Gjest tasha Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Hei. er da så heldig å blitt bedt i bryllup nå snart: men aldri vært i bryllup før, å aner ikke hva man skal ha på seg. bunad er ikke et tema så vidt jeg vet. så da er det jeg har fortstått at jeg verken kan ha rødt, hvitt eller svart, så da er det nye innkjøp som gjelder. men har noen noe tips til hva jeg kan ha på meg? ber 22 år, str 38, mørkt hår... er jo fryktelig kaldt på denna tiden også!! noen som har noen eksempler og gjerne bilder? er ikke så glad i buksedress osv, og ikke kan jeg bruke altfor mye penger heller
maria_lena Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Rødt og hvitt går ikke , nei, selv om jeg har sett gjester bruke både det ene og det andre men svart er blitt mer og mer vanlig så sitter du helt fast, kan du nok ha på deg en enkel svart kjole. Hvis du har dårlig råd kan H&M være løsningen. de har penklær som ikke koster mye. eller indiska pleier å ha fine kjoler og er heller ikke dyrt. det er jo populært med bolero, det passer fint til kjole. ofte står kleskoden på invitasjoen også, det skal hjelpe gjestene. er det "mørk dress" så betyr det at du skal ha på deg en selskapskjole.
Gjest tasha Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Rødt og hvitt går ikke , nei, selv om jeg har sett gjester bruke både det ene og det andre men svart er blitt mer og mer vanlig så sitter du helt fast, kan du nok ha på deg en enkel svart kjole. Hvis du har dårlig råd kan H&M være løsningen. de har penklær som ikke koster mye. eller indiska pleier å ha fine kjoler og er heller ikke dyrt. det er jo populært med bolero, det passer fint til kjole. ofte står kleskoden på invitasjoen også, det skal hjelpe gjestene. er det "mørk dress" så betyr det at du skal ha på deg en selskapskjole. det står ikke noe på invitasjonene nei, men fikk beskjed om de fargene der. har en brun kjole jeg kan ha på meg, men den er så veldig sommeraktig at jeg aner ikke hvordan jeg kan "piffe" den opp (for at jeg skal bli varmere) og at den ser ålreit ut. er ikke dårlig råd eller noe, men er et bryllup, og det er ikke så mange jeg vet jeg skal i, så gidder ikke legge mange penger i det, da det sannsynligvis er noe jeg aldri bruker igjen. er sommermenneske, så klarer ikke kjoler på vinter. har et antrekk, men da er det hvit kjole m svart bolero og belte og sko. så det går jo ikke
Sort Pastill Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Hvis du har bunad, er det alltid riktig- spesielt i kalde februar Ellers ville jeg rett og slett tydd til venner og familie- kanskje noen har en fin kjole som du kan bruke med en litt varmere bolero/cardigan til.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Hvordan kan bunad være et ikke-tema når kleskode ikke er nevnt i invitasjonen? For øvrig er bunad det flotteste man kan ha på seg, uansett anledning, den matcher faktisk gallakjole!
maria_lena Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 jo, jeg er faktisk enig ang. bunad. vet du ikke hva du skal ha på deg til et selskap er bunad alltid et sikkert valg. hva med å kjøpe en ny kjole og bruke beltet, bolero og sko du har fra før av? du sier at du ikke kjenner mange der og at det egentlig ikke er så viktig med at du har "riktige klær" da får du bare kjøpe noe billig du kan bruke en gang.
lilleGrethe Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Pen kjole med bolero eller sjal. Som regel er det vel litt varmere inne i lokalet, så du trenger vel ikke å kle deg noe varmere enn om du skulle gått på f.eks. nyttårsfest? Ellers synes jeg du skal høre med dem om bunad hvis du har det - hvis det er noen andre som skal gå i det, kan du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå