Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har alltid hørt at det ikke er bra å varme opp den samme maten gjentatte ganger. Stemmer dette? I så fall, hvorfor?
Berentsens Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Det samme har jeg hørt. Jeg varmer av og til maten opp flere ganger, og merker at smaken forsvinner. Tror også at det er fare for en del bakterier og slikt. Men så lenge maten ikke lukter vondt, ser jeg ikke noe galt i å gjøre det. Et tips: Dersom du varmer opp maten, så ikke varm opp mer enn nødvendig, da slipper man å varme opp maten flere ganger.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Det er pga bakteriene en skal være forsiktig med å varme opp mat flere ganger. Det som er veldig viktig ved oppvarming er at man ikke bare varmer opp, men lar maten koke opp. Som den over sa: Varm bare opp det du trenger og ikke mer enn to ganger, inkl. første gangen. Da er det bedre å enten lage mindre porsjoner eller fryse ned resten. All mat med oppblandet kjøtt, farser, pølser og deiger blir fort ødelagte. Husk det er veldig viktig med hurtig avkjøling når mat skal lagres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå