Jade Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Hva heter det når håret har masse småhår stikkende ut over alt nedover som står rett ut? At det er flisete? Statisk? Slitt? Hva er det som hjelper mot det? Hva skal jeg se etter? Er det shampo, balsam eller hårkur som skal hjelpe mot dette? Eller må jeg bruke noe stylinggreier som "limer" de fast nedover? Hva anbefaler dere? Har: stritt hår med lite volum, disse småhårene, blir gjerne småfett etter 2 dager uten vask. Tar vitaminer, og håret er egentlig ikke så hakkende gale. Bare jeg som vil ha det enda finere Vil ha: Blankt hår (uten disse småhårene) med litt volum i toppen (altså ingenting som tynger håret) Kan gjerne være frisørshampo/-balsam/-kur, så lenge den kan kjøpes på nett Silikoner osv er vel fyfy slik jeg har forstått det, så det vil jeg ikke ha Endret 31. januar 2010 av Jade
Gjest brutal_mann Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Hva heter det når håret har masse småhår stikkende ut over alt nedover som står rett ut? At det er flisete? Statisk? Slitt? Skamklippet kjønnshår...
Jade Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2010 Skamklippet kjønnshår... Godt å se at vi har fått en ny hårpleie-ekspert inne på Velvære, hud, hår og kosmetikk :D
Gjest Spinell Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 (endret) Hvis håret ditt ikke er tørt eller slitt, så kan det du beskriver rett og slett komme av at alt håret på hodet ikke er like langt. Slik er det for alle. Vi mister hår og får nye hår hele tiden, slik at håret er i ulike vekstfaser. Frisørene har ulike anti-frizz-produkter som hjelper mot brusete hår. Dette kan kanskje være noe for deg. Har ingen konkrete produkter å foreslå for deg på stående fot, men du bør be frisøren din om råd. Kanskje bør du starte med en hårkur for å få temmet håret i første omgang. Endret 31. januar 2010 av Spinell
Jade Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2010 Så det er "frizz" det kalles? Jeg har ikke krøller. Jeg trodde det var det som hette frizz
Jade Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2010 spinell, du har rett. Når jeg drar ut disse hårene så er det enden på hårstrået. Jeg får se etter noe anti-frizz-greier da
Gjest Raptuza Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Du kan og neste gong du er til frisøren be ho om å stusse vekk dei mest sprikande hårendane. Det gjorde min frisør før når eg hadde alt i lik lengde.
Gjest :) Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har (eller hadde) veldig likt hår som du har. Fine, tynne hårstrå (men mange), med frizz. Alle anti-frizzprodukter jeg har prøvd ble for tunge for mitt hår. Klappa rett og slett sammen. Det som har fungert for meg er økologisk shampoo og balsam! Brukte frisørshampoo før, men byttet for et par uker siden. Trodde ikke jeg skulle merke så stor forskjell med tanke på at jeg allerede brukte gode produkter, men nå er jeg frelst!! :D De "samler" håret, som også ser tykkere, sunnere og mer glansfullt ut. En god kur trengs også (Og om noen hår fortsatt skulle være sta og gå sin egen vei, så lærte frisøren meg et triks. Spray litt hårspray i hendene og dra fingere forsiktig gjennom håret. Da ødelegger man ikke volumet;) )
Virvel Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Mitt beste akuttips mot brusete hår er gelé. Helt vanlig hårgelé, gjerne en billig en, bare den har godt hold. Gni ut en liten mengde i håndflatene og stryk over håret. Det synes ikke, tynger ikke, og holder mye bedre enn de fleste antifrizz-produkter. Ellers ble jeg kvitt mitt brusete hår etter å ha fått en skikkelig "håranalyse" av frisøren, og fikk byttet til en shampoo som passet meg. (Jeg hadde veldig fett hår tidlig i tenårene, men fortsatte å bruke shampoo mot fett hår av gammel vane i årevis, så håret var jo knusktørt.) Endret 1. februar 2010 av Virvel
Jade Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Nå gikk jeg helt crazy her og investerte i følgende: Kerastase Bain Satin 3 shampo (Oleo-Relax-shampoen skal visst være litt tung, så jeg droppet den, selv om den var mer mot frizz. Denne var visst litt mot statisk hår også) Kerastase Masque Oleo-Relax <- (i følge makeupvalley var det mange med tynt hår som ikke synes denne ble tung men som synes Oleo-Relax-shampoen var det) Kerastase Serum Oleo-Relax <- (samme med denne) Kostet 100-200kr stk på FeelUnique. Men nå kjøper jeg vanligvis shampo til rundt 40-lappen, så jeg har ikke så dårlig samvittighet hvis det skulle være heeelt bomkjøp Skal også prøve geletrikset. Hvis alt dette feiler, så tar jeg meg en tur til frisøren og ber om råd Masken inneholder visst silikon, så jeg får vel kjøpe meg en renseshampo også :/ Endret 1. februar 2010 av Jade
Skrika Skrevet 1. februar 2010 #12 Skrevet 1. februar 2010 Hva heter det når håret har masse småhår stikkende ut over alt nedover som står rett ut? At det er flisete? Statisk? Slitt? Hva er det som hjelper mot det? Hva skal jeg se etter? Er det shampo, balsam eller hårkur som skal hjelpe mot dette? Eller må jeg bruke noe stylinggreier som "limer" de fast nedover? Hva anbefaler dere? Har: stritt hår med lite volum, disse småhårene, blir gjerne småfett etter 2 dager uten vask. Tar vitaminer, og håret er egentlig ikke så hakkende gale. Bare jeg som vil ha det enda finere Vil ha: Blankt hår (uten disse småhårene) med litt volum i toppen (altså ingenting som tynger håret) Kan gjerne være frisørshampo/-balsam/-kur, så lenge den kan kjøpes på nett Silikoner osv er vel fyfy slik jeg har forstått det, så det vil jeg ikke ha Hei! Kom deg til frisøren! =) De småhårene som stikk ut på hårstrået vitner om at håret ditt er slitt. Hårstråets overflate kan minn om "huden" på en fisk, altså et slags skjell-lag. Når håret blir tørt og slitt splitter det seg rett og slett i tuppen, og vil på sikt bli kortere og kortere. Ut fra beskrivelsen din vil jeg anbefale en grundig klipp der du ber frisøren om å ta så mye som mulig av det slitte. Det kan kanskje virke mye, men du vil ha igjen for det! Håret blir mye spreker og blanker. Invester i en god gjennoppbyggende shampo & conditioner, samt en proteinrik kur som du bruke en gang i uka ca. (kjøp salongprodukta, gjerne på nett. det du får kjøpt i dagligvare etc inneholder mye silikon og lite næring)Pass på at du ikke bruke kur/conditioner i hodebunnen. Det tynger håret og det bli lettere fett. Ta det bare i lengdene. Når du skal style håret bær du bruk et produkt som beskytter håret mot varme dersom du bruker føhner, glattetang e.l. Få frisøren tel å vise deg hvordan du får volum i håret ved f.eks lett tuppering fra hodebunnen. E håret ditt langt er det lurt å flette det om natta- Da slipp du å "gnu på det mens du søv, og strikken sitter nederst der det vil bli klippet først. Klipp det også regelmessig, annenhver mnd f.eks. Håpe dette kann være til hjelp =) Hilsen Nyetablert frisør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå