Gå til innhold

har du merket bivirkninger av Evra P-plaster

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt med Evra P-plaster for bare en uke siden.

Jeg føler meg generelt mye "skjørere" i humøret, blir fort gråtkvalt når jeg blir sliten, pluss at jeg føler meg mer oppblåst/tykkere..

Jeg er generelt ganske var for tilførte hormoner.

Flere som har opplevd slike bivirkninger?

Noen som har tips til annen prevansjon som har lite bivirkning/hormoninnhold?

Endret av Snurrepippen

Fortsetter under...

Jeg har gått på p-plaster tidligere uten bivirkninger men akkurat begynt på igjen etter et svangerskap. Nå har jeg merket flere bivirkninger. Stikkinger i underlivet, lang mens (blør på 3. uken nå) og masse småkviser. Skal la det gå en mnd til for å se om det stabiliserer seg siden jeg tidligere ikke plagdes med dem. Det er forøvrig det eneste som har fungert for meg tidligere.

Har gått på plaster i snart 4 mnd, og har ikke merket noe særlig til bivirkninger. Puppene har blitt litt større (som om de ikke var mer enn store nok fra før...) og jeg blør mye mindre når jeg har mensen. Ellers ingenting.

• 1 år senere...
Gjest Christinach:Hmms

Har gått plaster i snart 2 mnd. Den første syklen har gått bra men nå slitte jeg med tanken på om å bli gravid .Jeg fikk ikke mensen i plastefrie uken (uke 4 ) .Puppene har blitt større og har vondt i brystene . Er dette normalt eller må jeg til legen?

Jeg brukte p-plaster i ca 1,5 år. Slet også med det samme som deg. Tok lett til tårene når jeg var sliten. I tillegg fikk jeg veldig mørk mens. Dette hadde jeg også når jeg sluttet med p-plaster. Bruker nå p-stav og er veldig fornøyd :) men dette er jo forskjellig fra person til person.

Annonse

• 1 år senere...
Gjest OlaSin

Jeg har brukt det i et halvt år og det er var veldig deilig med å slippe mensen smerter men nå har jeg plutselig fått det hva skjer noen som vet hvorfor ????

Hjelp nå...

også blir jeg litt kvalm...

føler meg KVALM og små MENSEN SMERTER...

Pliis gi meg svar nå ;)

plis ikke bli noe negativt takler ikke det....!!

Hilsen - Andrea ;)

Gjest OlaSin

Jeg har brukt det i et halvt år og det er var veldig deilig med å slippe mensen smerter men nå har jeg plutselig fått det hva skjer noen som vet hvorfor ????

Hjelp nå...

også blir jeg litt kvalm...

føler meg KVALM og små MENSEN SMERTER...

Pliis gi meg svar nå ;)

plis ikke bli noe negativt takler ikke det....!!

Hilsen - Andrea ;)

Gjest Allergikeren

Bivirkninger kan komme lenge etter at du har begynt å bruke legemidlet, Andrea. På ett av p-pillene jeg prøvde, ble smertene sterkere for hver gang jeg hadde mensen. Så det kan være derfor. Det er ikke farlig, men hvis det virkelig er helt for mye for deg å takle, kan du prøve å bytte til noe annet. Bare vær obs på at du kanskje vil oppleve det samme selv om du bytter.

Jeg har brukt plaster i litt over et halvt år. Jeg fikk ømme pupper og humørsvinginger, men det roet seg etter tre måneder eller noe. Før det brukte jeg Cerazette, og kommer nok til å bytte tilbake om en stund.

Har gått plaster i snart 2 mnd. Den første syklen har gått bra men nå slitte jeg med tanken på om å bli gravid .Jeg fikk ikke mensen i plastefrie uken (uke 4 ) .Puppene har blitt større og har vondt i brystene . Er dette normalt eller må jeg til legen?

P-plaster, p-piller og andre prevensjonsmidler bør forbys! GUd skapte oss ikke for at vi skal bedrive syndig hygge i senga. Som jeg har nevnt i flere tråder, er sex noe man gjør for å reprodusere seg. I GUds øyne, og dermed mine øyne, synder man om man nyter denne handlingen. Handlingen bør altså bare gjennomføres ved planlegging av barn. Og man må selvsagt være gift.

Det finnes så mange andre lys i livet - hygge med pølse i lumpe på bålet, loddtrekning i bedehuset - ja dere vet.

Lykke til videre. Husk at JEsus i utgangspunktet elsker dere alle. Han tilgir hvis dere angrer.

Eneste "negative" bivirkningen jeg hadde når jeg begynte med p-plaster var at jeg ikke ble skikkelig våt når jeg ble kåt. Men det var ikke noe problem, fordi det varte bare 1-1,5 mnd, og da var det bare å bruke glidemiddel. Nå har jeg brukt det i nesten 2 år og er kjempefornøyd! Mensen varer 5 dager, men blør lite og dessuten har det hjulpet mye på smertene! :) Ellers har jeg ikke merket noe av bivirkningene du forteller om.

Annonse

AnonymBruker

P-plaster, p-piller og andre prevensjonsmidler bør forbys! GUd skapte oss ikke for at vi skal bedrive syndig hygge i senga. Som jeg har nevnt i flere tråder, er sex noe man gjør for å reprodusere seg. I GUds øyne, og dermed mine øyne, synder man om man nyter denne handlingen. Handlingen bør altså bare gjennomføres ved planlegging av barn. Og man må selvsagt være gift.

Det finnes så mange andre lys i livet - hygge med pølse i lumpe på bålet, loddtrekning i bedehuset - ja dere vet.

Lykke til videre. Husk at JEsus i utgangspunktet elsker dere alle. Han tilgir hvis dere angrer.

Kjære deg. Nå har det seg slik at dagens kvinner ikke har tid eller ork til å få ett barn i året slik det var vanlig før i tiden. Da var mor hjemme og fikk lov til det, og ingen så ned på hjemmeværende kvinner. De fikk også en 12-13 barn og livet var ganske annerledes i dag. I dag skal kvinnen utdanne seg, skaffe seg jobb, penger, hus, bil og så mann. Hvis mulig blir de gift og de får maks 1-2 barn som de da plasserer i barnehagen 50 timer i uken. Tid til barn har egentlig ikke den moderne kvinne i dag, siden hun må jobbe mye for å skaffe mat på bordet. Så at du ønsker 0 prevensjon til alle kvinner blir feil, for i dag slipper man føde opptil 13 barn gjennom et langt liv.

Anonymous poster hash: 136b6...7ed

• Liker 1
  • 2 år senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...