett brunost

Middag: 3 kyllingpølser med sennep, ketchup, løk, lompe og litt potetmos. Vann.

Dessert: Litt mango

Diverse: Noen Dent Sour-pastiller. En neve potetgull. Tran, kalsiumtablett.

Drikke ellers: 3 kopper kaffe, 1 stor kopp kaffe m/melk, 2 glass vin, vann.

Bevegelse: Ikke noe særlig, men har tatt fredagsrengjøring i et rasende tempo, og vært flink til å ta trappene i dag, i stedet for heis. Alle monner drar, sa brura :bryllup:

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke helt i form på lørdag, jeg mistenker det å være noe hormonelt... Det førte til sofatilværelse og godtespising av en annen verden. Jeg må vel også nevne avsindige mengder vin, som jeg mener er den beste medisin mot PMS... Men røyke har jeg i hvert fall ikke gjort :)

Oppsummering lørdag 27. januar:

Frokost: 1 bløtkokt egg, 1 skive grovt rugbrød m/leverpostei og sylteagurk. 1/2 croissant m/rørte jordbær. 1/4 rosinbolle m/rørte jordbær. 1 glass ferskpresset juice av appelsin og grapefrukt. Kaffe m/ melk.

Lunsj: Focaccia m/serranoskinke og manchego, litt salat. Vann, 1 cortado.

Umotivert godte-spising: 1 skål taffel-sticks, litt vingummi.

Lørdagsgodt (som om det ikke var nok): 2 sjokolade-egg m/melkekrem, vingummi.

Middag/kvelds: 3 skiver loff, reker, litt aioli, lettmajones, sitron, guacamole. 1/2 flaske hvitvin. (En nyyydelig sancerre :hjerte: )

Drikke ellers: Vann, et par glass rødvin.

Bevegelse: Null og niks

Søndag ble også en slapp dag... Sofatilværelse de-luxe. Hva skjer med meg? Kaffebesøk på ettermiddagen. Ingen røyking!

Oppsummering søndag 28. februar:

Svært sen frokost:

1/2 skive grovt rugbrød m/rekesalat. 1/2 skive grovt rugbrød med egg og kaviar, 1/2 skive med egg og lett majones. 2 skiver loff med rørte jordbær. 1 stort glass ferskpresset juice av appelsin og grapefrukt. Vann. Kaffe m/melk.

Middag: Stekt kyllingfilet m/estragon. Ratatoille. Fullkorns cous-cous. Nam!

Bursdagsselskap: Kaffe m/melk, 1 lite stykke marsipankake.

Kveldsmat: Litt pasta Bolognese (frossen fra pose) og 2 skiver grovt rugbrød med rekesalat.

Diverse: Kalsiumtablett og tran.

Drikke ellers: Vann

Bevegelse: Niks! Jada... ikke si det engang.

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært røykfri i fire uker, og det er på tide med en evaluering. Det går opp og ned, en dag kan være tøff, mens dagen etterpå plutselig kan gå som en lek.

Til nå har jeg spart 1.680 kroner. Og jeg har spart kroppen for 420 sigaretter. Det er nøyaktig 21 20-pakninger. Det er ganske mye bare på 28 dager.

Jeg har heller ikke gått opp i vekt.

Så jeg må si at prosjektet mitt går over enhver forventning. Jeg vet at jeg fremdeles har mye å ta tak i for å kunne si at jeg lever sunt. Men jeg er fornøyd med det jeg har fått til hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss det var mye penger og mange pakker!

Det er når man ser det i perspektiv på den måten så er det helt utrolig bra gjort altså. Grattis med første røyfrie måned :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for blomst, Suzy. Du er søt, da! :)

I dag gikk halve arbeidsdagen med på å få gutten til legen, til barnehagen og så dra på jobb. Ikke noe alvorlig, heldigvis. Gutten var så blid, syntes det var spennende å kjøre buss og å dra til legen. Han er min lille solstråle!

Tørre fakta mandag 1. mars:

Frokost: Havregrøt m/melk, 1/2 ts sukker og en stor skje vaniljekesam. 1 glass appelsinjuice.

Kaffe: Dobbel cortado (m/lite melk)

Lunsj: 2 skiver grovt rugbrød m/Brelett, kalkun, lett gulost og paprika. Vann.

