Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 De fleste har vel blitt tatt bilde av eller filmet i badekarret eller dusjen da de var barn og kanskje opp til 4-5 år? Er det noe du ser på som svært privat? Hadde du synes det ville vært flaut om andre skulle se det som venner, familie, venner av søsken og lignende? Føler du at andre nermest ser deg naken om de ser de bildene?
Gjest Iah Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Nei, akkurat det er jeg ganske avslappet i forhold til gitt. Endret 1. februar 2010 av Iah
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har ingen slike bilder, men det er en uting å ta nakenbilder av barn. Det er helt unødvendig.
Joe Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har ingen slike bilder, men det er en uting å ta nakenbilder av barn. Det er helt unødvendig. Utdyp litt er du snill. "Unødvendig" strengt tatt er ikke bilder av noen nødvendige for noe som helst. Men jeg syns det er sært at noen mennesker syns det er en uting å ha nakenbilder av egne barn. Vitner om at nakenhet blir alt for mye forbudet med sex. Nakne barn er jo så naturlig som det går ann å være, hvorfor skal man måtte kle på dem og gjemme dem bort før man tar bilder. Selv har vi masse bilder av meg som liten og naken, både i album og på veggen hos foreldrene mine. De fleste bildene er tatt på stranda eller på et teppe etter et bad osv. Plager meg overhodet ikke.
Harlekin Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har ingen slike bilder, men det er en uting å ta nakenbilder av barn. Det er helt unødvendig. Typisk. Det bare måtte komme.
Gjest hogwash Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 De fleste har vel blitt tatt bilde av eller filmet i badekarret eller dusjen da de var barn og kanskje opp til 4-5 år? Er det noe du ser på som svært privat? Hadde du synes det ville vært flaut om andre skulle se det som venner, familie, venner av søsken og lignende? Føler du at andre nermest ser deg naken om de ser de bildene? Nå har jeg heldigvis forandret meg en smule som naken siden 4-5 årsalderen, så anser ikke det som noe problem. Tror forsåvidt mange hadde vært mer flau over gamle bilder av gutter i kjole og med dukker f.eks
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Nå har jeg heldigvis forandret meg en smule som naken siden 4-5 årsalderen, så anser ikke det som noe problem. Tror forsåvidt mange hadde vært mer flau over gamle bilder av gutter i kjole og med dukker f.eks En kollega ønsket seg en jente og strikket kjoler og rosa gensere mens hun var gravid. Det ble en gutt, men hun tok bilder av han i jenteklærne for de måtte jo brukes. Litt ekstremt. Jeg har ikke problemer med bilder av småbarn eller meg selv som barn.
Gjest æøå Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Kan ikke si at jeg synes det er en uting akkurat.. Men sånne bilder syns jeg ikke skal vises til venner og familie! Jeg hadde hvertfall blitt kjempe flau da!
Vulpes Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 Nei, det bryr jeg meg ingenting om! Barnebilder er bare koselig
Chiyo Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Nei syns ikke det er flaut. Og jeg syns heller ikke det er noe gale å ta bilde av nakne barn. Jeg skjønner hvorfor det skulle vært gale. Det gjør jo alle. Det er vakkert (på en helt useksuel måte).
tineline Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 Nei, sånne bilder forbinder jeg ikke med min voksne, seksuelle kropp, så da er det helt i orden.
Wildy Skrevet 2. februar 2010 #16 Skrevet 2. februar 2010 Vi fikk tatt babybilder av jentene som små, men sørget for at "strategiske" steder var dekket \ikke vistes på bildene. Ikke mye stas for tenåringen å henge på stueveggen med stumpen bar? Selv har jeg lite bilder fra jeg var liten, og ingen uten klær. Men synes ofte at babybilder, også med stumpen bar, er utrolig søte. Små barn på huk i vannkanten, med bøtte spade er for meg omtrent det ultimate bildet på barnelykke.Med eller uten badebukse...
Gjest Elfrida Skrevet 2. februar 2010 #17 Skrevet 2. februar 2010 Babybilder er da bare søtt. Da har jeg mere problemer med konfirmasjonsbildet mitt, som jeg innimellom sørger for at forsvinner ned i en skuff når jeg er på besøk hos mamma.
Gjest Gjest_gjest2_* Skrevet 2. februar 2010 #18 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har ingen slike bilder, men det er en uting å ta nakenbilder av barn. Det er helt unødvendig. Jeg er i grunnen enig med deg. Det finnes ingen nakenbilder av meg som barn heller, såvidt jeg vet, og det er helt greit. Det hadde jo ikke vært noen krise om slike bilder eksisterte av meg, men det har aldri vært noe savn for å si det slik. Og jeg er glad for at ingen andre har sett slike bilder av meg. Tror ikke jeg ville ha likt det. Det blir for privat, selv om jeg var et barn. Jeg har badebilder etc. av min sønn som liten, men ingen bilder der man ser kjønnsorganer. Det er fordi det aldri har vært hverken naturlig eller nødvendig for meg å ta slike bilder. Hva skal man med dem? Jeg synes ikke nødvendigvis at det er mer "naturlig" med nakne barn, enn nakne voksne. Nakne mennesker er naturlig uansett.
Harlekin Skrevet 2. februar 2010 #19 Skrevet 2. februar 2010 Altså, man tar jo ikke bildene fordi man vil vise barna nakne, men på grunn av situasjonen (barn i lek, i badekaret, på stranden, osv.). Ingen vits i å sensurere minner, vel?
Cata Skrevet 2. februar 2010 #20 Skrevet 2. februar 2010 Niks, plager meg ikke - men så vidt jeg kan huske finnes det bare ett slikt bilde av meg (i badekaret) og da var jeg vel 2-3 måneder. Jeg har forandret meg en del siden da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå