Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte reisen min med mastercard for å bli dekket av forsikringen som er i kortet. Hadde tenkt å ha vanlig reiseforsikring ved siden av, kun av gammel vane. Men nå tenker jeg at det kanskje er unødvendig?! Problemet kommer her; forsikringen dekker reiser på 90 dager, min reise er på 97.. Er det noen som vet om det går ann å utvide denne, eller om det er bedre å forsøke å endre hjemreisedagen? Hvis ikke blir den siste uka meget dyr (over 3000 ekstra) om jeg må betale for en forsikring som gjelder hele turen.

Ivine

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bestilte reisen min med mastercard for å bli dekket av forsikringen som er i kortet. Hadde tenkt å ha vanlig reiseforsikring ved siden av, kun av gammel vane. Men nå tenker jeg at det kanskje er unødvendig?! Problemet kommer her; forsikringen dekker reiser på 90 dager, min reise er på 97.. Er det noen som vet om det går ann å utvide denne, eller om det er bedre å forsøke å endre hjemreisedagen? Hvis ikke blir den siste uka meget dyr (over 3000 ekstra) om jeg må betale for en forsikring som gjelder hele turen.

Ivine

Hei,

Jeg ville kontaktet forsikringsselskapet og spurt om det du lurer på. Så vidt jeg vet tilbyr ingen kredittkort reiseforsikring hvis turen varer over 90 dager. Du vet kanskje dette allerede, men det du må huske på er å betale 50% av reisens totale kostnader med ditt Mastercard for at reiseforsikringen skal være gyldig. Noen tror at det holder å betale 50% av f.eks. transportkostnadene, men det gjelder også alle andre kjøp du gjør på turen.

Gjest Gjest_Vilde_*
Skrevet

Jeg har også Mastercard i Nordea med slik forsikring. Jeg tror ikke du trenger å tegne en helt ny forsikring for hele reiseperioden men at du kan få et tillegg for de dagene det gjelder. Ring kontakten din i banken og forhør deg.

Det er jo TrygVesta som er forsikringsselskapet og jeg vet at det der er mulighet til å utvide varigheten på ordinær reiseforsikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...