Jentepusen Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Noen år tilbake gikk jeg ut av et 5 årig forhold med dårlig økonomi. Og jeg har gjort så mye for å aldri havne i en slik situasjon igjen. jeg har full jobb, sparer til uforutsette utgifter, bsu - betaler studielån, og har en grei økonmi. Alt er i orden og budsjettert. For 6 mnd siden møtte jeg en gutt, som fort ble kjæresten min. Etterhvert som jeg ble kjent med han, viste deg seg at han var under det jeg tror heter omskollering under nav. Han kan ikke lengre jobbe med det han er utdannet som. (jeg har tidligere vært under dette selv, så dømmer ikke av den grunn). I tilegg har han akkurat begynt med ad hd medisiner og er under oppfølging, medisinering der. Så hele tiden jeg har kjent han, har han ikke jobbet. Han har dårlig økonomi, halvparten av det jeg har inn i mnd. Han har ikke budsjett (for det er han ikke flink til alene iflg hanselv), ingen forsikringer. Ingen oppsparinger som jeg vet om. I tilegg så får han ikke lån, pga en inkasso sak (som han sier at broren signerte i hans navn, regningene gikk til inkasso osv. Dem ligner veldig på hverandre så det er fult mulig). Dette gjør igjen at han ikke får tlf abonnement fordi han ikke er kreditt verdig, så da blir det dyr kontant tlf. Når han flyttet fra bo-felles skapet der han bodde til egen hybel manglet han til depositum, så jeg har lånt han et par tusen. Når han skulle ha tv abonnement skrev jeg dette i mitt navn, så han kunne få det (betales av han). Han bestilte ting i fra netthandelen, som han lot være å betale/hente fordi han måtte betale over nett og har ikke nettbank. I følge dems sider, vil man da få et lite gebyr som man må betale - ellers går det til inkasso. Det stod at man fikk beskjed på sin side ang dette. Jeg har konfrontert han ang dette, men han sier at han ikke har fått noen gebyr - og at han ikke finner noe på sin side. Jeg er jo selvfølgelig redd at det ender feil for han, så har spurt han 2 ganger ang dette - men han bare forkaster det hver gang. Så nå gir jeg opp ang den saken. Til sommeren skal han reise med idretten han holder på med, hvor han kommer til å trenge pass. Jeg spurte han i dag om han hadde ordnet dette, men han sa at han skulle jo ikke reise med det første så det hastet ikke. Jeg tenker jo at plutselig kan sjangsen komme at vi tar en tur en plass, så det er greit å ha i orden........ Jeg må si at det virkelig plager meg, at han har så dårlig økonomi - og at ting tar så sinnsykt lang tid gjennom nav. Hadde jeg sett han fikk praksis i en bedrift dem snakker om så kunne jeg slappe litt mere av føler jeg... Han har fra første stund fortalt meg helt åpent om hans oppvekst i fosterhjem med en alkoholisert mor, hans tidligere jobber... absolutt alt. Og han har flyttet til min by for å "begynne på nytt"... Få en bedre start. Han har alltid behandlet meg fint, har fått blomster i ny og ne - og han hjelper med husarbeidet når han er på besøk. Jeg føler til tider at han prøver å kompansere for utgiftene jeg har - Når han er på besøk hos meg (vi er for det meste hos meg fordi han ikke trives der han bor nå) så er det meg som står for maten og betaler dette, og siden han ikke har lappen blir det til at jeg kjører en del, som jeg også betaler... - Det som plager meg er inkasso saken - noe han kan og burde annmelde hvis dette er tilfelle. - Jeg ønsker at han skulle ta tak i livet sitt og sette opp et budsjett slik han slipper å måtte leve på brød og vann de siste dagene i mnd - for jeg er egentlig litt lei av å hele tiden måtte legge ut for f.eks middag når vi er hos meg, eller kjøringa..... Han kan da ta buss.... Men jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette til han..... Uten at han skal føle seg kjip - Men jeg vet, jeg hadde aldri snyltet av noen - for jeg føler til tider at det er det han gjør. Hadde han bare sagt det rett ut at han ikke har råd - er det noe annet! Hvordan skal jeg dele disse tingene med han? Han ønsker å flytte sammen med meg, og etterhvert tenke på famile - noe som gjør at jeg føler meg trygg på han. Han er ikke som de andre jeg har datet.... Han sier at han heller vil betale meg husleie, en huseier han har nå - den er jo grei... Men her jeg bor er det for trangt for 2. Og jeg syntes det er litt tidlig å flytte sammen enda (vi har bod her sammen 1,5 mnd da han pusset opp hybelen. Det gikk veldig fint). Men jeg har sagt til meg selv, at flytter jeg nå - ønsker jeg å kjøpe. Jeg har 2 hunder og driver aktivt med dem - det er vanskelig å finne ny plass å leie, og jeg føler meg også utrygg på ny plass hvis dem plutselig ikke vil ha meg der pga hundene osv... Men siden jeg kun har lån alene, finner jeg ingen plass å kjøpe med det første som passer... pga prisene. Er jeg kjip som nekter å flytte til ny leieplass sammen med han? Siden han ikke får lån syntes jeg at han ikke har noe han skulle ha sagt hvis det tar tid før jeg finner noe å kjøpe.......... Er dere enig? Begge er i slutten av 20 årene, og jeg ønsker virklig en god fremtid med sikre jobber og ok økonomi. Ikke minst tenke på å stifte familie etter noen år, som jeg virkelig ønsker meg.... og dette er noe han også ønsker, noe som gjør at jeg er trygg på han der.... Det ble veldig mye her nå, men har ingen å snakke med........
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Noen år tilbake gikk jeg ut av et 5 årig forhold med dårlig økonomi. Og jeg har gjort så mye for å aldri havne i en slik situasjon igjen. jeg har full jobb, sparer til uforutsette utgifter, bsu - betaler studielån, og har en grei økonmi. Alt er i orden og budsjettert. For 6 mnd siden møtte jeg en gutt, som fort ble kjæresten min. Etterhvert som jeg ble kjent med han, viste deg seg at han var under det jeg tror heter omskollering under nav. Han kan ikke lengre jobbe med det han er utdannet som. (jeg har tidligere vært under dette selv, så dømmer ikke av den grunn). I tilegg har han akkurat begynt med ad hd medisiner og er under oppfølging, medisinering der. Så hele tiden jeg har kjent han, har han ikke jobbet. Han har dårlig økonomi, halvparten av det jeg har inn i mnd. Han har ikke budsjett (for det er han ikke flink til alene iflg hanselv), ingen forsikringer. Ingen oppsparinger som jeg vet om. I tilegg så får han ikke lån, pga en inkasso sak (som han sier at broren signerte i hans navn, regningene gikk til inkasso osv. Dem ligner veldig på hverandre så det er fult mulig). Dette gjør igjen at han ikke får tlf abonnement fordi han ikke er kreditt verdig, så da blir det dyr kontant tlf. Når han flyttet fra bo-felles skapet der han bodde til egen hybel manglet han til depositum, så jeg har lånt han et par tusen. Når han skulle ha tv abonnement skrev jeg dette i mitt navn, så han kunne få det (betales av han). Han bestilte ting i fra netthandelen, som han lot være å betale/hente fordi han måtte betale over nett og har ikke nettbank. I følge dems sider, vil man da få et lite gebyr som man må betale - ellers går det til inkasso. Det stod at man fikk beskjed på sin side ang dette. Feil! skal man handle på netthandelen, må man forhåndsbetale. Ingen får sine varer verken pakket eller tilsendt, før innbetalingen er kommet inn på konto! Derfor kan han aldri få inkasso fra dette selskapet. Man kan ikke få inkasso på varer eller tjenester man ikke mottar! Når han ikke betalte, så betyr det at hans ordre ikke blir behandlet hos netthandelen.
Gjest megvel Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Jeg synes ikke du er kjip som ikke vil flytte inn i ny, leid leilighet med en som du vet ikke har styring på økonomien. Du har lær deg hva som bør gjøres, kan du ikke gi han et kurs? Dere kan også evt kontakte banken din og spørre om de vil gi ham/dere et økonomikurs. Angående inkassosaker han har på seg er han nødt til å betale og ordne opp. Om det er broren som har signert med falsk underskrift bør han faktisk vurdere å anmelde ja. Men når alt er gjort opp vil han ikke ha betalingsanmerkninger mer. Telefonselskaper har som regel et eget register, så om han ikke får abonnement vil jeg tro han har vært dårlig betaler tidligere. Det skurrer litt for meg at han ikke får kreditt noe sted. Jeg tror faktisk ikke at én betalingsanmerkning er nok til at man ikke får TV-abonnement. Han er i slutten av 20-årene sier du, og han har ikke klart å skrape sammen nok penger/motivasjon til å ta lappen? Jeg håper dere har gjort det skriftlig hvor mye han har lånt av deg. Når det kommer til kjøring og betaling av mat, så tenker jeg at den som har best råd betaler mest. Om du kjører han over alt uten å få noe igjen for det blir der derimot litt unytting i mine øyne. Du skal jo helst ikke fungere som privatsjåfør for ham. Heller ikke gratis kjøleskap. Hvis du likevel velger å flytte sammen med ham anbefaler jeg å sette opp samboeravtale, lage budsjetter, ha separat økonomi og gjerne skrive en økonomisk avtale i tillegg.
Gjest erfart Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Men jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette til han..... Uten at han skal føle seg kjip Du vet ikke hvordan du skal gjøre det slutt uten å føle deg kjip. Løp mens du kan, glem han, gi deg selv en pause. Det kan hende han kommer til vettet og tar ansvar, men glem han.
Gjest Supermimz Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Du gjør ham en bjørnetjeneste ved å være hans 'mor' som betaler mat og utgifter. Han bør ta seg selv i nakkeskinnet og ordne med sin økonomi, og bli selvstendig om han ønsker å gå inn i ett samboerforhold med deg, synest jeg da. Det jeg mener med at du gjør ham en bjørnetjeneste ved å være så snill, er han at ikke får gleden av å kunne være selvstendig. Man blir feid inn i en destruktiv loop ved å snylte på andre. Det er så lett, men alikevel så destruktivt for selvfølelsen.
Asteria Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Samboeren min måtte ta skikkelig tak i økonomien sin da vi flyttet sammen.. Han hadde ikke kontroll.. og jeg tok alle kortene hans og ga han kontanter.. Han ville heldigvis dette selv, og lærte fort hvordan han skulle bruke pengene sine.. Han tjener bra og alt det der, men klarte ikke bruke pengene riktig.. Hvis han typen din ikke er intr i din hjelp, ikke har ambisjoner eller tanker om jobb/utdannelse hadde jeg ikke giddet.. Dette med trygg økonomi er viktig. Lykke til
Gjest Diane Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Det er mulig å skrive mye rundt dette, men for meg er det nødvendig at en mann klarer å holde orden på sin økonomi. Får han inkassovarsler etc. i hytt og pine tyder det bare på at han ikke er moden for å ta ansvar for et av de mest grunnleggende områdene han bør takle her i livet. Jeg synes det er fint at det finnes damer der ute som er villige til å hjelpe kjærestene sine ut av uføret. Jeg, for min del, må vel innrømme at om jeg hadde vært sammen med en som var sånn, hadde jeg følt at det ble helt feil om jeg skulle klippe istykker kredittkortene hans og hente posten for ham. Ja, det er problemer i alle forhold, men dette er jo et problem som på sikt også kunne gått utover meg. Jeg tenker også at det er lett å miste oversikten over sånt, så han hadde neppe fått mange sjanser hos meg. Overfladisk, jeg? Meget mulig, men jeg vil ha en fyr som klarer seg selv økonomisk, på samme måte som jeg gjør det.
Gjest utlogget Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Jeg bodde en stund sammen med en venninne som hadde dårligere råd enn meg og ikke hadde bil eller lappen, mens jeg hadde begge delene. Det endte ikke bra... De første månedene gikk det bra, men til slutt følte jeg meg som privatsjafør og at jeg ble snyltet på økonomisk. Å ha bil og lappen innebærer at jeg hadde ansvar, og en viss orden i og med at jeg hadde tatt lappen. Venninnen min som ikke hadde lappen, eller egentlig tror jeg folk som ikke har lappen, skjønner ikke hvor utrolig kjipt det er å fungere som privatsjafør, og at det ikke alltid bare er "å sitte på". Økonomisk; jeg og venninnen brukte mye mye mye tid sammen og da ble det til at jeg ikke kunne spise, gjøre aktiviteter eller handle fordi de/ det var for dyrt for henne. ( normale ting, ikke noe luksus) I lengden begynte jeg å bli sprø. Det ble veldig slitsomt, ikke minst fordi jeg følte meg ansvarlig for henne. Jeg endte opp litt mye forelder og litt lite venninne. Sånt som du beskriver hvordan du får det hvis dere flytter sammen. Hun hadde ikke jobb, og tok opp to vgs fag og det var det. Mye fritid kan du si. Jeg var heltidsstudent + at jeg tok ekstra fag. Det å bo sammen med noen som går hjemme hele dagen ( uansett grunn) mens jeg hadde full timeplan gjorde at vi ikke var i samme situasjon, og vi "forstod" ikke hverdagen til hverandre. Nå er det bare en svært rask oppsummering av noe av det jeg følte mens vi bodde sammen. Det jeg har lært at skal jeg bo sammen med en venninne igjen må vi være mer på samme nivå, når det gjelder transport, inntekt,jobb/studie situasjon. Jeg ble følsesmessig utslitt en periode p.g.a. situasjonen jeg havnet i. Innerst inne tror jeg du vet at å BO OG LEVE sammen med kjæresten din som du elsker, er meget vanskelig når du er den eneste av dere som har penger, har lappen og bil, har jobb. Ja rett og slett sitter du med omtrent alt ansvaret , mens han er en voksen mann som ikke kan bruke det enkleste budsjettet, syns det er lurt å bestille ting han vet han ikke kan betale, ikke kan få telefon abbonement p.g.a. han rotet til det også, får ikke penger til bil eller lappen, som gjør at du kommer til å føle deg ansvarlig for å kjøre han, han mangler penger til ett sted å bo ( eie) og han har ingen mulighet for å få penger til det. Jeg tror du kommer til å gå fra vettet og bli utslitt av situasjonen og alt som følger med, flytter du sammen med han fyren.
Gjest Eurodice Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Du forteller at du er kommet deg ut av et femårig forhold med dårlig økonomi. Nå står du oppi et nytt forhold på samme måte med begge bena og er "snill" og jevner veien for kjæresten din. Er det sånn du vil ha det? Er det noe å trakte etter å ha nye fem år, minst, med en kjæreste som ikke griper fatt i livet sitt? Det er behagelig å leve på andre. Jeg tror nok du innerst inne vet hva du må gjøre. 1
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Huff, det er aldri for sent å snu. Du kan ikke være seriøs med denne gutten.Ikke engang tenk på å starte familie med han. Per dags dato klarer han ikke å ta vare på seg selv. Hva hvis dere får barn? Jo det blir nok ditt ansvar alene. Du betaler allerede ting for han nå tidlig i forholdet. Det er IKKE ditt problem at han sliter med økonomien. La han ikke ødelegge din økonomi også. Du har tegnet tv abonnement i ditt navn for han. Si det opp, før du får en ubehagelig overraskelse i posten. Det er bare ikke lov å være så naiv!! Finn deg heller en mann med sunn økonomi som klarer seg selv. Han her trenger tydeligvis en mamma som ordner opp for han. Ikke særlig opphissende...
Gjest netthandelen Skrevet 1. februar 2010 #11 Skrevet 1. februar 2010 Feil! skal man handle på netthandelen, må man forhåndsbetale. Ingen får sine varer verken pakket eller tilsendt, før innbetalingen er kommet inn på konto! Derfor kan han aldri få inkasso fra dette selskapet. Man kan ikke få inkasso på varer eller tjenester man ikke mottar! Når han ikke betalte, så betyr det at hans ordre ikke blir behandlet hos netthandelen. Joda dette er fullt mulig! det kalles "passivgebyr". Den får du når du har vunnet aukjsoner å ikke betaler for deg. Dette VET jeg da jeg selv har vunnet auksjoner også angret på det.. Leser du på netthandelen sin hjemmeside så kan du lese det selv at den regelen gjelder der.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #12 Skrevet 1. februar 2010 Et sunt forhold preges av likeverd og respekt. En mann, i dette tilfellet, som gis eller har en offerrolle, kan reagere med bitterhet hvis forholdet får vare over tid.
Gjest netthandelen Skrevet 1. februar 2010 #13 Skrevet 1. februar 2010 Feil! skal man handle på netthandelen, må man forhåndsbetale. Ingen får sine varer verken pakket eller tilsendt, før innbetalingen er kommet inn på konto! Derfor kan han aldri få inkasso fra dette selskapet. Man kan ikke få inkasso på varer eller tjenester man ikke mottar! Når han ikke betalte, så betyr det at hans ordre ikke blir behandlet hos netthandelen. Joda dette er fullt mulig! det kalles "passivgebyr". Den får du når du har vunnet aukjsoner å ikke betaler for deg. Dette VET jeg da jeg selv har vunnet auksjoner også angret på det.. Leser du på netthandelen sin hjemmeside så kan du lese det selv at den regelen gjelder der.
Mir Skrevet 1. februar 2010 #14 Skrevet 1. februar 2010 Uansett hvor glad man er i en person så er det ofte punkter som feiler. Jeg hadde vel tatt det opp med spørsmål om hvordan han forestiller seg fremtiden i forhold til jobb. Hva slags planer han har,har han planer? Kan han spare? Kan han ha kontroll? Du er jo ganske bevisst selv på din egen økonomi, og dette kan bli et enda større irritasjonsmoment for deg enn det allerede er. Ikke at jeg ikke tror han er glad i deg, men kan det tenkes at han også vil flytte sammen med deg for å lette litt på utgiftene og at det blir enklere for ham? Jeg hadde nok satt foten ned og sagt at det blir ikke noe samboerskap før han har vist at han er villig til å lære mer om økonomien og hvordan det påvirker forholdet deres. Blir han sint for det så har man uansett truffet et ømt punkt, men det må jo snakkes om, på linje som dere snakker om familie!
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 1. februar 2010 #15 Skrevet 1. februar 2010 Telefonselskaper har som regel et eget register, så om han ikke får abonnement vil jeg tro han har vært dårlig betaler tidligere. Det skurrer litt for meg at han ikke får kreditt noe sted. Jeg tror faktisk ikke at én betalingsanmerkning er nok til at man ikke får TV-abonnement. Dette stemmer. Én enkel betalingsanmerkning så får du verken tv eller mobil, uavhengig av hvilket telefonselskap/tv-selskap det er. Grunnen til dette er at når du får en anmerkning så blir dette registrert, og alle slike firmaer kjører kredittvurdering før de gir deg abonnementer. Kommer det opp varsel, går ikke kjøpet gjennom. Dette vet jeg, siden jeg selv har hatt mange betalingsanmerkninger som jeg senere har ordnet opp i. Jeg måtte ha med meg en som kunne stå som ansvarlig for å kjøpe parabol til 1 kr, siden dette var med binding/abonnement osv. Det hadde lite å si at pga ny jobb hadde jeg over 20000,- utbetalt og kunne dokumentere dette, og at jeg kun hadde en anmerkning på ca 500,- gjenstående.
Kanutte Skrevet 1. februar 2010 #16 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Dette stemmer. Én enkel betalingsanmerkning så får du verken tv eller mobil, uavhengig av hvilket telefonselskap/tv-selskap det er. Grunnen til dette er at når du får en anmerkning så blir dette registrert, og alle slike firmaer kjører kredittvurdering før de gir deg abonnementer. Kommer det opp varsel, går ikke kjøpet gjennom. Dette vet jeg, siden jeg selv har hatt mange betalingsanmerkninger som jeg senere har ordnet opp i. Jeg måtte ha med meg en som kunne stå som ansvarlig for å kjøpe parabol til 1 kr, siden dette var med binding/abonnement osv. Det hadde lite å si at pga ny jobb hadde jeg over 20000,- utbetalt og kunne dokumentere dette, og at jeg kun hadde en anmerkning på ca 500,- gjenstående. Ja, mobilselskapene kjører kredittsjekk. Min mann jobber i et mobilselskap og har i perioder vært kredittsjekket flere ganger i uken for å teste datasystemene. De kjører også en sjekk mot sitt eget datasystem. Så selv om betalingsanmerkningen er slettet kan du bli nektet abonement dersom du har veldig dårlig betalingshistorikk hos et selskap. Når det gjelder HI problem skjønner jeg at du sliter. Jeg tror at forholdet ikke vil fungere så lenge kjæresten din ikke selv tar tak i sine økonomiske problemer. Han bør lære å ta kontroll før dere flytter sammen. Endret 1. februar 2010 av Kanutte
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #17 Skrevet 1. februar 2010 Her ville jeg holdt en armlengdes avstand (i forhold til å flytte sammen o.l) til han virkelig viste at han kunne ta seg sammen. En ting er økonomi, jeg vet om par hvor den ene har full styring over økonomien fordi det er eneste måten det fungerer på. Det høres "umodent" ut, men det virker som økonomisk sans i noen tilfelle kan være løsrevet fra en ellers oppegående personlighet. Men da må dere snakke om det og han må være villig til å la deg styre. Dere bør ellers ha separat økonomi. Forøvrig hadde jeg villet at han kunne bevise at han var virkelig innstilt på å finne seg jobb og bli i denne, og tatt jobbsøking og omskolering på alvor. Når det gjelder økonomien synes jeg det høres ut som han har ganske grunnleggende problemer. Aldri om jeg - eller samboern min som er mindre sparsommelig og mer glad i å kjøpe-kjøpe - ville bestilt ting fra nettbutikker eller handlet unødvendige ting dersom vi hadde betalingsanmerkninger og ubetalte regninger.
Anaconda Skrevet 1. februar 2010 #18 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Huff, det er aldri for sent å snu. Du kan ikke være seriøs med denne gutten.Ikke engang tenk på å starte familie med han. Per dags dato klarer han ikke å ta vare på seg selv. Hva hvis dere får barn? Jo det blir nok ditt ansvar alene. Du betaler allerede ting for han nå tidlig i forholdet. Det er IKKE ditt problem at han sliter med økonomien. La han ikke ødelegge din økonomi også. Du har tegnet tv abonnement i ditt navn for han. Si det opp, før du får en ubehagelig overraskelse i posten. Det er bare ikke lov å være så naiv!! Finn deg heller en mann med sunn økonomi som klarer seg selv. Han her trenger tydeligvis en mamma som ordner opp for han. Ikke særlig opphissende... Dette innlegget ble jeg litt trist av. Du får det til å høres ut som om det er penger som betyr noe. Noen ganger er følelsene for en person så sterke at det er bare å si opp tv-abbonementet og stikke... ...men for all del! Det kan være slitsomt å bo sammen med noen som ikke har orden på sakene. Kanskje bør ts vente med å flytte sammen da og se an situasjonen litt Endret 1. februar 2010 av Anaconda
I Grosny Skrevet 1. februar 2010 #19 Skrevet 1. februar 2010 Jeg tror egentlig at du kan kjøpe leilighet, og vente litt med å flytte sammen. Det er dyrt å flytte. Ikke gjør det for ofte. Når du kjøper noe , så er det usikkert hvor mye husleie han kan bidra med, men han kan iallfall overføre ett begrenset fast beløp til deg. At han på attføring ikke er kredittverdig synes jeg høres logisk ut. Det betyr også at inntil ting ordner seg , så er det du som har de økonomiske musklene, som finansielt har "mannsrollen". Om det ordner seg med han i yrke vet du bedre enn meg. Jeg aner ikke. Han skal reise utenlands med idretten sin- det tolker jeg som at han er på et høyt nivå. At han er en vinner. At gutten har potensiale. De vinneregenskapene er fine å ha når han skal trekke seg opp av den gjørma han er i nå.
Alvina Skrevet 1. februar 2010 #20 Skrevet 1. februar 2010 Jeg tror egentlig at du kan kjøpe leilighet, og vente litt med å flytte sammen. Det er dyrt å flytte. Ikke gjør det for ofte. Når du kjøper noe , så er det usikkert hvor mye husleie han kan bidra med, men han kan iallfall overføre ett begrenset fast beløp til deg. At han på attføring ikke er kredittverdig synes jeg høres logisk ut. Det betyr også at inntil ting ordner seg , så er det du som har de økonomiske musklene, som finansielt har "mannsrollen". Om det ordner seg med han i yrke vet du bedre enn meg. Jeg aner ikke. Han skal reise utenlands med idretten sin- det tolker jeg som at han er på et høyt nivå. At han er en vinner. At gutten har potensiale. De vinneregenskapene er fine å ha når han skal trekke seg opp av den gjørma han er i nå. Må arrestere deg litt. Attføring eller trygd har ingenting med kredittverdighet å gjøre, sett bort fra at man ikke får lån hvis man er under en viss årsinntekt. Hvis en person ikke får f.eks. abonement på mobil, er det fordi regninger er blitt misligholdt og er oppført i Brønnøysundregisteret. Hvis han er på toppnivå idrettsmessig og ikke er i stand til å jobbe? Jeg forstår ikke den koblingen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå