Gå til innhold

Ultralydundersøkelse

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrig-mor
Skrevet

Hei!

Vi var på ultralyd undersøkelse forrige uke. Alt var heldigvis kjempefint med den lille, og termindato ble eksagt den samme! Vi ville vite kjønn.

Hun kunne ikke se så veldig godt, da navlestrengen lå mellom bena på fosteret. Men hun mente/ "holdt en knapp på" at det ble en liten jente. Hun sa feks "her er det helt flatt, så tipper det er en liten jente". Hva er det de ser på når de ikke ser selve "utstyret" til fosretet? Innvendige ting som bekken, livmor osv?

Hadde så lyst til å være litt sikker på kjønn! Forrige gang så vi selv med egne øyne at lillegutt var en liten gutt. Nå tør vi ikke stole på noe :)

Mange som har fått feilbeskjed på ultralyd uke 18?

Har bestilt oss en 3D ultralyd i uke 26, for å få ordentlige bilder av lillenurket.

Har ganske likt svangerskap nå som med gutten. Like bra form. Vokst litt annerledes, fikk fort større pupper og har veldig uren hud denne gangen!! Forrige gang fikk heg flott hud.

Lurer på om det er en jente.... Jeg var så sikker på at det skulle være en gutt til!!

Skrevet

Da er det bare å smøre seg med talmodighet frem til 3D ultralyden. Min ene sønn hadde også navlestrengen mellom bena hele svangerskapet og da kunne de ikke se sikkert, men jeg fikk høre at de kanskje så en pung. Hvis JM mente at det kanskje var en jente, så heller det kanskje den veien.... Er det ikke moro med litt spenning? Skjønner godt at du er nyskjerrig :babysmokk:

Skrevet

TS her:

Jo, det er kjempegøy med spenningen, men samtidig er jeg såpass nysgjerrig av natur så det blir gøy å vite det sikkert også :) Gleder meg bare så masse! Er mye mer avslappet nå enn med førstemann!

Det blir spennende med 3D undersøkelse. Vi fikk time sist i mars. Var ikke på det med førstemann, så det blir en fin opplevelse. Kanskje vi får noen fine bilder vi kan dele med storebroren også. Det hadde vært gøy :)

Er uvant å venne seg til tanken på at jeg kanskje får en liten jente. Var så sikker på at det var gutt :) Men akkurat like gøy blir det uansett :)

Skrevet

Det samme skjedde på vår UL. Jm sa at hun var 80% sikker på at det var jente. Hun så nemlig ingen pung, og jeg tror det er det de ser etter. Men jeg hadde vært på en ul i uke 14-15 også, og da sa de at det var jente. Så jeg sjekket ikke noe mer, og jente stemte. Men kjøpte ikke noe rosa før hun kom ut sånn for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Eg fekk beskjed om jente, legen så ikkje noko "gutteutstyr", og pekte på kjønnslepper, livmor og det heile. Men på UL nokre veker seinare var det visst ein gut... Ikkje stol på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...