Dine Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har flere ringer i hvitt gull og ønsker at de skal skinne like mye som da jeg fikk de, uten å måtte levere inn til gullsmed og få de rhonidert (eller hva det kalles). Dette er dyrt og tidskrevende, jeg har lyst å lære meg triks som jeg fint kan gjøre hjemme uten store kostnader. Noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har flere ringer i hvitt gull og ønsker at de skal skinne like mye som da jeg fikk de, uten å måtte levere inn til gullsmed og få de rhonidert (eller hva det kalles). Dette er dyrt og tidskrevende, jeg har lyst å lære meg triks som jeg fint kan gjøre hjemme uten store kostnader. Noen tips? Jeg vet ikke hva du kan gjøre med de hjemme, men jeg pleier å ta med mine til bl.a. Thailand, hvor det er kjempebillig å få de rhodinert
BlackBerry Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hva vil det si å få ringen rhodinert? Og hvor mye koster noe sånt? Har en ring med en liten diamant i hvitt gull. Hatt den litt over et år, bruker den ikke mye, men den har likevel blitt noe ripete og noe mindre blank... Endret 3. februar 2010 av BlackBerry
Dine Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2010 Rhonidert vil si å få lagt et lag med gull utenpå ringen. På den måten vil den bli veldig blank og se helt ny ut. Dette er det jeg ønsker å oppnå ved å ordne noe hjemme.. Har hørt man kan kjøpe en slags klut hos gullsmed og bare pusse med den på smykkene, men jeg vil gjerne vite om det faktisk funker.. Noen som har prøvd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå