Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Hvordan kan jeg finne ut verdi på boligen min? Likningsverdi.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Hei! Likningsverdi er et skattemessig begrep og det er ikke en verditakst av boligen. For å finne ut hva boligen din er verdt bør du kontakte takstmann som gir deg en verditakst. Hvis du kontakter megler får du en meglertakst som viser hva megleren tror han får solgt den for (blir ikke helt det samme som en verditakst som er mye mer omfattende). Lykke til
Frøken Mitzi Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Notar tar 1250 kr for ein verditakst av bolig når det ikkje skal brukast til salg.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 jeg vet ikke hva TS egentlig var ute etter, men her er iallefall kalkulatoren for å regne ut skattemessig formuesverdi av bolig. http://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjet...bolig/#pageBody Husk at 30% regelen fortsatt gjelder, så hvis denne nye beregningsmåten gir mer enn 30% av markedsverdi skal verdien nedsettes.
Miko Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Og hvis det virkelig er likningsverdien (og ikke markedsverdi) du skal finne så står den både i selvangivelsen din og grunnlag for skattekortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå