Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med VGs vektklubb, eller kjenner noen som "har væt innom" ?

Videoannonse
Annonse
Gjest regine ii
Skrevet

Bruker den - sånn delvis, i allfall. Dvs. har meldt meg inn, men ettersom jeg spiser SouthBeach/lavkarbo, blir det ikke helt riktig.

Det er greit ifht. kaloriinnholdet i mat, få en oversikt over hva jeg putter i meg i løpet av dagen.

Men- syns føringen av mat er ganske tungvint, bl.a. kommer jo ikke de rene matvarene først (søk på pære så kommer "biola, pære" som første valg, f.eks.), det er mye fram og tilbakeklikking selv om man vil ha det samme som i går etc.

Slitsomt med coachingbrev som er skrevet i en stil som om jeg er 5 og dum.....

bruker det mest for å få en bevissthet ifht. hva og hvor mye jeg putter i meg, og sånn sett er det altså greit.

Skrevet

Brukte det for mange år siden. Ble vel mer at siden jeg betalte så måtte jeg bruke det, og det ble med 3 mnd.Det er jo en bra løsning såklart. Nå er jeg medlem inne på Vektklubben.no istedet, siden det er gratis og gir mange av de samme alternativene som at du kan søke opp matvaren du har inntatt, og se hvor mye du ligger an i forhold til daglig kalori-inntak, og du registrerer også trim etc. Jeg synes dette er bedre enn VG`s, og det er godt miljø der inne med brukerne, folk i alle aldre og størrelser : )

Skrevet

Jeg var innom VK i et år for et par år siden. Meldte meg inn etter å lagt på meg 10 kg jeg ville ha bort. Jeg lærte mye kalorifornuft og har blitt mye sunnere etter å ha vært medlem der :) Meget, meget fornøyd! Vil påstå at VK er et fantastisk verktøy hvis man har bestemt seg for å gå ned i vekt eller generelt få bedre mat- og treningsvaner.

Jeg brukte den vel mest flittig det første halvåret, ble etterhvert litt sløvere på å føre inn maten i dagboken fordi jeg ikke følte jeg trengte den like mye. Anbefalte VK videre til flere venner, 3 stk meldte seg inn og var like fornøyd som meg :)

Tok forresten av 13 kg som har holdt seg langt borte :tommelopp:

Skrevet

Japp - var medlem i tre måneder og fulgte opplegget til punkt og prikke, og gikk ikke ned et gram. Det eneste jeg ble var sint, sur og sliten, så jeg vil ikke anbefale det for noen - MEN jeg kjenner fler som har prøvd, gått ned og er veldig fornøyde.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet
Mamma og søsteren hennes bruker det, og de er begge to kjempefornøyd. Mamma var ikke overvektig eller noe i utgangspunktet, men nå ser helt smashing ut. Hun har lagt om mye av matinntaket og trener "riktigere". Søsteren hennes takker henne ukentlig for at hun har fått henne inn på vektklubben fordi hun får så mye hjelp derfra.

Vektklubb.no eller vektklubben.no ? Er jo mye av det samme, vektklubb får man satt opp ferdig meny, mens i vektklubben.no som er Grete Roede får man ikke det, det er jo en grunn til at det er gratis =) Dog er mye av innholdet det samme. Så bra at noen får bra utbytte av det :)

Skrevet

Jeg har ikke, men jeg må si jeg ble mektig imponert da jeg leste om årets vektklubbmedlem i VG, der var det mange folk som virkelig hadde tatt kontroll over vekta og vunnet!

Skrevet
Japp - var medlem i tre måneder og fulgte opplegget til punkt og prikke, og gikk ikke ned et gram. Det eneste jeg ble var sint, sur og sliten, så jeg vil ikke anbefale det for noen - MEN jeg kjenner fler som har prøvd, gått ned og er veldig fornøyde.

Du må huske at opplegget du får utdelt er et standardopplegg som kun baserer seg på kjønn, vekt, høyde og hvor mye du ønsker å gå ned + hva du oppgir av aktivitetsnivå. Det kan umulig bli riktig for alle mennesker, så de fleste må nok legge inn litt egenaktivitet i forhold til å finne kalorinivået sitt. Man må rett og slett prøve seg frem.

Skrevet
Du må huske at opplegget du får utdelt er et standardopplegg som kun baserer seg på kjønn, vekt, høyde og hvor mye du ønsker å gå ned + hva du oppgir av aktivitetsnivå. Det kan umulig bli riktig for alle mennesker, så de fleste må nok legge inn litt egenaktivitet i forhold til å finne kalorinivået sitt. Man må rett og slett prøve seg frem.

Ja jeg er klar over at det er et standardopplegg, men det passet rett og slett ikke for meg og min kropp. Det er min erfaring og det TS spurte etter ;)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

hva er det som har virket for deg da?

Skrevet
hva er det som har virket for deg da?

For meg var det lavkarbo som fungerte - sammen med trening.

Men vi er alle forskjellige, så det er ikke sikkert det fungerer for andre :)

Skrevet

Tråden er ryddet

Pasha mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...