Gjest Støvete Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Hei, jeg lurer på hvilken kattesand dere anbefaler? Akkurat nå bruker vi billig kattesand som støver så innmari mye at jeg vasker gulvet i stua (der kattungene våre bor, foreløpig) hver dag. Kunne godt tenke meg å slippe det! Tipps?
Mermaid Blues Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Yesterdays News er helt støvfritt, anbefales på det varmeste! Mulig du får mer svar om du poster under "kjæledyr", forresten
Gjest blæa Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Hehe litt malplassert innlegg ja Kjøp katteperler! Perlene trekker til seg all fuktighet og stenger inne lukten, så du trenger bare fjerne bæsjen. En pose holder i ca en måned før du må skifte ut, om du har en stk. katt. Dette var fantastisk for oss som slet med både støv og lukt Fås kjøpt på dyrebutikker,litt dyrere men da du ikke trenger bytte ut mer enn en gang i måneden tror jeg det ikke er så ille, kattesand må jo skiftes ut ofte.
Heart7086 Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Vi bruker Ever Clean, og veldig fornøyd med den. Første gang vi fylte kattedoene brukte vi nesten en hel dunke(trur de kommer i 10 l, usikker der altså. Men så har vi store kattedoer), men så er det bare å ta ut driten og klumpene med tiss. Ever Clean lukter ikke, selv etter at hun har bæsjet, støver ikke, klumper seg, og holder leeenge. For oss som og har langhåret katt er den ypperlig, fordi den ikke setter seg fast på henne slik at hun drar det med seg over hele huset.
simba80 Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Vi bruker ever clean og den både støver og kattene drar med seg sand over alt! Katteperler ble ikke populært, det nektet de å bruke! Følger med på tråden for tips...
Gjest Gjest_mjau_* Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Mine katter godtok katteperler med en gang, men det er kanskje bare flaks=) Har hørt du kan blande sammen sanden du pleier å bruke med katteperlene, var visst mange som skjønte greia da
simba80 Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 prøvde det og gitt...ble noen runder med vasking av gulvet rett utenfor kassa...
Heart7086 Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Ever Clean som blir dratt med over hele huset?? Jøss, har dere tatt rett sort? De har flere forskjellige typer, størrelser, osv. F.eks bruker vi den som er beregna på laaaanghårete katter(pus er tynn, men pelsen hennes under magen henger så og si helt ned i gulvet når hun går!), men vi har aldri problemer med at sanden blir dratt med over hele huset! Den kan støve litt når vi heller oppi ny sand, men det er ikke mye!
simba80 Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Vi har prøvd litt forskjellig, nå er vi tilbake på less track. Det samler seg under potene når de hopper ut av kassa,og så rister de den av seg bortover parketten... det støver når jeg spar ut klumpene. Endret 11. februar 2010 av simba80
Gjest Marlo Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 (endret) Jeg bruker Tidy Cats i doen til min ilder. Syns det støver ekstremt lite og det klumper seg veldig fint så det er lett å gjøre rent doen etterpå. Litt grus blir det utenfor doen, men så mye at jeg merker det når jeg går forbi. Støvsuger en gang om dagen uansett, mest pga støv og hår fra ilder og hund. Er iallefall veldig fornøyd, også kommer den i så stor boks at man slipper å kjøpe det så ofte. edit: Glemte å si at den tar lukten veldig godt også. Min ilder slipper noen skikkelige stinkbomber i den kassa noen ganger, men etter noen sekunder så er lukten helt borte. Og den lukta hang igjen LENGE når han bomma på doen en gang og bajset utenfor, så det var tydelig at sanden gjorde jobben sin. Endret 11. februar 2010 av Marlo
Hapzen Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har prøvd alt mulig kattesand... hadde en samboer som klikket pga vi hadde innkatter og det ble så mye dritt på gulvet. Til slutt fant vi det PERFEKTE: Perler!!!! Det havner kanskje 4-5 perler utenfor kassen, det absorberer kattetisset og så lenge man bare fjerner dritten en-to ganger daglig lukter det ikke i det HELE tatt!! Jeg ambefaler det på det sterkeste... og ingen av mine katter hadde problemer med å skjønne at det var doen selv om det var perler
Frøken Mitzi Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 Har også prøvd Ever Clean, både less track og andre, men katten drar den med seg under potane uansett. Så eg har gitt opp den. Har no gått tilbake til billigsand (smart). Vi har kattedo med tak over, så slepp lukt uansett, det er utruleg greit. Men mislikar likevel billigsanden egentlig, så trur eg skal prøve perler ved neste høve.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 jeg bruker billigtypen x-tra fra coop prix. Synes den fungerer helt greit, å siden den er så billig kan jeg skifte sand litt oftere istedet.
Frøken Mitzi Skrevet 28. februar 2010 #14 Skrevet 28. februar 2010 jeg bruker billigtypen x-tra fra coop prix. Synes den fungerer helt greit, å siden den er så billig kan jeg skifte sand litt oftere istedet. Den brukte eg ei lita stund, men med kvite kattepotar og rosa sand, var det ein dårleg match. I tillegg blei dei lyse golva rosa, men det er muleg den har bedra seg med støv no...?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 Opplevde det samme som frøken Mitzi med Coop-sanden, ikke noe god ide! Har heller ikke funnet noe som passer enda, men det virker som om folk er glad i perler. Vi har do med "kant", da slipper vi det meste av sanden som føk ut før. Er perler mer utsatt for å bli kastet utover stuegulvet?
Zzyzx Skrevet 1. mars 2010 #16 Skrevet 1. mars 2010 Vi bruker en av variantene av Catrine (Super eller Extra), og den funker greit. Ikke så ulik Everclean, faktisk. Den støver ikke nevneverdig, men det henger noe igjen under potene til pus. Jeg vil uansett anbefale å ha kattedo med lokk, så holder støvet seg inne.
carinapija Skrevet 1. mars 2010 #17 Skrevet 1. mars 2010 Bruker easy clean, som man får kjøpt på felleskjøpet :-) Det støver ikke, og er en veldig bra sand som er lett å rengjøre.
Siiw Skrevet 1. mars 2010 #18 Skrevet 1. mars 2010 Vi har 7 katter - og aldri har kattedoen vært noe problem pærler eller sand. du må bare prøve deg frem, blande litt? Må finnes en som ikke støver:S
tasha Skrevet 1. mars 2010 #19 Skrevet 1. mars 2010 Jeg har prøvd det meste innen kattesand, og har to favoritter nå, som passer til hvert sitt bruk Litterpearls er det aller beste om du ikke vil ha støv, eller at de drar med seg under pota år de går ut av doen sin. (det er de perlene som du kun tar ut bæsjeklumper) lukter ikke, og er egentlig ganske drøy. men så har jeg to innekatter, så det ble for grisete for fort, så everclean superstrenght passer best hos oss, selvom det blir mer søl utenfor gulvet, varer de mye lengre til den type bruk..
simba80 Skrevet 1. mars 2010 #20 Skrevet 1. mars 2010 Yesterdays News er helt støvfritt, anbefales på det varmeste! Mulig du får mer svar om du poster under "kjæledyr", forresten Hvor kjøper man denne sanden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå