Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips?

Har siden tenårene vært plaget med endel uren hud og kviser.

Det har avtatt de siste årene, etter at jeg begynte å bruke ordentlig sminke og renseprodukter (i.d. og MD koster en formue hos hudpleier)

Jeg renser huden morgen og kveld, samt peeler den annenhver dag. Bruker en krem som hører til renseserien, og som skal passe hudtypen min.

etter noen timer på jobben kjenner jeg at jeg blir skikkelig feit i huden. Det ser og føles seriøst ut som jeg har smurt meg meg babyolje.... for det første ser det jævlig teit ut å gå å glinse sånn, og for det andre smitter sminken av ti ganger mer enn vanlig.

Tar ikke sol pga frykt for føflekkene så det er nødvendig med endel solpudder---her om dagen klarte jeg å skrive navnet mitt i panna med en Q tips------------- :skratte:

Men hva i helsike gjør man med den olja????!!!!!! har i helgene testa ut å gå uten annet enn hudkremen, men huden oljer seg etter noen timer uansett, så kan ikke skylde på sminken heller...

Får veldig lett kviser, så må passe meg veldig for hva jeg bruker på huden...endelig funnet noe som begrenser kvisene,så kommer det fullt av olje i stedet.................

Blir gal!!!!! Noen gode råd og få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har tips?

Det har avtatt de siste årene, etter at jeg begynte å bruke ordentlig sminke og renseprodukter (i.d. og MD koster en formue hos hudpleier)

Jeg renser huden morgen og kveld, samt peeler den annenhver dag. Bruker en krem som hører til renseserien, og som skal passe hudtypen min.

etter noen timer på jobben kjenner jeg at jeg blir skikkelig feit i huden. Det ser og føles seriøst ut som jeg har smurt meg meg babyolje.... for det første ser det jævlig teit ut å gå å glinse sånn, og for det andre smitter sminken av ti ganger mer enn vanlig.

Tar ikke sol pga frykt for føflekkene så det er nødvendig med endel solpudder---her om dagen klarte jeg å skrive navnet mitt i panna med en Q tips------------- :skratte:

Men hva i helsike gjør man med den olja????!!!!!! har i helgene testa ut å gå uten annet enn hudkremen, men huden oljer seg etter noen timer uansett, så kan ikke skylde på sminken heller...

Får veldig lett kviser, så må passe meg veldig for hva jeg bruker på huden...endelig funnet noe som begrenser kvisene,så kommer det fullt av olje i stedet.................

har akkurat samme problem som den. men jeg ser på det som en fordel fordi det er på en måte min "naturlige brunkrem" hehe :D

Skrevet
har akkurat samme problem som den. men jeg ser på det som en fordel fordi det er på en måte min "naturlige brunkrem" hehe :D

hehe, hudfett + solpudder = naturlig brunkrem, er det det du mener?

:ler:

Skrevet

i.d er ikke heldig om du har oljete hud. Den har mye shimmer, og fører til diskokule-look ;p

Ellers trenger du nok produkter som passer bedre for din hud? :)

Skrevet
i.d er ikke heldig om du har oljete hud. Den har mye shimmer, og fører til diskokule-look ;p

Ellers trenger du nok produkter som passer bedre for din hud? :)

Ikke den i.d. `n jeg bruker =) Husker ikke navnet, men jeg valgte bort den med shimmer for å sidet sånn....Ikk no disco her =)

Bare oil, oil oil....

Bør kanskje revurdere MD`N

Skrevet

Du peeler annenhverdag? Jeg tror det kan bli litt mye, at du stresser opp huden så den produserer mer fett.

Er du sikker på at du bruker rette produkter? Hvis du bruker produkt for fet hud på en hud som er dehydrert (overhuden) vil den ofte reagere med å danne mer olje.

En ting som jeg har hørt er bra er at du renser huden to ganger etter hverandre. Altså om morgenen renser du først huden en gang, dette vil fjerne overflateskitt. Så en gang til for å rense i dyper, porene etc. Her skal du ikke bruke dobbelt så mye produkt som før, men dele det opp i to omganger. Første omgang vil det ikke virke som det renser/skummer, men når du skyller av, og renser andre gang blir det visstnok veldig bra.

Og pass på å drikke nok vann!

Skrevet
Du peeler annenhverdag? Jeg tror det kan bli litt mye, at du stresser opp huden så den produserer mer fett.

Er du sikker på at du bruker rette produkter? Hvis du bruker produkt for fet hud på en hud som er dehydrert (overhuden) vil den ofte reagere med å danne mer olje.

En ting som jeg har hørt er bra er at du renser huden to ganger etter hverandre. Altså om morgenen renser du først huden en gang, dette vil fjerne overflateskitt. Så en gang til for å rense i dyper, porene etc. Her skal du ikke bruke dobbelt så mye produkt som før, men dele det opp i to omganger. Første omgang vil det ikke virke som det renser/skummer, men når du skyller av, og renser andre gang blir det visstnok veldig bra.

Det må prøves....Har tenkt tanken ang. for mye skrubb, men hun hudpleieren min sier det er riktig....gudene vet...............

Og pass på å drikke nok vann!

Skrevet

kutt ID. Inneholder bismuth, som mange reagerer på med å blandt annet bli fet i huden. Prøv annen mineralsminke uten denne ingrediensen (jeg bruker everyday minerals og er fornøyd) og se om det bedrer seg. Kan ta litt tid før en ser resultater. Ta deg også en ny tur til hudpleier og spør etter roduktanbefalinger. Du trenger rens som effektivt renser huden, samtidig som den ikke tørkes ut. Jeg har selv fet hud som blir fuktfattig, og jeg har opplevd gode resultater med decleor sin clensing gel etterfulgt av deres toner til fet hud (husker ikke navn, men er brunish på fargen), ylang ylang serum og hydrafloral emulusjon (eventuelt deres aroma purete, skrives nogelunde slik om jeg ikke husker feil).... Dette kombinert med en god mineralsminke, så blir jeg ikke lenger blank :)

Skrevet
Noen som har tips?

Jeg har alltid hatt problemer med kviser og ekstrem fet hud. Akkurat som deg ble jeg også helt blank i ansiktet etter et par timer på jobb. Jeg har i noen år brukt pudder regelsmessig gjennom dagen for å dempe dette. Men for to år siden var jeg lei av kviser i en alder av 30 år og lei av å være avhengig av å ha med dette pudderet over alt. Så jeg gikk til legen og ba om resept på piller som heter Diane. De er fantastisk! Det ble slutt på kviser, fikk mindre synlige porer og den speilblanke huden er nå normal! Disse pillene fungerer også som p-piller, så da ble det to fluer i ett smekk :fnise: Kan anbefale dette på det varmeste!

Skrevet

slik som en annen skrev her oppe tror jeg kanskje at huden din reagerer på den hyppige peelingen. Den blir da irritert og vil produsere mer sebum for å beskytte huden mot uttørring. Ro ned peelingen til 1-2 ganger i uken, og ha med deg blotting paper i vesken for en touch-up i løpet av dagen. Disse trekker vekk alt overflødig sebum og gjør deg matt og fin igjen. Lykke til!

Skrevet
kutt ID. Inneholder bismuth, som mange reagerer på med å blandt annet bli fet i huden. Prøv annen mineralsminke uten denne ingrediensen (jeg bruker everyday minerals og er fornøyd) og se om det bedrer seg. Kan ta litt tid før en ser resultater. Ta deg også en ny tur til hudpleier og spør etter roduktanbefalinger. Du trenger rens som effektivt renser huden, samtidig som den ikke tørkes ut. Jeg har selv fet hud som blir fuktfattig, og jeg har opplevd gode resultater med decleor sin clensing gel etterfulgt av deres toner til fet hud (husker ikke navn, men er brunish på fargen), ylang ylang serum og hydrafloral emulusjon (eventuelt deres aroma purete, skrives nogelunde slik om jeg ikke husker feil).... Dette kombinert med en god mineralsminke, så blir jeg ikke lenger blank :)

Ser at du bruker tonic etterpå den rensen, er det den mattende tonicen? Jeg trodde først at jeg ikke hadde behov for tonic etter den rensen, men jeg sliter også med ekstrem blank hud (har endelig fått kvisene fjerna, men blankheten er der enda...! :sjenert: Veldig lyst å prøve denne om den funker? :) Også lurer jeg, den emulsionen, gir den bra fukt? Har kremen, er veldig fornøyd med den ettersom jeg er litt småtørr noen partier pga. aberela. Men, hadde vert fint å ikke skinne som en dickokule når jeg er på jobb... :fnise:

Skrevet

Emulsionen gir masse fukt, den er bare lettere i konsistensen og gjør at fet hud ikke får overdrevent mye fuktighet. Jeg bruker denne mye, kremen brukes hovedsaklig om natt eller de dagene jeg er ekstra tørr. Bruker jeg denne mye får jeg fort blank hud... Med andre ord, anbefales til fetere hud somtrenger fukt!

Toneren er jeg veldig glad i. Bruker denne hver morgen, mest fordi jeg føler emd freshere, samt at den har en mattende effekt. At den også gjennoppretter ph-balansen er jo et pluss :)

Skrevet
Emulsionen gir masse fukt, den er bare lettere i konsistensen og gjør at fet hud ikke får overdrevent mye fuktighet. Jeg bruker denne mye, kremen brukes hovedsaklig om natt eller de dagene jeg er ekstra tørr. Bruker jeg denne mye får jeg fort blank hud... Med andre ord, anbefales til fetere hud somtrenger fukt!

Toneren er jeg veldig glad i. Bruker denne hver morgen, mest fordi jeg føler emd freshere, samt at den har en mattende effekt. At den også gjennoppretter ph-balansen er jo et pluss :)

Tusen takk for svar, tror jeg skal bytte kremen mot emulsionen og kjøpe meg den tonicen. Får håpe huden kan bli bedre da! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har alltid trodd at jeg har fet hud, men fikk streng beskjed av en hudpleier jeg begynte hos at jeg hadde tørr hud... Hun fikk meg til å bytte til Excuviance (som også brukes av hudleger!), og det er vel vært pengene! Det er ca i samme prisklasse som MD. Jeg bruker bare en cleanser og én krem (til både natt og dag). Har forøvrig vært gjennom både MD og Decleor-produkter på veien mot Excuviance ;)

Hun var flink, hun hudpleieren, men nå har hun sluttet :( Skulle vært en lov mot slikt ;)

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger tips!

Anonymous poster hash: 7d996...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...