Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har lagt ut noen bøker jeg ikke har brukt for lenger på finn.no. Har skrevet i annonsen at kjøper betaler frakt. Men hvordan kan jeg finne ut frakten før jeg tropper opp på postkontoret med den. Jeg har lett på posten.no, men blir forvirret. Hva lønner seg, skal jeg måle boka, skal jeg veie boka, kjøpe ferdigfrankerte konvolutter. Jeg har forresten egne konvolutter med bobleplast og papp til å pakke + sende med. :klø:
Gjest Gjest_Fia_* Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har lagt ut noen bøker jeg ikke har brukt for lenger på finn.no. Har skrevet i annonsen at kjøper betaler frakt. Men hvordan kan jeg finne ut frakten før jeg tropper opp på postkontoret med den. Jeg har lett på posten.no, men blir forvirret. Hva lønner seg, skal jeg måle boka, skal jeg veie boka, kjøpe ferdigfrankerte konvolutter. Jeg har forresten egne konvolutter med bobleplast og papp til å pakke + sende med. :klø: Vei boka/ bøkene først (inkl. emballasje), så finner du portopris. (Husk at du også kan sende som B-post, det er rimeligere.) Så blir det et tillegg (21,- eller 31,- hvis jeg husker riktig) hvis målene overstiger de som er angitt på posten.no. Hvis vekta tilsier høy porto, vil det kanskje lønne seg med en Norgespakke som tar opptil 10 kg(?) Kommer altså helt an på vekt. Bobleplast er nok lurt for å beskytte boka underveis. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå