Gå til innhold

Nettdating: Hvorfor søker så mange kvinner etter en vaktmester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kvinner skal beskrive drømmemannen sin så oppgir de blant annet at han må være "handy". Hvorfor det egentlig? Er det å ha litt praktisk talent utenom det mest grunnleggende (skru i lyspærer, skifte sikringer etc.) en nødvendig del av det å være maskulin? Altså bør en mann ha litt praktisk anlegg for å være mann? Eller skyldes dette ønsket rett og slett latskap fra damenes side, dvs. at de ønsker en stakkars jævel til å ordne for seg slik at de slipper å måtte ty til gule sider?

I rettferdighetens navn skulle da menn tilsvarende ønske seg en kvinne som har interesse og talent for oppvask, tøyvask, barnestell etc. Er dette tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mary_*
Skrevet

Fordi det er SEXY og mandig med menn som kan fikse ting!

Skrevet
I rettferdighetens navn skulle da menn tilsvarende ønske seg en kvinne som har interesse og talent for oppvask, tøyvask, barnestell etc. Er dette tilfelle?

Gjør de ikke det da?

Skrevet

Jeg søker ikke etter en handy-mann. Dog syns jeg det er fint med menn som ikke har tommelen midt i hånda. Kanskje for mange er handy det motsatte av klønete?

Selv fikser jeg det som må fikses på egen hånd, etter å vært singel lenge nok. Men selvsagt hadde det vært deilig å ikke måtte gjøre alt selv. For meg handler det om det, snarere enn at jeg ønsker meg en vaktmester.

Skrevet

Ekvivalenten for meg er når menn skriver de ønsker en som er hjemmekjær/familiekjær..underforstått: en som lager mat, vasker hus, passer barn...

Gjest Gjest_Steinar40_*
Skrevet

Poenget er at man trenger en partner som har de egenskapene som man ikke har eller er dårlig på selv. Da blir 1 + 1 = 3.

Skrevet

Jeg forbinder en mann som er handy og fikser ting selv med handlekraft og aktivitet, og det synes jeg er positivt både i menn og kvinner.

Jeg er ganske handy selv, og synes det er gøy å kunne gjøre det meste i heimen uten å måtte leie inn håndverker. At man ordner opp i ting viser interesse og pågangsmot, og det liker jeg.:)

Det handler ikke om å ønske seg en vaktmester, for de tingene jeg vil at han skal være i stand til å gjøre kan jeg også. På samme måte som jeg forventer at voksne menn skal være i stand til å lage middag, selv om jeg kan det også.;)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Su glemte at han også skal være sporty, få henne til å le samt at han skal ta henne med storm...

Hva hun skal gjøre må gudene vite.

Skrevet
Su glemte at han også skal være sporty, få henne til å le samt at han skal ta henne med storm...

Hva hun skal gjøre må gudene vite.

Vel, de pleier å være fornøyd med at hun skræver villig vekk! :gjeiper:

Skrevet
Når kvinner skal beskrive drømmemannen sin så oppgir de blant annet at han må være "handy". Hvorfor det egentlig? Er det å ha litt praktisk talent utenom det mest grunnleggende (skru i lyspærer, skifte sikringer etc.) en nødvendig del av det å være maskulin? Altså bør en mann ha litt praktisk anlegg for å være mann? Eller skyldes dette ønsket rett og slett latskap fra damenes side, dvs. at de ønsker en stakkars jævel til å ordne for seg slik at de slipper å måtte ty til gule sider?

Handymann langt fra det første jeg tenker på i forbindelse med drømmemannen, men... det er der en eller annen plass. Og ja, jeg syns nesten at en mann bør være litt praktisk anlagt.

For min del handler det ikke om latskap, jeg vet forskjell på skiftnøkkel, fastnøkkel og koppnøkkel. Jeg kan skru opp vannlåser, skifte pakning OG "innmat" på en kjøkkenkran. Jeg vet at man kan bruke en sag for å merke av en 45 gradersvinkel, hvis man ikke har gjæringskasse (men jeg vet også at man sager IKKE lister uten en gjæringskasse). Jeg kan skifte hjul på bilen, selv om jeg ikke gjør det. Jeg er god på å montere flatpakkede møbler osv. Så for meg er det mer det at jeg ikke vil være den som kan sånne ting best. Der vil jeg at han skal være minst like god/flink som meg selv.

Og for balansere litt, jeg kan vaske klær, lage mat og andre mer feminine ting også altså :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...