Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Hei! Jeg har bestemt meg for å teste ut merket Jan Marini, men er veldig forvirret angående hvilke av produktene jeg egentlig trenger. Det virker som en endeløs jungel av forskjellige kremer og serumer og slikt. Jeg er i midten av tyveårene, og har aldri brukt noen som helst form for hudpleieprodukter (med unntak av ca et års tid da jeg var rundt 20 år, hvor jeg brukte MD Formulations - fullstendig uten resultater). Til vanlig bruker jeg sminke som jeg vasker av om kvelden med en oljebasert sminkefjerner fra Dermalogica (eller MD Formulations, jeg husker ikke), og vanlig dusjsåpe. Utover dette gjør jeg altså ingenting. Huden min har store porer (mange sorte prikker på og rundt nesen), blir ofte veldig blank på nesen (men ikke i resten av ansiktet), ser svært sjelden tørr ut, er ofte rød (ikke knallrød, men lett rød i hele ansiktet, ofte tilsynelatende uten grunn), og jeg er 100 % avhengig av GOD concealer for å dekke opp mylderet av røde prikker/arr etter tidligere kviser. De gangene jeg får kviser kommer de som regel på kinnene mine og er av den vonde "underjordiske" sorten som etterlater stygge røde merker. Det som plager meg aller mest er de røde prikkene/arrene og blankheten på nesen. Jeg MÅ bare bli kvitt dette snart, for det ødelegger så mye for meg at jeg ikke takler å gå sminkeløs foran samboeren min engang. Er så lei av å ha tenåringshud... Blir KJEMPEtakknemlig hvis noen kan lede meg i retning av riktige Jan Marini-produkter! (Jeg er forøvrig fattig student så laserbehandlinger, hudpleie eller profesjonell rettledning har jeg ikke råd til. Produktene blir nok mer enn dyre nok i seg selv, frykter jeg.. )
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Bruker du ikke fuktighetskrem kan det være roten til din blanke nese. Man blir helst ikke rød i ansiktet uten grunn (med mindre du ble født med veldig blek hud eller rødhåret), skjer det når kroppen blir varm, sitter forann en skjerm, ute i vinden, i sosial sammenhenger, sterk mat o.l? Men du, finn en Jan marini hudpleier og be om analyse og prøver. Dette er som regel gratis eller billig i forhold til å bomkjøpe dyre produkter.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Bruker du ikke fuktighetskrem kan det være roten til din blanke nese. Man blir helst ikke rød i ansiktet uten grunn (med mindre du ble født med veldig blek hud eller rødhåret), skjer det når kroppen blir varm, sitter forann en skjerm, ute i vinden, i sosial sammenhenger, sterk mat o.l? Men du, finn en Jan marini hudpleier og be om analyse og prøver. Dette er som regel gratis eller billig i forhold til å bomkjøpe dyre produkter. Hei! Huden min blir rød av alt mulig rart, for eksempel når jeg fjerner sminken, pusser tennene (merkerlig nok, ja :klø: ), er stresset, trener, tar/gnir på huden i ansiktet, sminker meg, osv. De gangene jeg blir som aller rødest er imidlertid når jeg er ute i sterk kulde, eller når jeg kommer hjem fra en stressende dag på jobb og har satt meg ned og skal slappe av (da blir huden veldig varm i tillegg). Jeg antar jeg har hva man kan kalle sensitiv hud..?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Høres ut som om du har sensitiv hud ja, såkalt environmental sensitive vil jeg tippe. Om huden svir litt derimot (når den blir veldig varm), og kraftig rødhet er langvarig, så burde du få utredet om du har rosacea hos lege. I såfall kan det hende du vil reagere på Bioclycolic cleanseren siden den inneholder syrer. Selv er jeg sensitiv og bruker denne kun en gang om dagen for å få bukt med kviser, noe mer vil jeg reagere på. Så det får du se ann om du har behov for og tåler. Så om du ønsker den (mange er fornøyde med den) så bør du vurdere en mildere rens i tilegg så du kan variere. (decleor cleansing water, JM bioclean feks) Av serum ville jeg vurdert C-esta serumet da den er med på å bygge opp igjen cellene i huden, noe sensitiv hud kan ha behov for, siden den hudtilstanden gjerne har tynn hud også. (vet at flere bruker serum som fuktighetskrem, det anbefales ikke siden de på langt nær beskytter huden) Til dagen må du bruke solfaktor, så JM antioxidant spf 30 er et must. Mange reagerer på kremer med solfilter, men denne er noe mer snill mot huden. Bioclycolic Lotion til dag kan du bruke under spf 30 kremen, eller evt kjøpe kun den bioglycolic lotion spf 15. Den skal hjelpe på med disse kvisearrene. Om natten kan du vurdere bioglycolic cream, som hjelper mot det samme som lotionen bare den gir langt mer fukt. Om det blir mye glycolic syre, som det kan bli for sensitiv hud, så anbefaler jeg transformation cream for enten dag eller natt. Det kommer ann på hvor mye fukt du trenger. Håper jeg ikke forvirret deg mer nå!
