Idnar Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Vi driver for tiden og ser på ringer. Det er vanskelig! Har vært over alt og sett, men har ennå ikke funnet drømmeringen! Hvilken ringer skal dere ha (har dere)? Endret 31. januar 2010 av Idnar
Thinkerbelle Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Regner med du mener gifteringer? Vi har ikke kjøt de ennå, men planen er at han skal ha en glatt, litt "firkantet" ring i hvitt gull. Denne er litt mer maskulin. Jeg skal ha en ring med diamanter i to rader i hvitt gull.. Noen har reagert på at vi ikke har like ringer, men det spiller ingen rolle for oss - dette er ringer vi skal gå med resten av livet, og derfor er det aller viktigst at VI liker de:) Har dere sett på noen spesielle ringer?
Cæmis Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 vi har kjøpt helt standard gullringer (gult), hans i matt og min i blank fra David Andersen.
Idnar Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2010 Regner med du mener gifteringer? Vi har ikke kjøt de ennå, men planen er at han skal ha en glatt, litt "firkantet" ring i hvitt gull. Denne er litt mer maskulin. Jeg skal ha en ring med diamanter i to rader i hvitt gull.. Noen har reagert på at vi ikke har like ringer, men det spiller ingen rolle for oss - dette er ringer vi skal gå med resten av livet, og derfor er det aller viktigst at VI liker de:) Har dere sett på noen spesielle ringer? Ja, mente gifteringer. Bare jeg som har ring nå. Vi skal ha ringer i gult gull. Det er foreløbig alt vi har bestemt oss for! Finner mange fine, men jeg er redd de er fine nå, også er vi kjempelei de etter noen år. Skal tross alt ha ringene vår resten av livet! :rødme: Det er det som gjør det vanskelig å bestemme seg!
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Vi har bestilt platinaring til ham, 4 mm bred, vanlig litt avrundet, og til meg har vi bestilt rekkering i hvitt gull (ikke allianse) fra Thune - nydelige, begge to
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Vi har helt vanlig ringer i gult gull uten noe mønster på. Det er det foreldrene våre har, så det er det vi forbinder med gifteringer...
LindaM Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Vi har helt like ringer. Glatte 5,5 mm i gult gull. Veldig klassiske gifteringer! Disse kommer vi aldri til å bli lei. Tror man blir fortere lei noe som er litt spesielt. Kanskje lurere gå for klassisk framfor trendy når det gjelder denne type ring. Jeg vil ikke at det skal være noe tvil om at ringen jeg bærer er en giftering Det kan fort se ut som en "vanlig" ring hvis det er mye stæsj på den.
Heart7086 Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 (endret) Vi har kjøpt våre ringer på GullFunn, der vi fikk 50% på ring nr. 2. Jeg har ring nr. N8240, på side 4 i forlovelseskatalogen. Samboer/forlovede har ring nr. N2450 på S. 13 i samme katalog. Også har vi skrift/tegn innvendig(var inkl. i prisen). Fikk ringene etter bare 2-3 uker, og betalte ca 7000,- for begge. Synes ikke det er verdt å bruke 10 000,- ++ på ringer, de blir slitte og det er jo ikke ringene som *er* oss. Har jo to forskjellige ringer, men fant ut at det ikke spilte noen trille. Vi vet hva de betyr, hva det står innvendig:) GullFunn Katalog (forhåpentligvis) Endret 2. februar 2010 av Heart7086
Christal Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 (endret) Vi skal bruke forlovelseringene våre som gifteringer for vi liker dem så godt, virkelig drømmeringene våre :rødme: Gullringer med nedfelt skrift utenpå med platina inni, det står: Amor vincit omnia som betyr kjærligheten overvinner alt. :rødme: Slik ser de ut: Bildet fjernet iht reglene om kopirett Bond, mod Endret 2. februar 2010 av Bond
Gjest Lea Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Vi skal ha ringer som kombinerer hvitt og gult gull. Ringene er mest hvitt gull, men med en rad gult gull nederst. Min har også en rekke med 6 brillianter.
Kråka Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Vi skal kjøpe ringer neste uke hadde vi tenkt, men er veldig usikre på pris. Hvor mye må man regne med å bruke på et par enkle ringer i platinum? Hvor mye bruker dere andre på ringene?
Gjest Puselura Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Vi er så heldige å kjenne en gulsmed, han lagde personlige ringer til oss. Min har potespor i diamant på, og hans er en kraftig ring med våre initialer på. De ble kjempefine og veldig personlige. I morgengave fikk jeg anheng med initialene våre, så vi matcher. :rødme: :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 Vi skal kjøpe ringer neste uke hadde vi tenkt, men er veldig usikre på pris. Hvor mye må man regne med å bruke på et par enkle ringer i platinum? Hvor mye bruker dere andre på ringene? Hos Thune kunne de ikke gi oss eksakt pris da vi bestilte våre platinaringer, men de antydet 2,5/3-gangeren ift hvitt gull. Så fra 8000 for ring uten diamant, og det kommer jo selvfølgelig helt an på bredden man ønsker. Platina er vel verdt pengene, da det ikke slites på samme måte som hvitt gull, som ved slitasje vil bli gult.
MillaMilla Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Vi kjøpte forlovelsesringer med tanke på at de også skulle brukes som gifteringer. De som er fra living2gether-serien fra aagaard. Gult gull, 4mm, med en bred "risset" overflate i midten, med tynn glatt overflate på ytterkantene. Min har en liten diamant, ellers er de like. Tror de kostet oss ca 5000 Dkr.. http://byaagaard.com/dk/living2gether/collection_image.htm (nr635, side 10 i katalogen)
Idnar Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 3. februar 2010 Vi kjøpte forlovelsesringer med tanke på at de også skulle brukes som gifteringer. De som er fra living2gether-serien fra aagaard. Gult gull, 4mm, med en bred "risset" overflate i midten, med tynn glatt overflate på ytterkantene. Min har en liten diamant, ellers er de like. Tror de kostet oss ca 5000 Dkr.. http://byaagaard.com/dk/living2gether/collection_image.htm (nr635, side 10 i katalogen) Der hadde de utrolg masse fint! Falt fullstendig for den med sommerfulg på, så dagens mission impossible har vært å kontakte en haug med butikker som fører det merket her, men ingen som har de! Vurderer å ta meg en tur til danmark i løpet av våren!
MillaMilla Skrevet 4. februar 2010 #17 Skrevet 4. februar 2010 Der hadde de utrolg masse fint! Falt fullstendig for den med sommerfulg på, så dagens mission impossible har vært å kontakte en haug med butikker som fører det merket her, men ingen som har de! Vurderer å ta meg en tur til danmark i løpet av våren! Ja de har virkelig mange fine!Jeg falt først pladask for nr d783, men herreutgaven er jo ganske feminin, så det måtte bli noe annet dessuten sier jo alle at man skal velge noe mer klassisk for å kunne like ringen hele livet. Kan ikke butikkene bestille inn ringene, hvis de allerede fører merket? de skal jo uansett spesiallages til dere...
Idnar Skrevet 4. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 4. februar 2010 Kan ikke butikkene bestille inn ringene, hvis de allerede fører merket? de skal jo uansett spesiallages til dere... Har snakket med en butikk som skulle undersøke om de kunne få tilsendt en sånn ring som jeg likte! Får svar om litt mer enn en uke. Ellers skal jeg undersøke om en gullsmed i nærheten her kan lage en sånn ring til meg! Litt usikker på om de vil, siden det da blir kopi av en annen ring..
fruBeist Skrevet 19. juni 2010 #19 Skrevet 19. juni 2010 (endret) Her er vår ring :rødme: Vi har ikke fått de gravert enda, men der skal stå navn og dato. Amor Vincit Omnia står på utsiden. Ringene er designet av Efva Attling, noe som har symbolverdi for oss. Endret 19. juni 2010 av fruBeist
lilleGrethe Skrevet 20. juni 2010 #20 Skrevet 20. juni 2010 Vi har kjøpt ringer i Palladium, min er 2mm mens hans er 7mm. Helt glatte ringer, uten noe dekorasjon. Regner med at vi graverer dem inni - må bare bestemme oss for hva..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå