Gå til innhold

Hvordan få tilbake utgifter til fortolling og moms fra Feeluniqe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte et produkt like under 200-kr grensen for noen uker siden, men uken etter steg kursen på britiske pund, og nå har den steget enda mer, så varen er verdt 204 nok nå. Regner med at pakken blir stoppet og at jeg må betale moms hvis ikke pakken blir forsinket lenge nok til at pundet faller igjen. Hvordan gjør jeg det for å få igjen pengene? Har ikke scanner, eller tilgang på scanner, heller ikke faks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har bestilt varer som har kostet noen få kroner over 200 flere ganger, og de har gått glatt igjennom... :)

Og du trenger ikke å scanne kvitteringen, det holder å ta bilde av den!

Innlegg endret iht. KGs regler.

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet

Når jeg skulle få tilbake fra Strawberrynet, så tok jeg bilde av kvitteringen + etiketten på pakningen (vet ikke om vi trenger det). Går like greitt det, så lenge teksten er klar og tydelig.

Brukte du forresten tollvesenet sine valutakurser? Jeg brukte nemlig de i dag, og har bestilt noe som er 1 kr under grensa... :O Bra det er fra FeelUnique, ihvertfall.

Skrevet
Når jeg skulle få tilbake fra Strawberrynet, så tok jeg bilde av kvitteringen + etiketten på pakningen (vet ikke om vi trenger det). Går like greitt det, så lenge teksten er klar og tydelig.

Brukte du forresten tollvesenet sine valutakurser? Jeg brukte nemlig de i dag, og har bestilt noe som er 1 kr under grensa... :O Bra det er fra FeelUnique, ihvertfall.

Jeg tar enten bilde av kvitteringen eller etiketten på pakken - begge deler har jeg fått "godkjent".

Trakk du fra £ 3,00 fra beløpet? Summen som står utenpå pakken er minus det - http://hudenmin.com/2010/01/13/netthandel-feelunique/

200-kronersgrensen regnes forresten på fortollingstidspunketetter Tollvesenets omregningskurser - http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...e=NO#avgiftsfri - så hvis det tar litt tid før pakken kommer, kan valutaen ha forandret seg i mellomtiden. :)

Skrevet
Jeg tar enten bilde av kvitteringen eller etiketten på pakken - begge deler har jeg fått "godkjent".

Skulle stå: Etiketten med forenklet tollbehandling på pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...