Gå til innhold

Synge i mitt eget bryllup.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har jeg bestemt meg da, jeg vil synge i mitt eget bryllup. Dvs. når jeg nevnte det for samboeren min, så ble han helt i fyr og flamme. Valget falt på "Amazing Grace", en sang som jeg personlig synes er helt fantastisk nydelig. Men så kommer problemet da, skal jeg synge a capella eller med musikk, hva synes dere? Det er vel kanskje en sang som uten problemer kan synges uten å ha musikk til? Og i kirken blir det jo sikkert en nydelig klang. Tror dere det går an å spørre om å få teste ut dette før selve bryllupsdagen? Gleder meg og gruer meg litt, men har jo sunget tidligere på større tilstelninger...... Kan dette gå bra?12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår solist skal synge "Det vackraste" (Cecilia Vennersten) i kirken, og da skal organisten akkompagnere henne på keyboard/el.piano.

Kanskje det er tilsvarende mulighet i din kirke? Ring kirkekontoret og få tak i organisten så får du raskt svar på hva han/hun kan og ikke kan.

Skrevet

Jeg har nettopp giftet meg og hadde laget min egen tekst til sangen "Two sleepy people" som Silje Nergård også synger. Jeg har tatt sangleksjoner for å tørre å gjøre dette - men det gikk kjempefint med orkester og det hele. Alle ble bare såååååå rørt - for ikke å snakke om mannen min! Det faktisk en kjempsuksess - så tør å trå til! Det er absolutt verdt det! Min mann visste ingenting om dette på forhånd - derfor ble det ekstea stort da jeg turde det. Og jeg likte det og fikk det virkelig bra til.

Tør å trå ut av din komfortable sone og gjør noe spesielt for din kjære. Det vil han huske for alltid!

Bryllupet ble forresten en helt fantastisk opplevelse. Vi feiret det i en luiten fjellby nær Nice /Frankrike - 3 hele dager til ende. Noe så gøy!!! Kunne ikke fått et bedre og morsommere bryllup!!

Skrevet

Har sunget masse i mitt liv og vil råde deg til følgende:

Dersom du er en uerfaren sanger må du for all del sørge for musikk til. Det vil hjelpe deg i gang i et toneleie som passer, og dessuten er sangen du nevner faktisk veldig krevende dersom den skal låte bra. Det er mye enklere da dersom du får støtte i form av musikk.

Skrevet

Når jeg giftet meg med min kjøære sang jeg Vise for gærne jinter af Prøysen, dvs jeg hadde lånt melodien og laget tekst til selv.

Så når alle kom for å se på at brullupskaken ble skåret opp gikk jeg opp på scenen tok mikrofonen, bandet spilte og jeg sang. det var en kjempeflott stund, og i det sanen toner ut kommer min kjære opp til meg og kysser meg, utrolig flott.

Og min kjære nevener det titt go ofte at det beste med bryllupet var at jeg gjorde dette. han satte så stor pris på det.

Jeg er ingen flott sangerinne, men det gikk nå og jeg var så fats bestemt på at det skulle gå bra og få det det

Hvis du velger uten musikk bør du nok ha en veldig kraftig stemme for at det skal bli optimalt i kirken. Men på den annen side, vil jo ikke at orgel skal overdøve. Det bør være helt ok at du øver med organisten på forhånd. Lykke til!

Lykke

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann

Jeg synes det er en god ide.

Jeg har sunget amazing graze et par ganger i kirken. Det er faktisk en litt krevende sang, på bryllupsdagen din, i kirken, tror jeg nok du har veldig mange følelser som svirrer rundt så jeg vil anbefale å ikke synge a capella.

Snakk med organisten, han /hun spiller den for deg. Det er nok ikke noe problem å få øve. Finn utav på forhånd i hvilket toneleie (dur) sangen passer deg best.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...