Vill&Vakker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Du fikk bra svar fra gjesten over her. Jeg har brukt Jan Marini i snart 2 år nå og er kjempefornøyd Jeg har ikke spesielt sensitiv hud, men det som er viktig uansett hudtype er gradvis tilvenning. Bruk produktene med syre feks 2 ganger pr uke og øk gradvis til du kommer opp i 1-2 ganger om dagen. Dersom du har veldig sensitiv hud så er det mulig det holder med 1 gang daglig. Her er mine anbefalinger på produkter: Bioglycolic facial cleanser C esta serum Bioglycolic bioclear lotion Antioxidant daily face protectant Transformation cream Det blir endel penger å punge ut med, men viktig å huske på at produktene er meget drøye. Rensen og dagkremen m solfaktor har jeg i ca 6 mnd. Kremene varer i ca 3-4 mnd. Serumet er det som er minst drøyt, har det i ca 2-3 mnd. I tilegg til disse produktene vil jeg anbefale deg masken skin zyme. Den er en av mine store favoritter. Den virker eksfolierende på huden, skal forebygge urenheter, gir huden fukt og huden får en fin glød. Jeg bruker denne masken 3-5 ganger i uken. Anbefales :-) Lykke til i jakten etter gode produkter.
lillelilje Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Jeg holder med vill&vakker over her. Og hvis ikke du vil punge ut så kjempe masse penger kan det lønne seg å kjøpe produktene enten på ebay eller på www.prettyskin4less.com. Jeg anbefaler heller prettyskin4less da man aldri kan vite 100% sikkert hva man får på ebay. Men når jeg tenker meg om, tror jeg at selgeren bak nettbutikken prettyskin4less er på ebay også, hm.. Jepp, jeg har sjekket, hun kaller seg SkinLady2. Det kan lønne seg å hendle fra henne på ebay. Lykke til med huden din nå da! Det er virkelig ikke noe gøy når man har det slik så håper Jan Marini løser det for deg også! Innlegg endret iht. KGs regler. - lillesky (mod) Endret 1. februar 2010 av lillesky
psawyer Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Mine innlegg Er også nysgjerrig på Jan Marini. Er usikker på hudtypen min, men vil tro den er kombinert og fuktfattig. Flasser og strammer på vinteren, men blir likevel blank i panna og rundt nesen utover dagen. Mitt problem er ujevn hudtone og mange små kviser, også noen større, vonde innimellom. Er så lei av å måtte sminke huden hver dag, men likevel føle meg dårlig pga den! Skal følge litt med her, også tror jeg det blir bestilt noen produkter neste lønningsdag :-)
Vill&Vakker Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Jan marini sin bioglycolic bioclear cream har hjulpet meg veldig med tanke på urenheter. Jeg hadde jevnlige utbrudd men etter jeg begynte med denne kremen har utbruddene vært fraværende :-) Transformation cream er den beste fuktighetskremen jeg har prøvd, roer ned huden og tilfører huden fukt, perfekt for fuktfattig hud.
Gjest ts Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Takk for gode svar, folkens! Jeg ble litt klokere nå, føler jeg. Har kikket litt på eBay og funnet ut at Bioglycolic facial cleanser, C esta serum, Bioglycolic bioclear lotion, Antioxidant daily face protectant og Transformation cream til sammen kommer på den nette sum av ca 1500 norske kroner (fra selgeren SkinLady2). Men jeg tror allikevel jeg skal ta sjansen, for jeg er bare så dritt lei (pardon my stygge språk ) av å måtte dekke til huden med masse sminke hver eneste dag. Og hvis produktene varer i flere måneder blir det jo egentlig ikke så dyrt på sikt allikevel. En god investering, forhåpentligvis. Dere som har brukt disse produktene mot røde kvisearr og blankhet på nesen: Hvor mange måneder gikk det før dere fikk fin hud? Og er det vanlig at huden blir verre før den blir bedre? Og forresten, mens vi snakker om blank nese: Jeg føler det er litt risikabelt å tilføre for mye fukt siden huden på nesen min allerede er veldig fet... De gangene jeg tidligere har forsøkt med fuktighetskremer i ansiktet (kun i kortere perioder, og bare billige produkter vel og merke) har blankheten blitt verre. Kan dette skje med Jan Marini-kremer også?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Det kan nok skje, men sjangsen er mye mindre mtp dette er gode produkter som er laget for å hjelpe huden, ikke sabotere
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 Har brukt jan marini i snart en uke, og ser nå at idag dukket det opp en liten klump vedsiden av neseboret mitt. Er det normalt at det kommer slike små "byller" før huden blir bedre? Eller kan det være mineralsminken sin feil? Var første dag jeg brukte sminke siden jeg begynte .
Lykkelitenen Skrevet 1. februar 2010 #12 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Bruker man produkter med glycolsyre, som jeg forsto denne serien inneholder, så er dette helt normalt. Huden vil rett og slett rense seg selv, noe som gir en periode med skikkelig styggg hud hos de fleste, før den så blir kjempe fin, så bare slapp av Endret 1. februar 2010 av Lykkelitenen
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #13 Skrevet 1. februar 2010 Bruker man produkter med glycolsyre, som jeg forsto denne serien inneholder, så er dette helt normalt. Huden vil rett og slett rense seg selv, noe som gir en periode med skikkelig styggg hud hos de fleste, før den så blir kjempe fin, så bare slapp av Skummelt.. O: Hvor lenge vil den perioden vanligvis vare?
Vill&Vakker Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Det er helt vanlig at man i begynnelsen vil få flere urenheter, og man får ikke fin hud med en gang. Huden bruker ca en mnd på å fornye seg så etter noen mnd kan du regne med å se reultat i form av penere hud. Det er absolutt verdt det, jeg hadde ikke mer utbrudd etter jeg begynte med produktene så dette er helt individuelt men kanskje greit å være forberedt på det verste.. Når det gjelder blankhet/ fet hud og fuktighetskrem så er det kjempeviktig å tilføre fukt (ikke fett). Dersom huden ikke får tilført tilstrekkelig fukt kan den begynne å produsere mere fett noe som kan føre til uren hud.. Transformation krem er en kjempegod krem som tilfører huden fukt og som paser perfekt til fuktfattig hud. Jeg vil anbefale deg å bruke denne som en nattkrem.
Gjest ts Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 Da har jeg bestilt de 5 foreslåtte produktene! Kjempespent!!!
Gjest ts Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Hei igjen! Nå har jeg brukt disse produktene i snart 4 uker, og jeg må bare si jeg er litt frustrert akkurat nå... Huden min ser nemlig verre ut enn den har gjort på mange år! Det dukker opp nye kviser hver eneste dag, og selv om de fleste av dem forsvinner fort er det også noen av den vonde, "underjordiske" typen som varer en stund. Huden har heller ikke blitt mindre blank. Hva skjer egentlig? Skal jeg bare holde ut og håpe det bedrer seg, eller bør jeg slutte? Serumet til over 400 kr har forøvrig nesten gått tomt allerede, så dette blir tydeligvis en dyr fornøyelse. :S
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #17 Skrevet 14. mars 2010 Om du snart har brukt opp c esta serumet bruker du himla mye, eller har veldig liten flaske?. Og jeg syns du burde prøve å få brukt opp produktene før du bestemmer om du vil prøve mer eller ikke. Jeg hadde kviser første to månedene poppende opp, etter det roet det seg.
Frua Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Kanskje det ble litt tøft for huden din å starte med alle produktene på en gang? Jeg tester også Jan Marini men starter med rensen først i noen uker også introduserer jeg flere ting etterhvert. Jeg ble litt bekymret over hvor lite drøyt det serumet er da! Hvor mye er det i flaska?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #19 Skrevet 14. mars 2010 Flasken min er på 29ml, og jeg er ikke en gang halvveis etter 2 måneder (dag og natt). Så mistenker at TS bruker litt mye. Jeg bruker ca to-tre dråper.
Gjest Serena Skrevet 14. mars 2010 #20 Skrevet 14. mars 2010 Litt OT, men samtidig aktuelt, finnes det en nettside / eBay selger som selger PRØVER på produkter? Jeg har lyst til å teste ut Jan Marini solkremen SPF 30..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå