Idnar Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Lurer på hvor lang tid man regner på bryllupsmiddagen! Vi blir ikke så mange til middag, og skal ha noen få taler. Vi skal ha 3 retters. Noen som vet hvor lang tid man regner med å bruke på dette? Sitter med invitasjoner og vet ikke hva tidspunkt vi skal invitere kaffegjester.. Gifter oss kl. 15.
solungen Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Vi blir 50 gjester til middag, og jeg tror nok ikke det blir så mange talene. 3-retters middag. Så vi setter oss til bords ca kl 17 og har bedt kaffegjester til kl 2030
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Det greieste er jo selvfølgelig å roppe kaffegjestene - jeg synes det er noe reinspikka tull å ha slike annenrangs gjester...
Frøken Mitzi Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Dette blir OT, men måtte berre kommentere: Det greieste er jo selvfølgelig å roppe kaffegjestene - jeg synes det er noe reinspikka tull å ha slike annenrangs gjester... Heldigvis har vi lov å vere uenige Ikkje alle har råd til å invitere alle dei gjerne vil dele dagen med til middag, og då er jo kaffigjestar eit fint alternativ Elles syns eg tidspunktet til Solungen virka fornuftig.
Cæmis Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Vi er 70 til bords, setter oss 16.00 og regner med å sitte i 3,5 time med taler. Kaffegjester kommer 20.30 ish
Idnar Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2010 Tusen takk for svar! Vi skal bare ha foreldre, søsken, forlovere og besteforeldre til middag. Hvis de som blir invitert til kaffe reagerer negativt på dette, er det dumt for de! Det er vårt bryllp og vårt ønske! Tror nok jeg skriver kl 20.30 på invitasjonene! Redd kl 20 blir for tidelig, og vi ikke er ferdig å spise når resten kommer. Det vil vi ikke! Og 21 virker så seint! Vi blir riktignok seine, fordi vi skal seint i kirken, men sånn er det bare!
Kråka Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Vi har vielsen klokken 14.00, og har festen på samme sted. Regner vi setter oss til bords ved 16.00-tiden. Når er det vanlig å ha kakene? Man har ikke det rett etter middagen, har man det?
Gjest Flode Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Skal dere ha kaffe til desserten? Min erfaring fra bryllup (og andre lag) er at folk ofte blir kaffetørste etter middagen, og at det da "haster litt" med å servere kaffe og kaker. Har man kaffe til desserten har man litt mer "slingringsmonn" og kan invitere kaffegjester litt senere bare sånn tilfelle middagen tar lenger tid enn planlagt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå