Gå til innhold

Sakkyndig i barnesak

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Etter et saksforbredende møte i dag, vil det bli oppnevnt en sakkyndig ang samværet for mine barn.

Det var ikke mulig å unngå, fordi mor ville dette, jeg nektet - og dommeren godtok det.

Nå er det slik at blant andre Foreningen 2 foreldre er sterkt i mot sakkyndige, da mange har dårlige erfaringer med dette.

- martin

Er det noen her som har erfaringer med sakkyndige og hvordan de jobber? Kan noen fortelle hva som skjer, og hva jeg bør være oppmerksom på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du har mulighet til å ta med deg din egen advokat, noe du bør benytte deg av.

Noen komuner bruker en advokat selv, og mange foreldre tror de er ivaretatt da, men om det er den advokaten som er der alene så er han der for komunen vil jeg si.

Om bare foreldre er der så blir du mektig liten i en slik sak.

Har du uttalelser/saker som kan støtte din sak, så bruk det.

Om det er snakk om omsorgsovertagelse bør du iallefall ha di egen advokat.

Skriv ned på en lapp før du går det du vil fortelle/spørre om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg har hatt en sakkyndig i min egen barnefordelingssak, og syntes det var en grei opplevelse. Psykologen ville treffe barna for å se hvordan samspillet mellom meg og barna var, han var interessert i min oppvekst, hvilket nettverk jeg og barna hadde. Han ville vite om min økonomiske situasjon, og han ville vite hvordan jeg hadde det, min mentale helse...*s* Så lenge du ikke har noe å skjule, så tror jeg ikke du trenger å engste deg. Sakkyndig er en utenforstående som ikke skal ta noens side... i utgangspunktet. Etter sine undersøkelser vil han si hvem HAN eller HUN synes barna skal bo sammen med og hvorfor. Trekk puste du, og stå på!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Du Cassandra..

Regner med at faren fikk omsorgen siden du var så veldig fornøyd med den sakkyndige sitt arbeid.

Vennlig hilsen en som ikke har noe til overs for de sakkyndige i barnefordelingssaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes at det er helt greit med en sakkyndig i bilde. Han/hun skal være nøytral.

Visst du er deg selv og viser alle hva muligheter du har til å bidra for ditt barn er alt helt topp. Skog, vann sjø, fjell, gå ut i naturen, alt er bra av det. Har du noe av det å tilby ditt barn har du mye, pluss familie som er glad i å ta vare på hverandre... Lykke til

Hilsen ei som har mannen sin som har vært boti dette med sitt særkulsbarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lenge leve troen på det man ikke har opplevd selv.

Det er det ikke noen tvil om i disse innleggene hvertfall icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei

Jeg troooor at den som får den sakkyndige på "sin side" selvfølgelig er fornøyd.Samtidig så levner det over en hver tvil at man må ikke være så blåyde at man tror sakkyndige er nøytrale icon_smile.gif

Den må du bare gå lenger på landet med.

Hilsen Pigalopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det ble nevnt at den sakkyndige la vekt på nettverket til foreldrene. Hva dersom den ene av foreldrene etter bruddet velger å bosette seg på den andre av foreldrene sitt hjemsted, men selv ikke har noe særlig nettverk der? Vil det da telle negativt?

Man har jo gjort dette for å ta mest mulig hensyn til barna. Bør omsorgen da gå over til den av foreldrene som har stort nettverk?

Hva om den andre av foreldrene flytter nærmere sitt nettverk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For all del..

Det er noe som må unngås..

Nærmiljøet til barna MÅ bli det samme uansett om det blir ett støtteapparat rundt den av foreldrene som flytter.

Helt idiotisk, men sånn er det.Virker som det aldri har gått bra med barn som flytter på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sakkyndige skal så langt det la seg gjøre finne fram til hva som er det beste for barnet/barna.

Ikke hva som er det beste for foreldrene...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...