Gå til innhold

Kjent person fra Engelsk historie

Anbefalte innlegg

Gjest Ancient freak.
Skrevet

Hei!

Jeg skal skrive en engelsk innlevering om en kjent historisk, engelsk person,- som altså kommer fra engelsk / britisk historie..

Den skal være del av klasseheftet vårt. Alle skal ha om én person hver.

PS. En har allerede tatt Jane Austen, dessverre..

Kunne dere komme med noen glupe forslag på hvilke historiske personer jeg kan velge imellom? :)

Takker masse for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvis du liker litteratur har du oseaner å øse av:

Hva med Charlotte Bronte (Jane Eyre) Eller søsteren Emily?

Charles Dickens er stor.

Skrevet

må du ha om en forfatter? i så fall, hva med oscar wilde, george orwell, william golding,

av andre:

isaac newton, steven hawking, winston churchill(kan og gå under forfattere), thomas young, henry 8, elisabeth 1, queen victoria

henry den 8. var forresetn han gale med en haug av koner. hadde nok gått for han!

du kan jo se på denne, se om du får noen ideer:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_English_people

Skrevet

Se The Other Boleyn Girl og bli hekta på Henry den 8.! Kjempefascinerende og dustete mann, synes jeg :)

(men husk at filmen ikke er helt historisk korrekt)

Skrevet (endret)

Jeg ville valgt enten William Shakespeare, Charles Dickens, Henrik den 8. eller dronning Victoria.

Endret av hjertesukka
Skrevet

Eller kanskje J.R.R Tolkien (familien er jo opprinnelig tysk, men de bosatte seg jo i England på 1800-tallet)

Skrevet

Jane Austen.

Bare elsker bøkene hennes og historien om hennes liv:)

Elsker i grunn alt som har med tiden før 1900-tallet

Skrevet

åååhh for å en gøy oppgave :)

Er mange å velge mellom...deriblant Henrik 8, Anne Boelyn, Katharina av Aragorn (henrik 8 første kone), Mary Stuart Queen of scots om dere for inkludere folk fra skotsk historie, Shakespear som noen alt har nevnt, Dickens, Charlotte Brontë (skrev Wuthering Heights), Elisabet 1, Sir francis Drake++++ tror listen kan bli temmelig lang...det er med andre ord flust av personer som du kan velge mellom :)

Lykke til med oppgaven...skriv gjerne hvem du bestemmer deg for å skrive om :)

Skrevet

Shakespeare, Charles Dickens, en av Brönte-søstrene, Isaak Newton, Francis Bacon, Winston churchill (tror jeg ville valgt Churchill)

Gjest Ancient freak.
Skrevet

hehehehe :D takk for mange ivrige svar ! :D :P

MEN husk at ,- det MÅ ha noe med England å gjøre,-- og det trenger slettes ikke være en skuespiller..... ;):)

Skrevet

Robin Hood?

Det sies jo at han var en ekte person og ikke bare en eventyrsfigur (men kanskje ikke slik man ser i tegnefilmer da :fnise: )

Skrevet

Mitt soleklare valg hadde vært Oscar Wilde!

Men hva interesserer du deg for, da? Litteratur, film, musikk, kongehus ...?

Skrevet

Guy Forks / Forkes (?) som nesten klarte å sprenge the houses of parliament ved å bygge en tunnell under Thames elva og inn under bygningene han ville sprenge.

Interessant historie om ikke annet!?

Skrevet
Guy Forks / Forkes (?) som nesten klarte å sprenge the houses of parliament ved å bygge en tunnell under Thames elva og inn under bygningene han ville sprenge.

Interessant historie om ikke annet!?

Fawkes! Ja, så kan du se V for Vendetta som ekstra research :nigo:

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Hvor gammel historie må det være? Må den historiske personen være avdød? Hvis ikke ville jeg synes Margaret Thatcher hadde vært en interessant person å skrive om. Hun er utvilsomt historisk.

Endret av Spinell
Skrevet

Dersom det ikke er noen begrensning på når vedkommende levde, ville jeg helt klart valgt George Orwell eller Sarah Kane =)

Skrevet

Queen Boudiccea, som ledet opprøret som banket romerne i år 61 ved Verulamium (St. Albans). Romerne måtte gi seg på England, som de hadde holdt i rundt 100 år.

Skrevet

Må det være en virkelig person? Ellers ville jeg gått for Arthur :fnise:

Skrevet

Sweeney Todd? William Blake? John Keats? Agatha Christie? Shakespeare?

Du kan jo ta hvem som helst...Princess Di? Dronning Victoria? Posh Spice? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...