trille Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Lillegutten min må starte i barnehage når han er 11 mnd, fordi jeg må tilbake på skolebenken, Har dårlig samvittighet og vil helst være hjemme 1 år til, men det går ikke. Moren min jobber i en barnehage som er ganske nært skolen min, og jeg vurderer å søke der. Men jeg lurer på om det er best for han? Moren min er også litt redd for forskjellsbehandling. Hun er kjempeflink og hvis det blir det blir det nok ubevisst. Jeg har andre alternativer som er nær skolen, men han er jo så liten.. Og jeg vil at han skal ha noe kjent og trygt. Greier ikke å bestemme meg
Chiquita Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Jeg ville IKKE søkt ham inn i bhg hvor mormor jobber dersom det finnes andre alternativer! Familierelasjoner i barnehagen er som oftest ikke positivt, og selv om man er veldig bevisst i fht forskjellsbehandling osv, så skjer det ubevisst. Det kan også være at andre ansatte forskjellsbehandler barnet, fordi det er "redd" for hvordan slektningen vil reagere. Styr unna! Hilsen meg med egne barn, en annen ansatt sitt tantebarn og en annen ansatt sitt barnebarn i den avdelingen jeg jobber...
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Søk barnet inn et annet sted. Kontakt med bestemor får barnet ellers regner jeg med, og det er ikke greit for henne heller å få barnebarnet på fanget mens hun er på jobb.
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 De aller flest som er ansatt i en barnehage og har egne barn i samme barnehage, har dem bevisst ikke på samme avdeling. Det er ofte vanskelig for barn at mor/tante/mormor ikke kan være "bare deres" i barnehagen, men må fordele tiden på flere barn. Jeg ville heller søkt barnet inn i en annen barnehage.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 De aller flest som er ansatt i en barnehage og har egne barn i samme barnehage, har dem bevisst ikke på samme avdeling. Desverre finnes det eksempler på det motsatte også. Jeg fikk høre på foreldremøte en gang, da jeg snakket om at de ansatte gjerne mer uoppfordret kunne fortelle hva som hadde skjedd om dagen (guttungen begynte i barnehagen 10-11 mnd gammel og kunne derfor ikke fortelle det selv), "det har jeg aldri tenkt på, men jeg er jo samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå