Gå til innhold

Flytte med katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er i ferd med å flytte, men skal kun flytte litt lenger ned i samme gate som jeg allerede bor i. Pus skal selvfølgelig følge med, men hvordan lære henne på best mulig måte at vi nå bor på det nye stedet og ikke der vi har bodd før?

Det er snakk om kanskje 100 m vi skal flytte, og jeg vil ikke at hun skal bli igjen oppe ved den gamle leiligheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holdt katten inne i 1 uker, før jeg slapp han ut, og gamlenaboene forteller at kan sjelden er på gamle tomter, selvom det er knappe 100 ned dit.

Skrevet

En uke høres litt mye ut. Jeg ville bare holdt min inne ett døgn. Hun vil jo uansett skjønne etter hvert at du ikke er i gamleleiligheten og slipper henne inn.

Skrevet

Tja. Det er jo ganske kort, så hun kommer sikkert til å oppsøke gamle stedet. Når du slipper h*n ut kan du jo bli utenfor huset litt, slik at den ser at det er der du er og assosierer det med at det er dere der bor nå, og ikke bare rett ut av døra og klare seg selv hvis du skjønner. Katter er jo bundet til sted også.. Jeg ville iallefall fortalt de som flytter inn dit at du har bodd der, og at katten kanskje vil fly rundt der, men at de ikke skal gi den noe etc.

Skrevet

Takk for svar. :)

Naboene på det gamle stedet skal få beskjed om å ikke gjøre noe, og tenkte jeg skulle holde pus inne ihvertfall et par-tre dager. Hu skjønner forhåpentligvis fort at det er på det nye stedet hun får mat...

Skrevet

Jeg ville gitt telefonnummeret mitt til de som skal flytte inn der dere bor nå.

Du må nok hente den en god del ganger.

Jeg har hatt mange katter på besøk som var fast bestemt på at de fremdeles bodde der jeg flyttet inn. (Ulike katter, ulike steder.)

Da var det greit å få eieren til å hente. Det var slitsomt med en mjauende, klagende katt utenfor etter en stund. :)

Skrevet

Det er min egen leilighet som skal leies ut, så jeg aner ikke hvem/hva som skal bo der enda. Jeg kjenner naboene veldig godt (og de kjenner katten) så blir ikke noe problem å få beskjed om at hun svinser rundt der oppe. :)n

Skrevet

hun vi kjøpte hus av for 5 år siden flyttet 500 m , hun hadde 2 katter.

de kom til oss et par ganger etter hun flyttet, og vi ringte og ga beskjed om at de kunne hente dem her :)

det skjedde bare 2-3 ganger :)

Skrevet

Får håpe det går fint. Hun har vært med meg ned til leiligheten jeg flytter til noen ganger, men aldri inn.

I kveld flytter vi, så blir nok et par-tre dager inne for pus nå. Ikke så ille nå som det er bortimot 20 minus ute kanskje.

Skrevet

Etter at dere har flyttet og bodd der et par dager ville jeg tatt med katta utenfor og vært sammen med den, vis den hvor du går inn og rop på katta slik at den forstår at dere bor der og at den har lov til å komme inn og gjenta osv. Vi at det er deres "territorium" nå hehe.

Skrevet

Hun fant seg fort til rette i nye leiligheten i går, lekte som en gal, spiste godt og slappet fint av i sofaen. I natt har hun var fullstendig tullete og leken, men sånn holdt hun på i begynnelsen når jeg fikk henne også. Får håpe det roer seg for det ble ikke mye søvn på oss i natt.

Hu står på døra å skriker etter å komme ut, så er fristende å slippe ut i dag.. Men burde kanskje vente litt til...? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...