Middag: Fullkornspasta m/kjøttsaus. Tomater.

Dessert: Litt mango, litt vingummi og en bollebit som jeg fikk av gutten :)

Diverse: Noen IFA-fruktpastiller, tran og kalsiumtablett

Drikke ellers: Vann og kaffe

Bevegelse: En drøy halvtime dansematte (gøy!)

Siden jeg noterer hva jeg sparer på å slutte å røyke, må jeg jo legge til hva jeg "bruker" på å slutte å røyke også. Riktignok har jeg blitt flinkere til å kjøpe salat på jobben slik at det budsjettet har økt litt, men det er jo sunt og bra - så det kan jeg ikke ta med. Men dette må med:

Nikotintyggis: 240,- (har bare kjøpt en pakke, det jeg har brukt til nå har jeg fått)

Belønning for at jeg er flink: 300,- (hudpleier +div)

Jeg synes ikke jeg har vært ekstravagant. Snart må jeg slå litt på stortromma, føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke vært helt i form. Ikke meningen å plage noen med detaljer, men det er akkurat som om jeg er på nippet til å få mensen, men så kommer den ikke ordentlig i gang. Jeg er dritsur på alt og alle, og holder en lav profil. Av erfaring vet jeg at det er best når jeg kjenner hormonene rase :ler: På jobb måtte jeg ta meg en halvtimes pause, som jeg tilbragte i masasjestolen vi har på jobb. Det er ikke helt som the real thing, men veldig effektivt når man skal hente seg inn. Jeg bruker den ca 1 gang i året. Kanskje jeg skulle gjøre det litt oftere... Man jobber mer effektivt når man er mentalt til stede.

Hjemme har jeg ikke gjort noe, bare liggi/lugget (hva heter det?!) på sofaen. Føler meg veldig trist, dum, mislykka og tenker alle de idiotiske tankene som kommer - og som jeg tror på - én gang i måneden. Men jeg vet jo at det går over bare DEN SATANS MENSEN KAN KOMME SÅ JEG KAN BLI FERDIG MED DEN HÆLVETES DRITEN!

Oppsummering tirsdag 2. mars:

Frokost: Havregrøt m/kruskakli, 1/2 ts sukker, melk, 1 skje vaniljekesam. 1/2 glass appelsinjuice.

Lunsj: Salat. 1 brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika.

Mellom: 1 brødskive med Brelett, kalkun, lett gulost og paprika.

Middag: Sushi (11 biter)

Kveldsmat: 1 brødskive med makrell i tomat (salsa-varianten)

Diverse: kalsiumtablett, 1 pose IFA-fruktpastiller. (Droppa tran. Har spist masse fet fisk)

Drikke ellers: Kaffe, vann.

Bevegelse: Gå hjem fra jobb (25 minutter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det løsnet, og det føles endelig som om resten av kroppen - og hodet - begynner å fungere skikkelig igjen.

Men jeg er inne i en litt tråkig periode på jobb. Sånt er tungt.

Jeg merker at jeg tenker mindre og mindre på røyk, men noen ganger kan et skikkelig røykesug melde seg. Da er det godt å vite at det det går over på noen minutter. For det vet jeg at det gjør :)

Jeg har forresten meldt meg på http://sprakradet.no/Toppmeny/Aktuelt/Kompetanseprover-2010/ Jeg har eksamensnerver allerede!!! Jeg er så nysgjerrig på om jeg klarer det eller ikke. Litt språknerd, ja.

Dagens fakta, onsdag 3. mars.

Frokost: Havregrøt m/melk, 1/2 ts sukker og en stor skje vaniljekesam. 1/2 glass appelsinjuice.

Lunsj: Salat. 1 skive grovt rugbrød m/Brelett, kalkun, lett gulost og paprika

Mellom: 1 skive grovt rugbrød m/Brelett og lett brunost

Middag: Frossen Pasta Bolognese.

Kvelds: 1 liten neve nøtter og tørkede tranebær, sirlig pirket ut av frokostblandingen til mannen min. Håper han ikke blir alt for sur :fnise:

Diverse: 1 kalsiumtablett og tran

Drikke: Vann og kaffe

Bevegelse: Gå fra jobb til barnehagen (30 minutter)

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...